טוען...

סיקור שושן פורים בירושלים

במחיצת כבוד הרב שליט"א בירושלים עיר הקודש תובב"א

  פורסם בתאריך: 26.03.2024, 16:09 • מערכת שופר

בס"ד

ב"ה אנו ממשיכים בסדרת הכתבות על השבתות וחגי ישראל במחיצת כבוד הרב שליט"א ברשימת מעט גרגירים, חוויות ורשמי הוד!

ראה כתבה ראשונה על הלו"ז בשבתות השנה (קישור

וכתבה קודמת סיקור שבת ויקרא (זכור) בירושלים תשפ"ד (קישור). 

 

סיקור מיום שושן פורים

ברוך השם אחרי שלמדנו בשבת את הלכות פורים, זכינו להתכנס אחר מנחה לקריאת המגילה. ולפני שהתחלנו כבוד הרב לימד אותנו מספר הלכות חשובות בנוגע לקריאת המגילה ואף חידש לכמה אנשים בציבור: שיש להופיע ביום זה בבגדי שבת מכובדים! וכן ביקש מאיתנו כבוד הרב לכתוב את המילים: 'המן' ו: 'עמלק' על פתק קטן כדי שנוכל לדרוך עליו בהזכרתנו את שמו של המן הרשע.

לאחר מכן זכינו לקיים את מצות 'זכר למחצית השקל' בכוונה גדולה כאשר מופיעה בספר כף החיים. שבהמשך אמר הרב על כך בכבודו ובעצמו: שב"ה סוף-סוף עושים יום פורים בשלמות...! 

את קריאת המגילה זכינו לשמוע מפי החזן ר' יונה כהן הי"ו (קישור לשיעוריו) 

כאשר לאחריה זכינו לשיר עם כבוד הרב שליט"א את שירי יום הפורים בחדווה גדולה! (ראה דוגמא בשיעורי הבוקר; "לַיְּהוּדִים הָיְתָה אוֹרָה וְשִׂמְחָה וְשָׂשֹׂן וִיקָר" (אסתר ח, טז) כן תהיה לנו "אוֹרָה וְשִׂמְחָה וְשָׂשֹׂן וִיקָר" (בשיעור: הייתי בשושן - חלק ג' - הפלת הפור), 1. 'שושנת יעקב צהלה ושמחה בראותם יחד תכלת מרדכי תשועתם היתה לנצח ותקותם בכל דור ודור ברוך מרדכי היהודי' (46:43) 2. "וְנַהֲפוֹךְ הוּא אֲשֶׁר יִשְׁלְטוּ הַיְּהוּדִים הֵמָּה בְּשֹׂנְאֵיהֶם" (49:55) בשיעור: תכלת מרדכי, 'אליהו הנביא, אליהו התשבי, אליהו הגלעדי, במהרה יבוא אלינו עם משיח בן דוד!', 'חייב איניש לבסומי עד דלא ידע' בשיעור: פורים מול כפורים

והרב ציין: שיש גם בלילה לחגוג קצת! ואף גילה לנו גילוי על עצמו; שלמרות שהרב אינו נוהג "לשתות" אך בזה הלילה הרב אוכל צלי ושותה מעט יין.

וכבוד הרב שליט"א מסר דרשה: הייתי בשושן - חלק ג' - הפלת הפור:

למחרת היום זכינו להתפלל בנץ החמה (ותיקין) לאחר מכן לקרוא את מגילת אסתר שוב עם הכוונות המופיעות בכף החיים. ולאחר הקריאה כבוד הרב העביר לנו שיעור מיוחד מתוך הספר: 'היה בשושן' וממש הצליח להכניס אותנו לתוך סיפור הפורים 

הדרשה: הייתי בשושן - חלק ד' - ליל טו בניסן ערב הפסח;

בגמר השיעור התכוונו את הכוונות שצריך לכוון בנתינת 'מתנות לאביונים'... 

וכאן עשה הרב דבר מיוחד! כבוד הרב הטיל 'פור' ומי שיצא - יזכה בכל הכסף שניתן לזכר למחצית השקל ולאחר שזכה אחד מהנוכחים (אברך שלומד תורה כל היום!) הרב עשה עוד הגרלה במחיר נמוך יותר ולאחר שהנוכח השני זכה גם הוא! נעשתה עוד הגרלה שהיא היתה בסכום יותר נמוך משניהם... אבל הרב לא השאיר את שאר האנשים שלא זכו בידיים ריקות הוא ביקש מכל אחד לגשת אליו וחילק לכל אחד 100 שקלים... - פשוט מדהים! לראות את זאת אהבת ישראל והנתינה של הרב ללא גבולות. 

בשעה 11:30 לערך התקיימה גם עוד 'קריאת המגילה' לנשים שלא הספיקו בנץ לשמוע, מפי החזן ר' יונה כהן הי"ו ולאחר מכן התפללנו תפילת מנחה בחצות היום במחיצת כבוד הרב שליט"א... לאחר מכן התקיים שיעור אשר סיכם את הסיפור של הפורים מתוך הספר 'היה בשושן' והרב הדגיש: שמה שנעשה אז בפורים - מתקיים גם היום! כיון שהדמויות שהיו פעם הם ממש כמו הדמויות של היום אבל רק בצורה שונה...!

הדרשה: הייתי בשושן - חלק ה' (אחרון);

בצהריים התקיימה סעודת פורים בבית המדרש אשר נמצא רחוב עוזיאל 111 בשכונת בית וגן בירושלים עיר הקודש תובב"א, עם אוכל כשר מקפ"ז ועם הקלידן האלוף ר' שי קדושים הי"ו (קישור לשיעורו) ועם עוד זמרים יקרים מפז! מהקהילה הי"ו אשר הנעימו לנו את היום, השמחה היתה עד לב השמים! האחדות - היתה גדולה!! וכמובן זכינו וביקשנו הרבה בקשות מהשי"ת - כי היום הזה מיוחד לזה! כמאמר חז"ל הקדושים זיע"א: 'כל הפושט יד' ומבקש מהקדוש ברוך הוא 'נותנים לו!' – השי"ת שומע לו...!

בערב התקיימה תפילת ערבית בשעה 21:00 עם כבוד הרב שליט"א ולאחר התפילה ניגשו בחורים שהיו נוכחים בתפילה לבקש ברכות מכבוד הרב. אך זה לא הסתיים בכך, כשיצאנו מפתח הבית ללוות את הרב נתקבצו ובאו עוד ועוד בחורים כדי לבקש את ברכת הרב, ובענווה גדולה התייחס הרב לכל אחד בכבוד ובאכפתיות גדולה...! אכן, ב"ה זוכים אנו לראות (בבחינת: "אֶפֶס קָצֵהוּ תִרְאֶה וְכֻלּוֹ לֹא תִרְאֶה!" במדבר כג, יג) כיצד מבקשת מאיתנו התורה להתנהג.

יהי רצון: שנזכה כולנו להיות גם בשנה הבאה בירושלים הבנויה! במחיצת כבוד הרב שליט"א - אמן!

הסיקור מוקדש: להצלחה ברוחניות ובגשמיות ל: האיימנוט (אמונה) בת דנקה וליבלטאל בן מלכה, וכן לחזרה בתשובה של משפחת ילהאל הי"ו – אמן!

 

  •    שיתוף   
  • תגים:

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 21.04 14:23

    תודה רבה לעמותת 'בצדקה תכונני' (shofar.tv/videos/17059) על הסל השופע מלא בכל טוב! בזכותכם אנחנו זוכים להדר את החג עם עופות משובחים ועוד הרבה דברים טובים שנמצאים בארגז הגדול. יה"ר שהשי"ת יברך אתכם שתמיד תזכו להיות מהנותנים ולשמח יהודים (אמן). תודה רבה!

  • 21.04 14:22

    מורי ורבי אלופי ומיודעי יה"ר שהשי"ת ישמרך על דברי תורה מתוקים מדבש ונופת צופים כל פעם התרגשות והתפעמות מחדש על הדברי מוסר שחודרים עמוק עמוק לנשמה כמה טוב השי"ת ששלח לנו אותך שליח נאמן איש האמת ותודה שזכינו בכך זה ממש לא מובן מאליו תודה על הכל ותודה שלזכותך כל הטובות האלו. שוב, יה"ר שהשי"ת ישמרך אורך ימים ושנים בטוב ובנעימים פסח כשר ושמח (אמן) ושוב תודה.

  • 21.04 14:21

    כבוד הרב רציתי לשתף אותך, ביום שלישי בקשתי מהשי"ת: 'בבקשה! השם אני מבקשת בזכות הרב אמנון יצחק לא בזכותי' חזרתי על זה מספר פעמים, שבחור מסויים ידבר איתי ונפגש, ואחרי שבקשתי כך בזכותך, שייכתי את הבקשה רק בזכותך וזה פעם ראשונה שעשיתי זאת, ב"ה הוא יתקשר באותו יום ונפגשנו. תודה לך כבוד הרב אנחנו לא יכולים לשער את גדולתך בעיני הבורא, אי אפשר. הכבוד שמגיע לך הוא פי מליון אין מספר לתאר כמה אתה גדול ומכובד בעולם 🙂 אני מודה להשי"ת שזכיתי לראות את זה. אחר כך יצא לי לבקש כך בשביל עוד דבר וגם בזה ישר ראיתי ישועה.

  • 20.04 21:07

    שלום עליכם כבוד הרב אתמול בלילה ב: 'אושר עד' יצא לי לדבר עם יהודי והגענו לנו''ט (נבלות וטרפות, ראה כתבה 'בכור היתוך' shofar.tv/articles/14830) הוא אומר לי: 'אתה אומר כמו שהרב אמנון יצחק אומר!' אמרתיו: 'בדיוק' הוא אומר לי: 'הרב החזיר אותי בתשובה! אבל אי אפשר בלי רבנו' חחחח ב"ה השם יתברך זיכה את הרב להגיע לכולם להציל מהנו''ט כמו שאר הצלות אבל נו''ט זה בסיס יום יומי יה"ר שהשי"ת יציל כל זרע ישראל ואותנו אמן ואמן שבת שלום ברוך תהיה אמן ואמן

  • 19.04 14:33

    תודה רבה לכם על כל השפע ב"ה יה"ר שתבורכו מפי עליון! שיהיה בעזרת השי"ת פסח שמח וכשר 🙏🏼 (אמן).

  • 19.04 14:32

    תודה והערכה רבה רבה על הסל הגדוש בטובה וברכה יה"ר שיתן ה' לך וכה יוסיף שתזכה להרבות חסדים למעלה למעלה להחיות ולשמח משפחות עם ישראל וימלאו כל משאלות לבך לטובה וברכה באושר ועושר ברוחניות וגשמיות ונזכה במהרה לאכול מן הזבחים והפסחים בבנין ירושלים אכי''ר.

  • 19.04 14:32

    ערב שבת הגדול שלום לכבוד הרב היקר! תודה לקב"ה שזיכנו להיות שליחים לשמח בניו ובנותיו הדחוקים (כולל לשמח אלמנה) לכבוד חג הפסח הבעל"ט! המון יהודים יקרים תרמו בעין יפה ובזכותם זכינו לעסוק בעמל רב ויגיעה במלאכת הקודש בסלים גדושים (וכבדים מאד!) לכבוד החג, רוב מצרכי המזון כשר לפסח המצויים לקפ"ז (כולל תבלינים), תלושי קניה, מצות ויין בשפע, עופות, וכמובן גם רוחני - עלונים והגדות מיוחדות שלנו. הכל קצת יותר מ-50 אלף ש''ח ברוך השם והיד עוד נטויה בלי נדר שבוע הבא בחול המועד... תודה גדולה לכבוד הרב על הכל, בזכות הרב זוכים לאסוף זכויות, לשמח ולעזור ליהודים רבים ולקרב הגאולה עם טונות של מצוות צדקה ביחד עם כל התורמים! מאחלים חג פסח שמח וכשר בתכלית לכבוד הרב ולמשפחתו ולכל קפ"ז ועם ישראל ושנזכה עוד השנה להקריב הפסח כהלכתו אמן ואמן! מאור וארז, עמותת בצדקה תכונני 💛

  • 19.04 14:31

    באמת שמודים לכם על הכל ישר כוח! גם על הדף שמסביר על מניעת השליטה של החיצונים במצוות ב"ה כבוד הרב שליט"א לימד אותנו זאת וכך בעזרת השי"ת נוכל לקיים את המצווה ב-100% ממש זכינו אשריכם!

  • 19.04 14:30

    תודה רבה רבה על כל העזרה יה"ר שהשי"ת יחזיר לכם בכפל כפליים, תבורכו מפי עליון תזכו לשפע פרנסה ולהיות תמיד מהנותנים אכי"ר.

  • 19.04 14:29

    יישר כוח! תודה לכם יה"ר שהשי"ת יברך אותכם (אמן).

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים