טוען...

סיקור שבת שמיני (החודש) בירושלים

במחיצת כבוד הרב שליט"א בירושלים עיר הקודש תובב"א

  פורסם בתאריך: 08.04.2024, 13:49 • מערכת שופר

בס"ד

ב"ה אנו ממשיכים בסדרת הכתבות על השבתות וחגי ישראל במחיצת כבוד הרב שליט"א ברשימת מעט גרגירים, חוויות ורשמי הוד!

ראה כתבה ראשונה על הלו"ז בשבתות השנה (קישור

וכתבה קודמת סיקור פרשת צו (פרה) בירושלים תשפ"ד (קישור). 

סיקור פרשת שמיני 

ב"ה אנו מתכוננים לקראת שבת המלכה וזוכים לעוד 2 שיעורים המשודרים בלייב לכל העולם!

שיעור א] נקיונות לפסח.

שיעור ב] זמן הבדיקה, השיעור ע"פ הספר לכתחילה כרך פסח חודש ניסן, ב"ה ניתן להשיג במשרדי שופר, לכתבה על ספרי המחבר שליט"א - לחץ כאן.

גם השבת כבוד הרב שליט"א מסר את שיעוריו הנפלאים מהספר 'תורת חסד' מאת הרב אליהו אילן חנן שליט"א על ענייני שבת הגדול ופרשת שמיני [ראה דוגמאות מהספר 'תורת חסד'; כתבה: פרשת שמיני מאמר: נדב ואביהוא... שיעור: מלכות פרס... והרצאה: גדרה - כפויי הטובה (דתן ואבירם)...]

הרבה טעמים נאמרו מדוע אנו קוראים לשבת זו 'שבת הגדול'? אחד הסיבות זה משום שקנו היהודים את הכבשים בשבת!!! קשרום למיטה לבודקם ממום ובשבת זו כששאלו אותם המצרים: 'מדוע הם עושים כך לכבש?' ענו: 'כדי לשחוט אותו!' ולמרות שהמצרים כעסו כי הכבש היה האלהים שלהם - לא עשו להם מאומה! אמנם, למרות שנס זה היה גם בשאר ימים ומיוחס דווקא ליום השבת כי רק בזכות כוח השבת היה אפשר להוציא את ישראל ממ"ט (49) שערי טומאה! ואפילו שהיה להם את משה רבנו ע"ה זיע"א לא היה יכול להשפיע על ישראל לולי השבת [ראה כתבה 'בּוֹאִי כַלָּה שַׁבָּת מַלְכְּתָא']. 

חצות – 

בחצות זכינו וברוך השם היו חידושים! נביא בעזרת השי"ת כמה פנינים... אחד מן הסימנים שאנו עושים בפסח (ליל הסדר) זהו 'אפיקומן' נשאלת שאלה: מהו אפיקומן? אפיקומן פירושו 'אפיקו מן' הכוונה תוציאו את המגדנות, כי הלכה אומרת: שלאחר אכילת המצה אין לטעום דבר אחר! כדי שנשאר עם טעם המצה בפינו... אך בעומק הדברים אומר האר"י זכרונו לברכה כי גלות מצרים בא לתקן את רפ"ח (288) ניצוצות שנפלו, רפ"ח בגימטריה אפיקומן... זהו מה שאנו עונים לבן חָכָם מָה הוּא אוֹמֵר? "מַה הָעֵדוֹת וְהַחֻקִּים וְהַמִשְׁפָּטִים אֲשֶׁר צִוָּה יְיָ אֱלֹהֵינוּ אֶתְכֶם?" (דברים ו כ) וְאַף אַתָּה אֱמָר לוֹ כְּהִלְכוֹת הַפֶּסַח: "אֵין מַפְטִירִין אַחַר הַפֶּסַח אֲפִיקוֹמָן" אנו עונים לו: 'אפיקומן' דהיינו; באים לברור את הטוב מן הרע... 

בהפסקה התחלנו לשיר עם כבוד הרב כמה משירי השבת: 'כי אשמרה שבת' וכן 'אגדלך' ועוד. וממש היה אפשר להרגיש את השבת בזכות השירים הללו. 

שיעור בוקר -

הרב הביא לנו חידוש מפי הרב טהרני הי"ו: שכל מה שיש בעולם - הוא עגול! כי בגשמיות הכל עגול. אבל במצוות צריך להיות מרובע כי אי אפשר לעגל פינות! לכן אנו שותים ארבע (4) כוסות, ו: 'כְּנֶגֶד אַרְבָּעָה בָנִים דִּבְּרָה תּוֹרָה' (הגדה של פסח) ואוכלים ארבע כזיתות מצות, כי את המצה האמצעית אנו חותכים לחצי...

[לבינתים... בבית מדרש קפז' בבני ברק נערכים התהילים בס"ד כמידי שבת ע"י התשב"ר הי"ו...

במשך כשעה וחצי של אמירת 'תהילים' לפי סדר יום השבת ועוד 3 פרקים כהצעת הרב שליט"א להצלת עם ישראל מהסדר העולמי החדש לגאולה, תשובה ורפואת עם ישראל מהרה – אמן! משעה 13:00 (שעון קיץ / חורף) עם פרסים וכו' (קישור לכתבה, ניתן לתרום ישירות באתר שופר לפרוייקט זה: 'שבת תהלים בקהילות פז' לחץ כאן)]

שיעור צהריים -

במשך שנה שלמה עם ישראל היו בתהליך הגאולה, אך שבוע לפני צאתם סבלו בני ישראל מפחד ואימה! כאשר המצרים היו רודפים אחריהם. ונשאלת שאלה: למה בשבוע האחרון ככה עשה להם הקדוש ברוך הוא? ומדוע עם ישראל לא אמרו שירה מיד מיציאתם ממצרים רק שבוע אחרי? ומדוע דווקא בקריעת ים סוף

אומר הרב שלום שבדרון זצ"ל: לאדם יש מלחמה פנימית בין הנשמה לגוף! ושלושה (3) כלים מנהלים את המלחמה; המוח, הלב והכבד ראשי תיבות מל"ך וכל אחד מושך לכיוון אחר... ומי שטבוע בים התאוות - שום נס לא ישכנע אותו! לכן הקדוש ברוך הוא לא עשה להם נס כשהיו במצרים כיון שהיו שקועים במ"ט שערי טומאה! ולא היו משתכנעים מכך. 

אלא היה צריך לזעזע אותם! בכך שיפחדו מאימת המצריים והחיות שנמצאות במדבר... 

[להשלמת הענין ראה כתבה: חג הפסח מאמר: חמץ...]

וזה מה שקורה גם היום (לצערינו הרב!) שלמרות שעברנו את היום הקשה של שבעה באוקטובר (7.10.23 לתפ"ץ) למרות זאת יש עדיין אנשים כמו הקפלנים (רח"ל!) שנשארים במרדם ויוצאים נגד הדת! כי הם כל כך שקועים בתאווה... (ה' ירחם). 

הרב הדגיש: שמדינת ישראל הזאת היא מדינה 'פרו פלסטינית' שכל מטרתה היא שתהיה פה מדינה פלסטינית! לכן אם ערבי גונב, רוצח, אונס (ח"ו) לא עושים לו כלום! אבל אם מתנחל או חרדי עושה ולו דבר הקטן ביותר - מיד הוא נעצר! כי 'מדינת ישראל' זה 'ערב רב' של הדור האחרון ולכן הם הכי קשים! כיוון שהם בתחפושת של יהודים!! וזה הניסיון של הדור האחרון... 

לכן אם עם ישראל יחזור בתשובה (ובפרט בזעקה להשי"ת! ראה כתבה: כוחה של זעקה...) בכך ימנע מלבוא עליו גזרות קשות! כי מה שהיה בשבעה באוקטובר - זה אפס אפסים למה שאיראן מתכננת ומה שאיראן רוצה זה אפס אפסים למה שמתכוננים בגוג ומגוג... רח"ל!

 

[להשלמת ענין 'שבת הגדול' ראה הרצאת הרב שליט"א באר שבע 7.4.24 בניסן נגאלו ובניסן עתידין להיגאל]

סעודה שלישית – (לתרומה ישירות דרך אתר שופר - לחץ כאן)

פרשת שמיני, על מותם של נדב ואביהוא.

[להשלמת הענין ראה כתבה: פרשת שמיני מאמר: נדב ואביהוא...]

ולמרות שיש כ-13 עד 17 טעמים! מדוע מתו? בכל זאת התורה הקדושה מונה רק סיבה אחת (1): מפני שהקריבו אש זרה! כדי שכולם ישמעו ויראו כמה חמור 'מורא מקדש!'. 

הרב הדגיש עוד נקודה חשובה: שכל ה-17 סיבות שגרמו למות הקדושים שמעלתם נשגבה ממשה ואהרן זיע"א נבעו ממקור אחד והוא הגאווה (בדקי דקות, כחוט השערה! שלרום מעלתם - הגדילו עוונם) אם כן, כמה עלינו להיזהר: שאפילו גדולי העולם "נפלו" בגלל מידה זו. לכן כל אדם צריך להיות זהיר במידה זו ולעבוד עליה כמה שיותר.

בברכת שבוע טוב ומבורך,

להתראות בעזרת השי"ת בסיקור הבא...

  •    שיתוף   
  • תגים:

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 01.05 16:02

    ראשית רצינו לומר תודה להשי"ת ולכבוד הרב שליט"א ולפרסם הנס שלא הרגשנו טוב עם כאבים חוזרים ונשנים (ל"ע) וביקשנו דרך 'שופר' (ארגון להפצת יהדות) ברכה מהרב: 'שיעבור ולא יחזור' וברוך ה' מאז עבר ולא חזר!

  • 01.05 11:24

    אני שומעת הרבה פעמים בהרצאות שלך על זמרים פסולים ושירים שאסור לשמוע. ...ודרך אגב אחרי ששמעתי את ההרצאה שלך היום ביוטיוב - מחקתי את כל השירים הפסולים! אני כל כך אוהבת את ההרצאות שלך אתה באמת אומר דברים נכונים ואמיתיים שרבנים לא מדברים על זה.

  • 01.05 10:36

    כבוד הרב, איזה שיעור בוקר יפה רבינו הקדוש! קודם כל לזכות לשמוע את קולו מפיו של הצדיק אח"כ לראות איך הכותרת של השיעור 'ברית מילה' (shofar.tv/videos/17111) הופכת להיות עוד רבדים של מוסר ויראת שמים במצווה החשובה הזו וההסברים על שאר האותות השבת והתפילין ומה זה מסמל בהשגחת ה' עלינו והשיא זה שהרב שר את השיר האהוב: 'אנא אנא עבדא דקוב"ה..'. איזה נחת לראות ולשמוע עבד ה' זרע אברהם אבינו קודש קודשים מורינו ורבינו ממש משמח ומאיר בחשכת הגלות

  • 30.04 10:59

    תודה רבה רק רבנו יודע לגרום לנו לצחוק ככה:)

  • 30.04 10:59

    רבנו הקדוש, כמה צחקתי בסוף השיעור, כשהזכרת את מירב מיכאלי "שהיא אומר" פשוט צחקתי והרועצת המשפטית:) שוב צחקתי. (shofar.tv/videos/17088)

  • 30.04 10:58

    שיעור משמח מאוד רבנו, תודה רבה! ומחזק אותי בפרט שלדעת שכמה לפעמים קשה פתאום לשמוע את השיעור הזה ולהבין שזכינו הנשים לעשות את רצון השם ויה"ר שרק נמשיך כך לעשות נחת רוח ליוצרנו אמן כן יהיה רצון.

  • 30.04 10:57

    תודה רבנו תודה על השיעור, יה"ר שנזכה להרבה בריתות בעם ישראל ובפרט בקהילה (קפז), בזכות רבנו הקדוש והיקר שלנו (אמן).

  • 30.04 10:57

    שיעור מעלף ותענוג לשמוע ואכן 'בשכר נשים צדקניות נגאלנו ובזכות נשים צדקניות נגאל' (מהרה אמן).

  • 30.04 10:57

    רבנו הקדוש לילה טוב. איזה שיעור מדהים על הילודה (shofar.tv/lessons/17088) כמה זה מחזק אותנו לדעת שכל ילד שאנחנו מביאים לעולם גם אם טיפה קשה או מתיש - עדין שווה כל רגע ורגע! כמו שאמרת: לראות אותם בשולחן ליל הסדר, כולם ביחד כמה שמחה זה עושה! ברוך השם, השי"ת זיכה אותי ב-3 בנים ובת וזה אושר אין סופי! למרות הקושי, אני פונה לכל אשה ואשה: להביא ילדים לעולם עם כל הקושי, כי השכר על כך הוא ענק לאין שיעור! מעבר לזה שהיא מקיימת את מצוות התורה היא עושה נחת להשם יתברך מי יתן והשם יזכה אותי לעוד ילדים (אמן) רק המחשבה הזו זה אושר עילאי.

  • 30.04 10:54

    כבוד הרב, חייבת לומר אתה מדהים אין כמוך!! השיעור של הבטחון (shofar.tv/lessons/17088) דיבר הרבה על ההולדה, שאישה יש לה ביטחון מכך שהיא הביאה ילדים לעולם. ועוד מה שנאמר - ב"ה רומם את ההרגשות שהיו לי משמים הוצאת לי בלב, כמו שמשוחחים עם נפשי בשיעור הזה ממש הבנת את מה שהרגשתי ונתת תשובה ברורה ומדויקת משמים!! עושה גיבוי לשיעור הזה הוא שמור בלב! ואמרת הכל בכזה דיוק בכזאת חכמה!!! תודה על הכל.

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים