טוען...

סיקור קווינס - הבדידות מול חבורת אמת

  פורסם בתאריך: 12.03.2024, 13:47 • מערכת שופר

 

סיקור קווינס - הבדידות מול חבורת אמת

בס"ד הרצאה 3 מסבב הרצאות בארה"ב חורף תשפד'

לסיקור ההרצאה ה-2 ברוקלין - כחה של מצוה אחת בשלמות 04.03.2024 (לחץ כאן)

בזכות אותם תורמים יקרים הע"י החפצים בהגדלת שמו של הקב"ה בעולם כדי שכל עם ישראל יזכו להיות מאוחדים ולהביא לגאולה השלימה מהרה!!

 כבוד הרב שליט"א נכנס לאולם ברקע השיר: 'הכל יודוך... אין קדוש כה'!' (מחרוזת שירי קפז') (00:00:00)

 הקדשת הרב שליט"א לתורמים הנכבדים! הע"י (00:05:13)

הערב הזה יהיה לכבוד ה' יתברך, לישועת עם ישראל במהרה. יראת שמים, התעסקות רוחנית, בריאות, פרנסה בשפע והצלחה מרובה לאברהם בן רבקה חיה. אביבית בת עפרה. דניאל יונה נהוראי מנשה. יונתן מאיר מנשה אביגיל בני אביבית. שושנה בת רבקה חיה, יפית בת רבקה חיה, ... יונה בן יפית ברכה לכל בני משפחתם. חזרה ותשובה שלמה לכל משפחת שושן והצלחה במשפט. הצלחה מרובה בכל לאורי בן אברהם. לע"נ אליהו חיים בן מרים. אברהם בן אסתר ולע"נ הורי מנוחתם עדן. אמן! 

 

 הדרשה ע"פ הספר 'דרך עץ החיים' מהרב פנחס ארלנגר שליט"א פרשת תזריע מאמר 'או חברותא או מיתותא' (00:06:05)

 קושי הבדידות: מצורע - חשוב כמת! (00:06:17)

כך גילו חז"ל ממרים הנביאה שהצטרעה! 

 יסורי המוות של המצורע (00:06:43) 

ומה הסיבה לכך? יסורים? בושה? הפצעים שמכסים את גופו?

בין בדידות למיתה (00:09:36)

כי יש 4 שנחשבים כמתים; עני, מצורע, סומא ומי שאין לו בנים (ל"ע) ואותם ה-4 למרות שהם בחיים נחשבים כמתים!!

אז מתרץ ר' חיים שמואלביץ זצ"ל שכל ה-4 הנ"ל: הבדידות היא שגוזרת את דינם כמתים! רח"ל.

ולגבי הסומא הביא 2 דוגמאות הממחישות שחשוב כמת;

א] ממשה רבנו ע"ה שלמרות ששמע את סבלם של עם ישראל – בכל זאת רק כשראה בפועל 'ויצא וירא בסבלותם' או אז הזדעזע עד עמקי נשמתו ולכן אז נתן עיניו וליבו להיות מצר עליהם.

ב] מיעקב אבינו ע"ה כשבזקנותו לא יכל לראות את נכדיו מנשה ואפרים וכדי שהברכה תחול עליהם היה זקוק לחבקם ולנשקם כביאור הספורונו כדי שתדבק נפשו בנפש המתברך.

 בדידות נשמתו של התנא חוני המעגל זיע"א (00:15:21)

התנא הקדוש הצטער כדי להבין הפסוק בתהילים 'היינו כחולמים' שמשמעו שכל גלות בבל שארכה 70 שנה! הינה בחינת 'חלום'?! וכי אדם חולם 70 שנה?!

וכך עשה לו הקב"ה בפועל שישן 70 שנה! וכשחזר לביתו ולבית מדרשו ולא הכירוהו, על אף שכיבדוהו כת"ח חלשה דעתו וביקש רחמים ונפטר!

וזהו שאמר רבה: 'או חברותא או מיתותא' [ראה כתבה: חדש!!! מבצע! פרוייקט: 'החברותא' - לימוד והדרכה לבעלי תשובה]

 מפחיד! יש שנמצאים בחברה אך הנפש במצוקה ומרגישים בדידות והם טוענים טענה קשה: 'אף אחד לא מבין אותי!' (00:20:25) עד שהם רח"ל יכולים לבוא למצב של התאבדות! ל"ע, כי הנשמה מבקשת להיות מחוברת.

 מהו הדבר ה: "לא טוב" ? (00:21:31)

זה אדם הראשון שנברא יציר כפיו של הקב"ה וכשהיה לבדו זה היה מצבו – לא טוב! ולכן הקב"ה ברא לו את האשה שלא יהיה לבד.

ולמה הקב"ה ברא אותנו זקוקים לחברה ושונאים את הבדידות?

כדי שע"י החברה נשלים אחד את השני.

ועוד פעם התורה הזכירה את המילים 'לא טוב'; כאשר משה רבנו ע"ה יושב מהבוקר עד הערב לשפוט את העם לבדו – ולכן הציע לו חותנו יתרו למנות שרי עשרות וכו' כדי שיעזרוהו במשא העם והקב"ה הסכים איתו!

ומהו הטוב והנעים

הרב שליט"א שר: "הנה מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד" – לעוד שירים מפי כבוד הרב שליט"א לחץ כאן

לעומת הסדר העולמי החדש...! (00:25:01)

שכל הקדמה עכשיו זה בשביל שהאנשים לא יוכלו להתקומם נגד מה שזוממים עליהם ומרחיקים אותם אחד מהשני! והפרטיות נעלמה מזמן...

הרמב"ם מבאר שלכל בריה יש תפקיד בעולם!

והשאלה: מהי מטרת בריאת האדם? 

- לעסוק בדברים המושכלים הרוחניים!

לאסוף...! לא כסף וכדומה אלא תורה ומצוות! (ראה דוגמא בשם הרב אורי זוהר זצ"ל על האוסף ניירות עם תכלית!)

ולכן אנחנו מוקפים 27/7 עם ברכות, תפילות, לימוד תורה ומצוות כדי שכל הזמן נהיה דבוקים בהשי"ת!

ודוגמא למעשה הרב שליט"א מביא מצוה 1 ששווה מליונים! כאשר האדם מכוון לקיים לאהוב את כל עם ישראל כדכתיב: 'ואהבת לרעך כמוך!' ומקבל שכר כנגד כל היהודים, בזה שמתפלל עליהם, כתקנת חז"ל וחושב עליהם טובות וכו'

ואם כן, כיון שרק מעט חושבים במושכלות כנ"ל אז למה הקב"ה ברא כ"כ הרבה מליארדים שלא מגיעים לתכלית הנ"ל

2 תירוצי הרמב"ם זיע"א; 

א] בשביל לשמש את האדם השלם! שכל יתר האנושות מכינים לציס"ע את כל צרכיו!

ב] לשמש כחברה! (צוותא) שלא יהיה לבד.

וכן מובן למה חזירי בר נכנסו לערים מודיעין וחיפה (00:28:06) בזמן הקורונה, כי היה סגר אין יוצא ואין בא והחיות הרגישו שיכולות להכנס

לכן הקב"ה הבטיח לעם ישראל שיגרש בכניסתם לארץ ישראל את האומות מעט-מעט כדי שלא ירבו עלינו חיות השדה כנ"ל

 אימתי עדיפה חברתם של צוענים? מעשה בר' מאיר חדש זצוק"ל שגויס בצעירותו לצבא (00:37:41) וכשהיה בחברת הצוענים היה לו קשה! אך כשלמחרת נשאר לבדו בתאו בודד – היה לו קשה עוד יותר!! וזה המוסר השכל שלקח משם לחיים.

 'קנה לך חבר' - החברה הטובה מתחילה בך! 

והצעת רבנו יונה זיע"א איך להיות מאושר! (00:39:38) בזה שאתה תתחיל להיות השכן הטוב / הבעל הטוב / האשה הטובה וכן הלאה ולא לחכות שהשני יקדים אותך...

הרב שליט"א שואל: למה כשקטנים - יש הרבה חברים! וכשגודלים בקושי יש חברים? (00:43:46) – מדהים!

 המלך שחשק בידידותם של הנידונים למוות. מעשה מדהים! ולקח עצום!! המבאר את הפסוק "ואהבת לרעך כמוך אני ה'!" (00:45:59) שהקב"ה מוכן להיות חבר של האוהבים באמת כמו המלך שביקש להיות חבר של השנים שמסרו את נפשם אחד בשביל רעהו!

וגם, למרות שהבדידות נצרכת במקרים של עבודת ה', אך בכל זאת צריכה להיות במידה הנכונה (00:49:56)

בברכת המזון אנו מבקשים 'ונא אל תצריכנו...' (00:51:01) ולא מובן! הרי המהלך של הבריאה זה להיות מדיני וחברתי! אז למה מבקשים ולא לידי מתנת בשר ודם וכו'?

ומבאר רבי נחמן מברסלב זיע"א: שהבקשה שלנו מאיתו יתברך היא שלמרות שנמשיך לקבל מהבריות אך שתמיד נזכור שהם שליחים וזה מאת הבורא!! 'מידך המלאה והפתוחה!'

 שטרי ההתקשרות 'וקנה לך חבר' חבורת קודש! (00:52:40) וכאן הרב שליט"א מספר על מעשה מדהים! שלפני כ-200 שנה + שערו המקובלים בירושלים, צפת ומצרים שקיבלו על עצמם: לסייע אחד ביד חברו במידת הצורך לנהוג באחדות גמורה, להשתתף כל אחד בגורל רעהו, בתכלית השותפות - גם בעולם הזה וגם בעולם הבא!

 מקובלי ישיבת 'בית אל' - 'חברת אהבת שלום' ערכו שותפות ואהבת אמת, בעולם הזה ובעולם הבא (00:54:31)

עד שהרב ישראל יעקב אלגאזי חותם לאחר פטירתו! דהיינו; בא מעולם האמת!! (01:01:02) כדי להמשיך ולהיות שותף איתם.

ומזכיר הרב שליט"א את שאלת התנא הקדוש רבי עקיבא זיע"א הי"ד ששאל: 'איך תבוא הגאולה?' 

ותשובת ר' אלעזר רבו היתה: 'כנישתא חדא!' 

וכבוד הרב שליט"א מגלה שב"ה בעיר בני ברק לומדים כבר ב-2 בלילה (בשבת מחצות! ראה כתבת: סיקור שבת תצוה בירושלים) ואח"כ תפילת ותיקין בהנץ החמה, לומדים בכולל; וכך כל היום סביב תורה וחסד!! (01:03:23)

 הרב שליט"א מודה לקהל על ההקשבה! 

ומעבר לחלק השאלות ותשובות (01:06:55)

 מהקהל מספר על הנכד של הרב אלגאזי זצוק"ל (01:07:29)

 שואלת 1 בשם 2 בנות שמבקשות ברכה לשידוך

והרב שליט"א מציע שיקבלו: ללמוד 1/2 שעה בספר 'שערי תשובה' (ראה כתבה) במשך 90 יום רצוף - ובכך יזכו לזיווג הגון מהרה, אמן! (01:08:44) (ראה כתבה 'סיפור הישועה שלך')

 שואל 2 בהמשך למעשה הנ"ל עם ר' מאיר חדש (נ.ז. 37:41) – איך התמודד ר' מאיר חדש בהיותו בכלא עם הציווי של חז"ל הנלמד מהפסוק בתהילים "מושב לצים"? (01:09:28)

 ועוד שאלה: למה העולם קיים בזכות לימוד התורה? הרי אינו עשיה! 

והרב שליט"א מרחיב ומתאר: מה קרה בזכות שאנו עם ישראל קיבלנו את התורה במעמד הר סיני! (01:10:48) ושכל העולם קיים רק בזכות התורה!!

 שואל 2 מבקש ברכה ל-3 בנות לזיווג הגון – 

ושוב, הקבלה (לגברים): לימוד תורה במשך שעתים כל יום בתענית דיבור! 90 יום רצוף!! (01:18:25)

 שואלת 4 מבקשת ברכה לרפואת בעלה מניוון שרירים (ל"ע) 

ולבקשת הרב שליט"א הקהל היקר מקבל על עצמו לימוד 2 הלכות כל יום למשך חודש! 

לרפואת: דניאל פרמז בן שושנה פורוק, מהרה - אמן! (01:21:20)

הרב שליט"א פונה לגבר נחמד עם הרבה שערות – האם ירצה להסתפר היום?... 

וברכות הרב שליט"א לקהל בעקבות הדרשה הנפלאה! (01:23:14)

להתראות בעזרת השי"ת בסיקור ההרצאה ב: מיל בייסון, ברוקלין - סוד הצניעות וההשלכות לחיינו.

  •    שיתוף   
  • תגים:

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 21.04 14:23

    תודה רבה לעמותת 'בצדקה תכונני' (shofar.tv/videos/17059) על הסל השופע מלא בכל טוב! בזכותכם אנחנו זוכים להדר את החג עם עופות משובחים ועוד הרבה דברים טובים שנמצאים בארגז הגדול. יה"ר שהשי"ת יברך אתכם שתמיד תזכו להיות מהנותנים ולשמח יהודים (אמן). תודה רבה!

  • 21.04 14:22

    מורי ורבי אלופי ומיודעי יה"ר שהשי"ת ישמרך על דברי תורה מתוקים מדבש ונופת צופים כל פעם התרגשות והתפעמות מחדש על הדברי מוסר שחודרים עמוק עמוק לנשמה כמה טוב השי"ת ששלח לנו אותך שליח נאמן איש האמת ותודה שזכינו בכך זה ממש לא מובן מאליו תודה על הכל ותודה שלזכותך כל הטובות האלו. שוב, יה"ר שהשי"ת ישמרך אורך ימים ושנים בטוב ובנעימים פסח כשר ושמח (אמן) ושוב תודה.

  • 21.04 14:21

    כבוד הרב רציתי לשתף אותך, ביום שלישי בקשתי מהשי"ת: 'בבקשה! השם אני מבקשת בזכות הרב אמנון יצחק לא בזכותי' חזרתי על זה מספר פעמים, שבחור מסויים ידבר איתי ונפגש, ואחרי שבקשתי כך בזכותך, שייכתי את הבקשה רק בזכותך וזה פעם ראשונה שעשיתי זאת, ב"ה הוא יתקשר באותו יום ונפגשנו. תודה לך כבוד הרב אנחנו לא יכולים לשער את גדולתך בעיני הבורא, אי אפשר. הכבוד שמגיע לך הוא פי מליון אין מספר לתאר כמה אתה גדול ומכובד בעולם 🙂 אני מודה להשי"ת שזכיתי לראות את זה. אחר כך יצא לי לבקש כך בשביל עוד דבר וגם בזה ישר ראיתי ישועה.

  • 20.04 21:07

    שלום עליכם כבוד הרב אתמול בלילה ב: 'אושר עד' יצא לי לדבר עם יהודי והגענו לנו''ט (נבלות וטרפות, ראה כתבה 'בכור היתוך' shofar.tv/articles/14830) הוא אומר לי: 'אתה אומר כמו שהרב אמנון יצחק אומר!' אמרתיו: 'בדיוק' הוא אומר לי: 'הרב החזיר אותי בתשובה! אבל אי אפשר בלי רבנו' חחחח ב"ה השם יתברך זיכה את הרב להגיע לכולם להציל מהנו''ט כמו שאר הצלות אבל נו''ט זה בסיס יום יומי יה"ר שהשי"ת יציל כל זרע ישראל ואותנו אמן ואמן שבת שלום ברוך תהיה אמן ואמן

  • 19.04 14:33

    תודה רבה לכם על כל השפע ב"ה יה"ר שתבורכו מפי עליון! שיהיה בעזרת השי"ת פסח שמח וכשר 🙏🏼 (אמן).

  • 19.04 14:32

    תודה והערכה רבה רבה על הסל הגדוש בטובה וברכה יה"ר שיתן ה' לך וכה יוסיף שתזכה להרבות חסדים למעלה למעלה להחיות ולשמח משפחות עם ישראל וימלאו כל משאלות לבך לטובה וברכה באושר ועושר ברוחניות וגשמיות ונזכה במהרה לאכול מן הזבחים והפסחים בבנין ירושלים אכי''ר.

  • 19.04 14:32

    ערב שבת הגדול שלום לכבוד הרב היקר! תודה לקב"ה שזיכנו להיות שליחים לשמח בניו ובנותיו הדחוקים (כולל לשמח אלמנה) לכבוד חג הפסח הבעל"ט! המון יהודים יקרים תרמו בעין יפה ובזכותם זכינו לעסוק בעמל רב ויגיעה במלאכת הקודש בסלים גדושים (וכבדים מאד!) לכבוד החג, רוב מצרכי המזון כשר לפסח המצויים לקפ"ז (כולל תבלינים), תלושי קניה, מצות ויין בשפע, עופות, וכמובן גם רוחני - עלונים והגדות מיוחדות שלנו. הכל קצת יותר מ-50 אלף ש''ח ברוך השם והיד עוד נטויה בלי נדר שבוע הבא בחול המועד... תודה גדולה לכבוד הרב על הכל, בזכות הרב זוכים לאסוף זכויות, לשמח ולעזור ליהודים רבים ולקרב הגאולה עם טונות של מצוות צדקה ביחד עם כל התורמים! מאחלים חג פסח שמח וכשר בתכלית לכבוד הרב ולמשפחתו ולכל קפ"ז ועם ישראל ושנזכה עוד השנה להקריב הפסח כהלכתו אמן ואמן! מאור וארז, עמותת בצדקה תכונני 💛

  • 19.04 14:31

    באמת שמודים לכם על הכל ישר כוח! גם על הדף שמסביר על מניעת השליטה של החיצונים במצוות ב"ה כבוד הרב שליט"א לימד אותנו זאת וכך בעזרת השי"ת נוכל לקיים את המצווה ב-100% ממש זכינו אשריכם!

  • 19.04 14:30

    תודה רבה רבה על כל העזרה יה"ר שהשי"ת יחזיר לכם בכפל כפליים, תבורכו מפי עליון תזכו לשפע פרנסה ולהיות תמיד מהנותנים אכי"ר.

  • 19.04 14:29

    יישר כוח! תודה לכם יה"ר שהשי"ת יברך אותכם (אמן).

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים