טוען...

סיקור חג פסח תשפד

במחיצת כבוד הרב שליט"א בירושלים עיר הקודש תובב"א

  פורסם בתאריך: 25.04.2024, 20:49 • מערכת שופר

ב"ה אנו ממשיכים בסדרת הכתבות על השבתות וחגי ישראל במחיצת כבוד הרב שליט"א ברשימת מעט גרגירים, חוויות ורשמי הוד!

ראה כתבה ראשונה על הלו"ז בשבתות השנה (קישור

וכתבה קודמת סיקור סיקור פרשת 'מצורע' שבת הגדול תשפ"ד (קישור). 

סיקור חג פסח תשפד

למה כבוד הרב שליט"א בכה? למה הרב אמר באמצע הדרשה "שיר המעלות..." שאלות מעניינות אם תרצה לדעת אל תפספס סיקור זה 

ברוך השם לפני כניסת החג זכינו לומר את איגרת רבי שמעון מאוסטרופולי זיע"א (ראה סרטון: אגרת הקודש - סגולה להצלחה והצלה כל השנה ) מ"ב מסעות וכן סדר קרבן פסח ובכך זכינו לעשות תיקונים גדולים. 

לפני כניסת החג כבוד הרב הביא עמו מצות עבודת יד וחילק לאלו שאין להם איזו אהבת ישראל! 

לאחר מכן קיבלנו את החג עם אמירת מזמור ההודיה (פרק קז, תהילים) בניגון תימני מרגש מאוד! (לשמיעה מפי הרב זכריה יצחק זצ"ל לחץ כאן

שיעור ערב החג – 

הרב העביר לנו בטוב טעם ובהתלהבות את הלכות פסח בנוגע לעשיית הסדר והרב הסביר שכך צריך ללמוד ולא לקרוא את זה בצורה של טקסט 

אחד מהדברים חשובים שאנו מקיימים בסדר זה הזכרת ניסים שעושה לנו השי"ת ולכן יש להזכיר במהלך הסדר גם ניסים אחרים שנעשו לאדם. 

וכאן הרב שאל אותנו: 'איזה נס היה לך?' 

וכל אחד אמר את הניסים. 

והרב הדגיש: שהנס הגדול שהיה לנו הוא שחזרנו בתשובה! וזו זכות גדולה ועצומה. (ראה קליפ: נס החזרה בתשובה בדורינו [טבריה 1999] | מסדרת: חוזרים בעבר)

 

ליווי ערב החג -

ברוך השם ליווינו את הרב בשמחה גדולה בליווי השיר "ושמחת בחגך..." (השווה לשיר: 'ושמחת בימיך') והיה אפשר להרגיש את השמחה באוויר וכראיה לכך היא שבמהלך הליווי נגש אדם מבוגר לכבוד הרב ובחיבוק ידיים רקדו במהלך התהלוכה בשמחה גדולה (כמובן בדרך שהלכה מתירה) מחזה מדהים. 

 ברוך השם את תפילת שחרית של יום טוב התחלנו בהנץ החמה כ'ותיקין' בשמחה ולאחר קריאת התורה וההפטרה כשהגענו למזמור של תיקון הטל התחיל כבוד הרב להזיל דמעות... מדוע? זאת הבנו בסוף הליווי.

הרב שאל אותנו: 'אתם יודעים למה הזלתי דמעות? - כיוון שאנו אומרים במזמור זה: 'שילך הגשם...' איך אפשר לומר על הטובה של הקדוש ברוך הוא 'שתלך'?! ולכן בכיתי. [השווה לתשובת התנא הקדוש חוני המעגל זיע"א שבתפילתו ירדו גשמים וענה לתלמידיו שביקשו שיתפלל שיפסקו: 'כך מקובלני שאין מתפללין על רוב הטובה.' (תענית כג, א)] 

בשבילנו תשובה זאת היתה מפתיעה, ובאמת כך דרכם של גדולי ישראל להתבונן ולהעריך את הטובות שהשי"ת עושה עמנו [וגשמים זו טובה, כידוע מאמרי חז"ל הקדושים זיע"א ומפורסם לכל].

שיעור צהריים –

הרב העביר שיעור לביאור הפיוט הידוע בכל בית בישראל והוא: 'אחד מי יודע...' [ראה ביאור לפיוט 'חד גדיא' מפי אחיו הרב אורי יצחק שליט"א: 'חד גדיא באספקלריא של עכשיו' ובהרצאה בחולון: 'ספור חד גדיא - כיצד נוכל להתאחד ולסלוח?' (01:53:56)]

גם בשיעור זה השתתף אחד מילדי הקהילה (קפז) הי"ו ושוב כבוד הרב הפנה את תשומת הלב אליו וכשהילד ענה על השאלות בצורה יפה מאוד הרב נענה ואמר לו: 'שתדע לך שאתה עכשיו מקיים עוד מצווה והיא מצוות 'כיבוד אב'! (ראה 'כאשר ציוה השם' ... ) כי אתה משמח את אביך בכך שאתה יודע ואין שמחה יותר גדולה מזה לאב!' (כנאמר: "בְּנִי אִם חָכַם לִבֶּךָ יִשְׂמַח לִבִּי גַם אָנִי" משלי כג, טו). 

בהמשך הדרשה נשמעו קולות ברקע של מסוקים מעופפים וכאן הרב אמר מזמור 'שיר למעלות' זאת למה? לרפואת הפצועים בעמך בית ישראל שיהיו בריאים מהרה - אמן! מדהים לראות את אהבת ישראל של כבוד הרב שליט"א. 

בברכת: חג פסח כשר ושמח!

ולהתראות בעזרת השי"ת בסיקור הבא... 

 

  •    שיתוף   
  • תגים:

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 05.05 11:03

    רבנו הקדוש שבוע מבורך (אמן). תענוג כל בוקר לשמוע את השיעורי בוקר שלך, ב"ה הפך להיות תפילת בוקר ממש!!

  • 05.05 11:02

    כבוד הרב, תודה לעוד שיעור חזק עם הרבה תובנות ורפואה לנפש איך עד שחזרנו בתשובה - יצר הרע מכר לנו "שמחה" ואיך שחזרנו - מוכר עצבות והשיעורים על השמחה שהיא העיקר (shofar.tv/videos/17125) ב"ה מביסים אותו עכשיו וזה גם משמח 👏😁

  • 04.05 22:23

    כבוד הרב אני בדיוק רוקד במטבח ומכין את נרות השבת תוך האזנה לשיעור (שש אנכי על מצוותיך) תודה רבה ושבת שלום

  • 04.05 22:21

    כבוד הרב מצוות השמחה - שש אנכי על מצוותיך כל כך נכון השיעור אחד השיעורים הכי יפים ב-ע-ו-ל-ם בנוסף שאדם שמח כולם נדבקים בו ואוהבים אותו והוא דוגמה אישית ועוד השם אוהב אותו זה אדם משוחרר שחייו מחייכים כל היום ורק מרוויח רבנו הקדוש שיהיה לך ברכה והצלחה בכל מעשה ידיך! (אמן)

  • 04.05 22:21

    כבוד הרב, שיעור חזק ביותר ומחזק הלחיים עוד יותר משל עטיפת המתנה על עצם מצוות השמחה וכל המקורות מגדולי ישראל על סודות השמחה ומעלותיה מקפיץ את הלב ומחייב אותנו להשתדל בעזרת השי"ת כמה זה משתלם... חזק וברוך👏👏👏

  • 04.05 22:20

    כבוד הרב קליפ מהמם😂 איזה קליפ יפה מילים חזקות וכל כך מדברות על חוזק ורצון חזק מחזק!!! 🤴🏻 הכל קטן עליו! (shofar.tv/videos/17122).

  • 02.05 20:19

    שלום כבוד הרב, רציתי להגיד לרב תודה רבה על השיעורים הבטחון והשמחה. (shofar.tv/lessons/17088) הרב אמר הכל נכון אחד לאחד. ב"ה זה עזר לי הרבה אישית, ונתן לי קצת בטחון עצמי לענות לקרובי משפחה שאומרים לי לקחת אמצעי מניעה ושאוי ואבוי אם אהיה בהריון... (ח"ו) יה"ר שהשי"ת יעזור לי להפנים את דברי הרב עוד יותר, אמן. תודה על כל העזרה רוחנית וגשמית והאכפתיות. שבת שלום ומבורך🌹

  • 02.05 12:19

    בוקר טוב כבוד הרב היקר... תודה על כל השיעורים וההרצאות המיוחדות והמדויקות לכל תקופה... וגם אלו של פסח. החג הזה נראה אחרת בזכות השיעורים הללו. רדפנו אחרי כל פירור וב"ה זכינו לעשות מכירת חמץ אצל הרב שמעון רחמים הי"ו . תודה רבה רבה שאתם מעלים אותנו בקודש!

  • 02.05 11:30

    כבוד הרב, חזק וברוך על השיעור! כבר עולה מפלס ההתרגשות לקראת הדרשות על השמחה☺️

  • 01.05 16:02

    ראשית רצינו לומר תודה להשי"ת ולכבוד הרב שליט"א ולפרסם הנס שלא הרגשנו טוב עם כאבים חוזרים ונשנים (ל"ע) וביקשנו דרך 'שופר' (ארגון להפצת יהדות) ברכה מהרב: 'שיעבור ולא יחזור' וברוך ה' מאז עבר ולא חזר!

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים