טוען...

סיקור מיל בייסון, ברוקלין - סוד הצניעות וההשלכות לחיינו 07.03.2024

  פורסם בתאריך: 13.03.2024, 09:00 • מערכת שופר

סיקור מיל בייסון, ברוקלין - סוד הצניעות וההשלכות לחיינו 07.03.2024

בס"ד הרצאה 4 מסבב הרצאות בארה"ב חורף תשפד'

לסיקור ההרצאה ה-3 קווינס - הבדידות מול חבורת אמת 05.03.2024 (לחץ כאן)

בזכות אותם תורמים יקרים הע"י החפצים בהגדלת שמו של הקב"ה בעולם כדי שכל עם ישראל יזכו לקבל את התורה בטהרה!

 

הקדשת הרב שליט"א לתורמים הנכבדים הע"י! (00:00:08)

 הדרשה ע"פ הספר 'דרך עץ החיים' מהרב פנחס ארלנגר שליט"א חומש ויקרא פרשת אחרי מות מאמר: ברכת הצניעות, חסרון הגילוי (00:01:13) עמודים 209 עד 234.

 צניעות עבודתו של הכהן הגדול (00:01:36)

ביום כיפור נכנס הכה"ג לבית קדשי הקדשים ביראה אבל גם באפלת ענן עשן הקטורת! ומיד בסיום עבודתו שב על עקבותיו. איש לא רואהו בכניסתו וביציאתו כנאמר: "וְכָל אָדָם לֹא יִהְיֶה בְּאֹהֶל מוֹעֵד בְּבֹאוֹ לְכַפֵּר בַּקֹּדֶשׁ עַד צֵאתוֹ" (ויקרא טז, יז) כי הענן של הקטורת מכסה מפני הכה"ג שלא יראה פני שכינה. והאיסור הנ"ל גם לכל הכהנים שמותרים להיות בהיכל, אך לא בשעת העבודה הזו! ומדוע? הרי עושה עבודתו בהיכל לפני ולפנים!

אלא, התורה חוששת פן תוסט הפרוכת ואפילו במעט ומעשי הכה"ג יאבדו את תכלית הצנעה וההסתרה.

והירושלמי (יומא א, ה) מחדש! שלא רק בני אדם נאסרו כנ"ל אלא אפילו מלאכים שנאמר עליהם: "וּדְמוּת פְּנֵיהֶם פְּנֵי אָדָם" (יחזקאל א, י) אסורים בזמן העבודה הנ"ל.

 סוד ברכתו של נהר הירדן (00:03:41)

וצריך להבין: סוד ענין ההצנעה לעומת פחיתות הגילוי?

רב יהודה בשם רב (ב"ב עד, ב) שמקור נהר הירדן הוא מערת פמייס (בנייאס) ויורד עד שמגיע לפה הלווויתן.

והמהר"ל מפראג זיע"א מבאר את מיוחדותו של נהר זה, בזה שהוא יוצא ממקום נסתר, נחל חרמון, ולכן הוא בעל מדרגה עליונה.

וגם הסיום 'פיו של לוויתן' וזה מדרגה א-לקית עליונית ונשגבה.

הרי שהפנימיות – חשובה ומקודשת, טהורה ונשגבת. אך החיצוניות – בהיפך!

וכך המעמד של כל דבר נגזר; איך יתקדש ויתעלה – ככל שהוא צנוע! ולהפך – חשוף יותר, מעמדו פחות וגרוע!

כדוגמת החבאת הזהב והיהלומים – במשכיות, בסתר! ודבר שהוא זול – הוא גלוי לעין כל.

וכך טבע הקב"ה בבריאה, מקום גלוי – ראוי לטומאה, והנסתר – ראוי לטהרה!!

 טומאת הגילוי, טהרת הצנעה (00:06:21)

ומבאר זאת המהר"ל, שהצנעת הדבר – משמרו בטהרה! ולהפך – מוביל לטומאה.

ומביא פסוקים כדוגמת נס 'הצרעת' ביד משה רבנו ע"ה – בין הסימנים להראות לעם ישראל שנגאלים!!

ורואים הבדל בין קבלת הצרעת – כשהיד היתה בחוץ, לבין טהרתה – כשהיד היתה בחיקו.

ורש"י מסביר: "וַיּוֹצִאָהּ מֵחֵיקוֹ וְהִנֵּה שָׁבָה כִּבְשָׂרוֹ" (שמות ד, ז) וזה לשונו: 'מכאן שמדה טובה ממהרת לבוא ממדת פורעניות שהרי בראשונה לא נאמר מֵחֵיקוֹ'.

כלומר, כשהצטרעה יד משה, כתוב: "וַיּוֹצִאָהּ וְהִנֵּה יָדוֹ מְצֹרַעַת כַּשָּׁלֶג" (שם פסוק ו) הרי שלא כתוב "מֵחֵיקוֹ". אך כשנתרפאה ידו כתוב: "וַיּוֹצִאָהּ מֵחֵיקוֹ" ממקום מוסתר! וכבר בסתר נתרפאה!!

 בין לוחות ראשונים לשניים (00:08:58)

ולכן יש עוד הבדל בין הלוחות הראשונים שנשתברו בידי משה (בחטא העגל) לבין לוחות שניים שניתנו לעם ישראל! והסיבה שנשתברו ולא נתקיימו? כיון שנתנו בפרהסיא! בקול רעש גדול לעיני כולם. לעומת השניים שנתקיימו כיון שהורדו בצנעה ובחשאי. כי החשיפה מורידה מערכו ומאבדת סגולות!

 מדוע האירה זרועו של רבי יוחנן? (00:09:49)

כשחלה ר' אליעזר ביקרו ר' יוחנן כשהיה בבית אפל וכשגילה זרועו – שטף אור מבהיק את הבית!

ופירש רש"י: כיון שר' יוחנן היה יפה תואר עד מאוד ובשרו היה מבהיק! (ברכות ה, ב)

ומדוע לא האיר הבית כבר מפניו של ר' יוחנן שלא היו מכוסות? לעומת הזרוע שנתגלתה ואז האירה! והתשובה כנ"ל.

 ההתבוננות הפנימית שבצנעה (00:11:16)

נשוב לעבודת הכה"ג ביוה"כ שזה מלמדנו על עבודת ה' שלנו כאשר תהיה בסתר – ערכה גדול מאוד בשמים! לעומת הפרהסיא... ומדוע? כדי שהאדם לא יתפס לצד החיצוני מה שנראה לעין אחרים 'תדמיתי' שוואוו... להראות כלפי חוץ ובכך עובד אצל בשר ודם ולא אצל הבורא, כי רוצה שידברו ויעריכו ואז שורה ע"ז טומאה, ח"ו.

אמנם לא צריך להתחבא, אבל לא כל דבר לפרסם, דוגמא; השרוי בתענית – אסור לפרסם! שאז אין התענית לשם שמים אלא לכבוד וכו' ואדרבה! יקבל עונש על התענית.

ולכן מלמד הדגל מחנה אפרים מהפסוק: "וְאִישׁ לֹא יַעֲלֶה עִמָּךְ וְגַם אִישׁ אַל יֵרָא בְּכָל הָהָר" (שמות לד, ג) שהעולה בהר ה' להדבק בהשי"ת צריך להתיחס כאילו הוא נמצא בעולם ואין איש מלבדו רק הוא והקב"ה! 

והגמרא (סוכה מט, ב) דורשת הפסוק: "חַמּוּקֵי יְרֵכַיִךְ כְּמוֹ חֲלָאִים" (שר השירים ז, ב) שהדברי תורה נמשלו לירך – כדי ללמד שהד"ת צריכים להיות בסתר כמו הירך – שאז הלימוד קדוש ונעלה ואז זוכים לתורה לשמה! וכן היא סגולה לזכרון!! (ירושלמי ברכות ה, ה).

 טהרת העולם הבא - רק בפנימיות! (00:15:30)

וכך מסביר הרב אליהו אליעזר דסלר זצוק"ל (מכתב מאליהו) את דברי הגמרא (ברכות לד, ב) על הנאמר: "עַיִן לֹא רָאָתָה אֱלֹהִים זוּלָתְךָ" (ישעיה סד, ג) שמדובר על 'יין המשומר מששת ימי בראשית' דהיינו; שמדובר בדבר פנימי ועמוק השייך לעוה"ב! 

 אימתי מספרים חידוש? 

מעשה בחתנו של הרב אליהו אליעזר דסלר זצוק"ל (00:17:27)

 להתעלות מדרגת 'אדם' ולהצטנע! (00:19:23)

כי לא רק כלפי אחרים נצטווה הכה"ג להצניע מעשיו, אלא גם כלפי עצמו! כנאמר: "וְכָל אָדָם לֹא יִהְיֶה בְּאֹהֶל מוֹעֵד" והמדרש (ויקרא רבה כא, יב) שואלת: וכי כה"ג אינו אדם?! ואיך יתקיים הפסוק? והשיב ר' פנחס: 'בשעה שהיה רוח הקודש שורה עליו – פניו בוערות כלפידים!'

ומבאר העץ יוסף: שבאותה שעה נעתק ממדרגת אדם והופך להיות רוחני! כמו מלאך!!

הרי שלא רק כלפי אחרים להצניע העבודה אלא גם כלפי העין החיצונית של הכה"ג עצמו!

מאמר ב: 'פנימיותה של האשה' וזה החלק של הנשים. 

סודה של קמחית (00:23:02)

הגמרא (יומא מז, א) מספרת שאשה פלאית 'קמחית' זכתה וראתה 7 מבניה כה"ג! בזה אחר זה – דבר שלא היה בהיסטוריה היהודית!! כי הכה"ג זה האדם הכי חשוב שבעם ישראל כיון שמגן על כל ישראל וכל כפרתנו תלויה בו.

ואיך זכתה לכך?

שאלוה חכמי ישראל – וענתה: 'מימי לא ראו קורות ביתי קלעות שערי ראשי!' וביאר רש"י: 'ראיתי בהש"ס ירושלמי: "כָּל כְּבוּדָּה בַת מֶלֶךְ פְּנִימָה מִמִּשְׁבְּצוֹת זָהָב לְבוּשָׁהּ" (תהלים מה, יד) - אשה צנועה ראויה לצאת ממנה כהן גדול הלבוש משבצות זהב!':

 עולמה הפנימי של האשה (00:27:43)

ומכאן מגיעים להבנת צניעות אצל נשות ישראל הקדושות. כמאמר דוד המלך ע"ה: "כָּל כְּבוּדָּה בַת מֶלֶךְ פְּנִימָה מִמִּשְׁבְּצוֹת זָהָב לְבוּשָׁהּ" נקודת הכובד שבאשה טמון בעולמה הפנימי! וכך עולם רוחני עשיר וטהור מלא וגדוש בעל ערכים נעלים ונאצלים.

 צניעות כתריס בפני החיצוניות (00:31:22)

ומה מטרת היצר הרע? לאבד את המבט הפנימי ולהתעסק בחיצוניות... לגברים – הכוח נגד יצה"ר – ע"י התורה הקדושה כמאמר הקב"ה: 'בראתי יצה"ר בראתי תורה תבלין'

ומה הגנת הנשים מיצה"ר? ע"י הצניעות שלבושה בענות חן!

וכך זוכות הנשים להשיג בצניעות - מה שמשיגים הגברים בלימוד תורה...! 

מעשה ממנהל סמינר 'בית יעקב' הרב אברהם וולף שכך קיבל ממרן החזון איש זיע"א (00:33:40) כשביקש ממנו 'כלי נשק' להגנה מיצה"ר והשיבו בבגדי צניעות! כך מקובלנו איש מפי איש עד הגאון מוילנא!!

 מי הן 'מסבבות התורה והיראה'? (00:34:57)

במתן תורה ציוה הקב"ה למשה רבנו ע"ה שיתנה קודם כל לנשים! כנאמר: "וּמֹשֶׁה עָלָה אֶל הָאֱלֹהִים וַיִּקְרָא אֵלָיו יְהוָה מִן הָהָר לֵאמֹר כֹּה תֹאמַר לְבֵית יַעֲקֹב וְתַגֵּיד לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל" (שמות יט, ג) ודרשו רז"ל (שמות רבה כח, ב) שבית יעקב – זה הנשים, ובנ"י – אלו הגברים.

ולמה להקדים הנשים?

רבנו יונה באגרת התשובה מבאר: מפני ששולחות בניהן לבית הספר ומשימות עיניהן על בניהן שיתעסקו בתורה ושומרות אותם שלא יבטלו מן התורה ומלמדות אותם יראת חטא בילדותם וכו' נמצא... כי הנשים הצנועות מסבבות התורה והיראה!' עד כאן לשון קדשו.

 הכרת הטוב של הרב שליט"א לאמו המנוחה ע"ה שהיתה נותנת לו מוסר בארוחות הצהרים! (00:36:49) [לכתבה על האתר החדש לזכרם של הרב זכריה יצחק זצ"ל והרבנית רומיה ע"ה לחץ כאן]

 אסתר והדסה, בהסתר ובצנעה (00:39:38)

ובהשגחה פרטית שוב נפגשים במגילת אסתר לקראת חג הפורים הבעל"ט (ראה כתבה לדוגמא: "ואני תפילה" - המהות של איש יהודי!)

שנאמר: "וַיְהִי אֹמֵן אֶת הֲדַסָּה הִיא אֶסְתֵּר" (אסתר ב, ז) והגמרא (מגילה יג, א) שואלת אז מה שמה; אֶסְתֵּר או הֲדַסָּה? ומשיבה כמה תירוצים;

לר' מאיר: על שם שהצדיקים נקראו הדסים – כמו העלים שמחפים את העץ כך הצדיקים נפלאים במעשיהם הנסתרים.

ולר' יהודה: כי היתה מסתרת את דבריה, שלא גילתה לאחשורוש בציוי מרדכי מאיזה עם היא.

המשך המאמר 'צוהר לעולם הפנימי' חלק ג: המבט הפנימי;

זה נוגע אלינו – וזה חמור!

אדם שחי את הפנימיות ולא את העולם החיצוני הסובב אותו וזה נקרא שהוא חי במבט פנימי! מבט פנימי זה כשאני מחובר לאישיות ולכוחות ולתכונות שלי, לא למה שחושבים עלי הסובבים ולא בהתאם למעשיהם. המבט הזה הפנימי הוא נותן לי לנצח את היצה"ר החיצוני הטוען: 'תראה את כולם! מה אתה שונה? מה קרה לך? למה אתה קיצוני? תהיה מעורב עם הבריות...!' 

וכאן פונה הרב שליט"א לקהל ושואל: 

 1. מי מוכן ללמוד את כל התורה כולה עד הפטירה שלו בכדי שיגיע לשמים ויתקים בו מאמר חז"ל: 'ותלמודו בידו!'

וכן עוד שאלה:

 2. מי מוכן לקיים את כל התורה!! 

כמו ביציאת מצרים! שרק ע"י שקיבלנו את התורה במצרים כמאמר הקב"ה למשה במעמד הסנה: "בְּהוֹצִיאֲךָ אֶת הָעָם מִמִּצְרַיִם תַּעַבְדוּן אֶת הָאֱלֹהִים עַל הָהָר הַזֶּה" (שמות ג, יב)

 ולכן אם 'מר גורנישט' היה במצרים ולא מקבל ע"ע לקבל את התורה - היה נשאר בגלות!! (00:44:13)

 מעשה מרבי חיים מבריסק שהתפעל מהכאת העגלון הזקן בשוט על הסוס האביר! 

והסביר זאת: כיון שלסוס אין שכל! למרות שיש לו הרבה כוח אבל אין טיפת מוח.

וזו כוונת דוד המלך ע"ה: "אַל תִּהְיוּ כְּסוּס כְּפֶרֶד אֵין הָבִין" (תהלים לב, ט) (00:51:04) שהאדם לא יקשיב לטענותיו של היצה"ר 'לא יוצלח', 'סתם בן אדם'...

ומשבח כבוד הרב שליט"א את 2 הנשים המיוחדות שבקהילות פז אשר עושות זיכוי הרבים באופן מבהיל! כדי להציל את עם ישראל מרדת שחת!! ולקרב את הגאולה!!! [מה שהגברים לא מבינים...] למרות שב"ה הן מטופלות בילדים. (00:54:57)

מעשה ברבי חיים מבריסק זצ"ל ששמע אחד שואל את חברו: 'מה היה קורה אם דוד המלך - היה נכנס לבית המדרש?' (00:55:59)

והזדעזע מאוד! כיון שאין לנו מושגים ברום מעלותיו של מלך המשיח! כי אם היה נכנס לבית המדרש – כולם היו נשרים מעוצם נוראות קדושתו!!

וא"כ כדאי לנו להקשיב לעצתו שאמר: "אַל תִּהְיוּ כְּסוּס כְּפֶרֶד אֵין הָבִין" והיכן הסוד?

מתאר המחבר (ר' פנחס ארלנגר) את שאיפותיו של הסוס שאינו מוכן לאכול תפוחים אדומי לחיים וגם לא ענבי ארגמן משובבי עין וגם לא צלי מהביל או יין נושן! אלא... רק את מעט תבן טרי או קש מיובש כדי להשביע רעבונו...

ולכן מזהיר אותנו דוד המלך ע"ה שלא נהיה כסוס ולא נסגל תכונות כאלו ולא נסתפק בהנאות רגעיות...

וכאן הרב שליט"א מוסיף את המשל למלך שנתן אפשרות לאדם שמצא חן בעיניו להיות 5 דקות באוצר המלוכה!!... אך בעצת שר האוצר עשו לו כל מיני מניעים שישכח ממטרת בואו לאוצר ע"י תזמורת / אוכל וכדומה וכשבא להושיט ידו לקחת אמרו לו: 'זמנך תם!' (01:01:20)

ואכן... כך היצר הרע עובד על האדם...!

 'סעודתו' של הפריץ... (01:04:07)

משל נפלא המתאר איך בעיירה פולנית הפריץ החליט להשתעשע בהכאת היהודים בזה שביקש להתארח אצלם אך הכה אותם שאין בסעודה שהכינו לכבודו; גבינה שוויצרית ולשני היה גבינה... אך לא היה דג מלוח ולשלישי היו שניהם אך לא היתה מרקחת מתוקה...! 

עד שהרביעי הגיש לפניו רק קפה שחור ולחם יבש!! כי מה באמת זקוק הפריץ...! – להכות את היהודי!!

והנמשל מהיצר הרע... שמטריף לאדם את המוח בכל מיני 'פסגת האושר'... אחרי החיצוניות. אז הבה ונודה שכל מטרת היצר לבטל מעבודת הבורא.

 היופי והכיעור בשימור החכמה 

מעשה מדהים! בתנא הקדוש רבי יהושע בן חנניה זיע"א ובת הקיסר (01:11:23)

ר' יהושע אמנם בחיצוניות היה מכוער אך היה חכם גדול מאוד! ובת הקיסר הקניטתו בשאלה: 'חכמה מפוארה בכלי מכוער?!' וע"י שהשיבה מדוגמת בית אביה ומעשיו בארמונו שמאכסן את היין המשובח והיקר דווקא בכלים פחותים כדי חרס אולי תבין שדווקא אז החכמה נשמרת!

ולשאלת הגמרא: אז איך רואים חכמים מובהקים שאינם מכוערים?

משיבה: שאילו היו כעורי פנים – לבטח היו חכמים עוד יותר! כי בסופו של דבר היופי עומד בעוכריהם.

וכאן הרב שליט"א יורד לחיי המעשה: שאנחנו חייבים ללמוד את כל התורה כולה! אחרת? אנחנו ח"ו מסכנים!! (01:16:45)

ולכן שוב מציע את עצת מרן החפץ חיים זיע"א: לגרוס 7 דפי גמרא ביום ובכך לסיים השס תוך שנה!! כי רק מה שהאדם ילמד כאן בעוה"ז - לעולם האמת ילמדוהו.

[ראה ברכת הרב קניבסקי זצוק"ל 'ברכה והצלחה' ותשובת הרב שטיינמן זצוק"ל שגם האברכים יגרסו הנ"ל 'טוב מאוד!' נ.ב. פורסם גם בגנזי המלך...]

 ומעשה אמיתי שהיה בארצות הברית, במתאגרף בור ועם הארץ (01:21:00) שע"י בנו שחזר בתשובה ושלח לו את המשפט הנורא מהחפץ חיים: 'שלא מבין איך יהודי יכול למות בלי ללמוד דף גמרא!' קיבל על עצמו לעשות כן ולאחר שסיים הדף גמרא! לאחר לימוד של 3 שנים!! עשה סיום הדף!! בהשתתפות הרב משה פיינשטיין זצוק"ל! כאשר למחרתו נפטר המסיים וכשהספידוהו אמרו עליו: 'יש קונה עולמו בדף אחד!' ושכנראה נגזר עליו למות קודם לכן, אך בזכות שקיבל על עצמו לסיים הדף – נתנו לו מן השמים עוד 3 שנים!! כדי שיבצע את מה שקיבל עצמו.

ומעשה מהרב מטשעבין שסירב לבוא לאסיפה לצורך הרבים כיון שזמנו הוקדש במשך 15 שנים לגמור השס בבלי ירושלמי כדי שיגיע מוכן לעולם האמת - ומן השמים קיבל כבקשתו! ורק לאחר שסיים – נפטר, כי התורה מארכת ימיו ושנותיו של האדם! כנאמר: "כִּי בִי יִרְבּוּ יָמֶיךָ וְיוֹסִיפוּ לְּךָ שְׁנוֹת חַיִּים" (משלי ט, יא) (01:27:26)

ואכן, לבקשת הרב שליט"א - עשרות הגברים מקבלים עליהם לסיים את השס תוך שנה!! בגרסא 7 דפים ליום! ומקבלים 'מי שבירך' מיוחד!! (01:28:26)

'מי שבירך אבותינו הקדושים אברהם יצחק ויעקב משה ואהרן דוד ושלמה וכל הקהילות הקדושות והטהורות הוא יברך את כולכם בכל טובה וברכה, שתאריכו ימים ללמוד תורה מתחילתה ועד סופה ותזכו בעזרת השי"ת לגן עדנו של הקב"ה – אמן ואמן!

 'מי שבירך' לנשים שמקבלות צניעות (כמו שלמדנו) - שהשי"ת יברכן בבנים ובנות כשרים, לא יהיה לכן יסורים מהם, רק טובות! תהנו מהם תתענגו עליהם, לא יהיה לכן מכשולות ולא תכשילו ותזכו לאריכות ימים – אמן ואמן! (01:29:40)

 כבוד הרב שליט"א מודה לקהל על ההקשבה 

מעבר לחלק השאלות ותשובות (01:30:03)

 שואל 1: למה מתפללים שיהיה 'תחית המתים' אחרי הגן עדן ולחזור לעולם הזה?! (01:30:39)

 שואל 2 מפרגן לכבוד הרב שליט"א על הסבלנות לקהל הרחב וכו'. 

ושואל: איך להחזיק בזמן של נפילות מתח באמונה ובטחון בהשי"ת? (01:32:45)

הרב שליט"א מפנה לסדרת 'בטחון' (ראה כתבה בענין)

 שואל 3 מבקש להודות ששומע את הרב ומקבל מכך חיזוק! (01:37:53)

 ומספר שהבת סיימה 3 חודשים 'שערי תשובה'! וממשיכה שוב!! ומבקשת ברכה 

הרב מרגיע: החתן מתבשל... אל תדאג! ותוך שנה יהיה בסדר!! (01:38:23)

 עוד יהודיה מבקשת ברכה לשידוך (חתן)

 - הקבלה: 3 חודשים 'שערי תשובה'... (90 יום רצוף) תזכה לזיווג הגון מהרה - אמן! (01:39:19)

 שואלת 4 מבקשת ברכה ל-3 ילדי בעלה;

הרב מברך: שה' יזכה אותם לילך בדרך התורה הקדושה מהרה, אמן! (01:40:08)

 שואל 5: איך יכול להיות שאחד קיים כיבוד הורים ושילוח הקן שהובטח באריכות ימים! ("וְהַאֲרַכְתָּ יָמִים" דברים כב, ז) וגם היה שליח מצווה (שאינו ניזוק) ובכל זאת מת?! (01:42:05)

תשובת הרב שליט"א: שאכן, התורה הקדושה ציוותה הנ"ל ונתנה שכר לקלה שבקלות – שילוח הקן, ולקשה שבקשות – כיבוד הורים ובשתיהן השכר: אריכות ימים.

אך 'שליחות' ואפילו שליח מצוה, יש עוד חשבונות מיוחדים!! כמו אלה שרצו לחלק ב'נובה' למרות שרצו למצווה להציל נפשות!! ובכל זאת מתו, וכך גם במלחמה (ל"ע) נלחמים ומתים – הרי שהכלל עיקרוני באופן רגיל ומסוים, אך במקרים ספיציפים כלפי אנשים מסוימים וחשבונות שמים הידועים אז זה לא יתקיים.

 שואלת 6: למה אסור לעלות בכל החודש ה-11 חודש לקבר? (01:44:13)

תשובת הרב שליט"א: כיון ש-7 ימים להספד ו-30 ו-12 וכך קבעו חז"ל ולכן עולים רק בזמנים שקבעו, ובזמן השבעה הנשמה בבית, וב-30 הולכת מהבית לקבר ומה-30 עד ל-12 חודש עולה ויורדת, ולאחמ"כ עולה ואינה יורדת... כיון שיש לה מסירת דין וחשבון וכו'.

 שואל 7: בחור רווק ביישן רוצה לעלות לארץ ישראל ומפחד בגלל בעיה כלכלית וכו' - לעלות? (01:45:41)

הרב: לקנות כרטיס טיסה ולעלות! ואם מפחד מהפזיזות... אז שיסע באוטובוס במקום במונית וכך יגיע לאט ובישוב הדעת (הקהל צוחק...) ובעזרת השי"ת יעלה למטוס... ויזכה לברכת הרמב"ן שמקיים מצוה: "וְהִתְנַחַלְתֶּם אֶת הָאָרֶץ" (במדבר לג, נד)

 שואל 8 (רפי): מודה לרב על הברכה שקיבל 'בן זכר' וב"ה נולדו 2 בנים תאומים!! (01:47:37)

 ושואל: מה המצב בחו"ל?

 - הרב בקצרה על 'ציר הרשע'... כי האנטישמיות עולה במאות האחוזים רח"ל!

ומציע שהכי טוב? - זה לעלות לארץ ישראל! וביחד!! כי ח"ו בחו"ל מזהים את היהודים ע"י המזוזות וכו' והכי טוב בעולם זה ירושלים! כפי שכבוד הרב שליט"א עשה בעצמו 'איזה אויר! איזה מקום!!' (01:47:59)

וכבוד הרב שליט"א מחלק מתנות לקהל כאשר ברקע השיר (מחרוזת קפז'...) 'הכל יודוך... - אין קדוש כה'!' (01:49:37)

להתראות בעזרת השי"ת בסיקור הרצאה בלייקווד...

  •    שיתוף   
  • תגים:

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 21.04 14:23

    תודה רבה לעמותת 'בצדקה תכונני' (shofar.tv/videos/17059) על הסל השופע מלא בכל טוב! בזכותכם אנחנו זוכים להדר את החג עם עופות משובחים ועוד הרבה דברים טובים שנמצאים בארגז הגדול. יה"ר שהשי"ת יברך אתכם שתמיד תזכו להיות מהנותנים ולשמח יהודים (אמן). תודה רבה!

  • 21.04 14:22

    מורי ורבי אלופי ומיודעי יה"ר שהשי"ת ישמרך על דברי תורה מתוקים מדבש ונופת צופים כל פעם התרגשות והתפעמות מחדש על הדברי מוסר שחודרים עמוק עמוק לנשמה כמה טוב השי"ת ששלח לנו אותך שליח נאמן איש האמת ותודה שזכינו בכך זה ממש לא מובן מאליו תודה על הכל ותודה שלזכותך כל הטובות האלו. שוב, יה"ר שהשי"ת ישמרך אורך ימים ושנים בטוב ובנעימים פסח כשר ושמח (אמן) ושוב תודה.

  • 21.04 14:21

    כבוד הרב רציתי לשתף אותך, ביום שלישי בקשתי מהשי"ת: 'בבקשה! השם אני מבקשת בזכות הרב אמנון יצחק לא בזכותי' חזרתי על זה מספר פעמים, שבחור מסויים ידבר איתי ונפגש, ואחרי שבקשתי כך בזכותך, שייכתי את הבקשה רק בזכותך וזה פעם ראשונה שעשיתי זאת, ב"ה הוא יתקשר באותו יום ונפגשנו. תודה לך כבוד הרב אנחנו לא יכולים לשער את גדולתך בעיני הבורא, אי אפשר. הכבוד שמגיע לך הוא פי מליון אין מספר לתאר כמה אתה גדול ומכובד בעולם 🙂 אני מודה להשי"ת שזכיתי לראות את זה. אחר כך יצא לי לבקש כך בשביל עוד דבר וגם בזה ישר ראיתי ישועה.

  • 20.04 21:07

    שלום עליכם כבוד הרב אתמול בלילה ב: 'אושר עד' יצא לי לדבר עם יהודי והגענו לנו''ט (נבלות וטרפות, ראה כתבה 'בכור היתוך' shofar.tv/articles/14830) הוא אומר לי: 'אתה אומר כמו שהרב אמנון יצחק אומר!' אמרתיו: 'בדיוק' הוא אומר לי: 'הרב החזיר אותי בתשובה! אבל אי אפשר בלי רבנו' חחחח ב"ה השם יתברך זיכה את הרב להגיע לכולם להציל מהנו''ט כמו שאר הצלות אבל נו''ט זה בסיס יום יומי יה"ר שהשי"ת יציל כל זרע ישראל ואותנו אמן ואמן שבת שלום ברוך תהיה אמן ואמן

  • 19.04 14:33

    תודה רבה לכם על כל השפע ב"ה יה"ר שתבורכו מפי עליון! שיהיה בעזרת השי"ת פסח שמח וכשר 🙏🏼 (אמן).

  • 19.04 14:32

    תודה והערכה רבה רבה על הסל הגדוש בטובה וברכה יה"ר שיתן ה' לך וכה יוסיף שתזכה להרבות חסדים למעלה למעלה להחיות ולשמח משפחות עם ישראל וימלאו כל משאלות לבך לטובה וברכה באושר ועושר ברוחניות וגשמיות ונזכה במהרה לאכול מן הזבחים והפסחים בבנין ירושלים אכי''ר.

  • 19.04 14:32

    ערב שבת הגדול שלום לכבוד הרב היקר! תודה לקב"ה שזיכנו להיות שליחים לשמח בניו ובנותיו הדחוקים (כולל לשמח אלמנה) לכבוד חג הפסח הבעל"ט! המון יהודים יקרים תרמו בעין יפה ובזכותם זכינו לעסוק בעמל רב ויגיעה במלאכת הקודש בסלים גדושים (וכבדים מאד!) לכבוד החג, רוב מצרכי המזון כשר לפסח המצויים לקפ"ז (כולל תבלינים), תלושי קניה, מצות ויין בשפע, עופות, וכמובן גם רוחני - עלונים והגדות מיוחדות שלנו. הכל קצת יותר מ-50 אלף ש''ח ברוך השם והיד עוד נטויה בלי נדר שבוע הבא בחול המועד... תודה גדולה לכבוד הרב על הכל, בזכות הרב זוכים לאסוף זכויות, לשמח ולעזור ליהודים רבים ולקרב הגאולה עם טונות של מצוות צדקה ביחד עם כל התורמים! מאחלים חג פסח שמח וכשר בתכלית לכבוד הרב ולמשפחתו ולכל קפ"ז ועם ישראל ושנזכה עוד השנה להקריב הפסח כהלכתו אמן ואמן! מאור וארז, עמותת בצדקה תכונני 💛

  • 19.04 14:31

    באמת שמודים לכם על הכל ישר כוח! גם על הדף שמסביר על מניעת השליטה של החיצונים במצוות ב"ה כבוד הרב שליט"א לימד אותנו זאת וכך בעזרת השי"ת נוכל לקיים את המצווה ב-100% ממש זכינו אשריכם!

  • 19.04 14:30

    תודה רבה רבה על כל העזרה יה"ר שהשי"ת יחזיר לכם בכפל כפליים, תבורכו מפי עליון תזכו לשפע פרנסה ולהיות תמיד מהנותנים אכי"ר.

  • 19.04 14:29

    יישר כוח! תודה לכם יה"ר שהשי"ת יברך אותכם (אמן).

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים