טוען...

סיקור שבת וארא בירושלים

  פורסם בתאריך: 15.01.2024, 13:13 • מערכת שופר

בס"ד

ב"ה אנו ממשיכים בסדרת הכתבות על השבתות וחגי ישראל במחיצת כבוד הרב שליט"א ברשימת מעט גרגירים, חוויות ורשמי הוד!

ראה כתבה ראשונה על הלו"ז בשבתות השנה (קישור

וכתבה קודמת (קישור) סיקור שבת שמות תשפ"ד. 

בסייעתא דשמיא סיקור פרשת וארא

ברוך ה' זכינו השבת להיות במחיצת הרב שליט"א בעיר הקודש ירושלים תובב"א (קישור לסרטון 'בשורה משמחת')

נוף מרהיב! עוצר נשימה!! (ראה קולאז' וגלריה בכתבה לשבת וישב)

ובחסדי שמים אנו זוכים להיות מנין הנחשונים לעלות לעיר הקודש

קבלת שבת התחילה כמה שעות טובות לפני כניסת שבת קודש כשאנחנו מוכנים ולבושים לקראת בואה של שבת המלכה 

ובכך זכינו לשיעור מכבוד הרב שליט"א שמשודר בלייב לכל העולם! 

השיעור ששודר: 'הרב אמנון יצחק לובש את הכפפות מול הטמא מרדכי גור' כדלהלן...

ואחרי השיעור החשוב קיבלנו את שבת המלכה בחדוה גדולה.

שיעור ליל שבת – 

היה אפשר להרגיש את האש והתלהבות של כבוד הרב שליט"א... נושא הדרשה היה: 'מדוע עם ישראל נענשו בעונש כזה קשה של שיעבוד מצרים?'... 

אחת (1) הסיבות הוא כדי לתקן את חטא אדם הראשון וגם כדי לתקן את הדורות אשר חטאו; דור אנוש דור המבול דור הפלגה דור סדום שעל ידי שנשתעבדו במצרים - תקנו עצמם...

(ליתר פרוט ראה כתבה: 'בִּשְׂכַר נָשִׁים צִדְקָנִיּוֹת... נִגְאֲלוּ!' מאמר נפלא! מהספר 'תורת חסד' מהרב אליהו אילן חנן שליט"א)

עוד נקודה חשובה שהדגיש הרב היא: שעם ישראל נשתעבדו בעבודה קשה כזאת כי בלי יסורין אלו - אי אפשר היה להם לקבל את התורה! כמו שכתוב (מסכת ברכות דף ה.): ' תניא רבי שמעון בן יוחאי (רשב"י) אומר: 'שלש (3) מתנות טובות נתן הקדוש ברוך הוא לישראל! וכולן לא נתנן אלא ע"י יסורין!! אלו הן; תורה...' וכמאמר התנא: ' כַּךְ הִיא דַּרְכָּהּ שֶׁל תּוֹרָה, פַּת בַּמֶּלַח תֹּאכֵל וּמַיִם בַּמְּשׂוּרָה תִּשְׁתֶּה וְעַל הָאָרֶץ תִּישָׁן וְחַיֵּי צַעַר תִּחְיֶה וּבַתּוֹרָה אַתָּה עָמֵל אִם אַתָּה עֹשֶׂה כֵּן אַשְׁרֶיךָ וְטוֹב לָךְ אַשְׁרֶיךָ בָּעוֹלָם הַזֶּה וְטוֹב לָךְ לָעוֹלָם הַבָּא!' (אבות ו, ד).

אך בגלות האחרונה - אפילו יסורין לא עוזרים להגיע אל התיקון… כיון שעדין לא נבנה בית המקדש! וזאת משום שאדם עסוק כל כך למלאות תשוקתו ותאוותו וממילא הוא מתעסק בצבירת ממון כדי לגור באחוזה רחבת ידיים עם גינה ובריכה ורכב פאר ובחניה פרטית… עד שמגיע אדם למ"ט (49) שערי טומאה רח"ל! וזה נקרא: 'עבודת הגוף' כפי שאנו רואים היום את התרבות המקולקלת אשר באה במלוא עוצמה על יד האינטרנט אשר כולל בו את כל העבירות שהיו בדורות הקודמים וסימנך לכך ספא"ם ראשי תיבות; ס- סדום פ- פלגה א- אנוש מ- מבול. (ראה סרטון: 'כסף וספאם'). 

ומשום שאותם אנשים סוגדים לכסף - לבסוף מוכרח שיתקיים בהם דברי התנא הקדוש זיע"א רַבִּי אֶלְעָזָר הַקַּפָּר האומר: 'הַקִּנְאָה וְהַתַּאֲוָה וְהַכָּבוֹד מוֹצִיאִין אֶת הָאָדָם מִן הָעוֹלָם' (אבות ד, כא). 

דוגמא נפלאה לכך אפשר למצוא מאותם המשוגעים אשר ניסו לחסל את עם ישראל (ערפאת, סדאם חוסין, ועוד כהנה משוגעים) אשר למרות שהיה להם מיליארדים של כסף ובכל זאת ניסו להרויח עוד ובסוף מה קרה?… נעלמו מן העולם.

לאחר מכן זכינו ללוות את כבוד הרב שליט"א ברחובות ירושלים עיה"ק בשירת: 'ישמחו במלכותך שומרי שבת'בשמחה ובטוב לבב ובקידוש שם שמים ברבים!

 שיעור חצות לילה – 

השבח לא-ל! ב"ה זכינו לקום לחצות וללמוד עם כבוד הרב שליט"א בשמיעת חידושים גדולים על הפרשה – אשרי האוזן ששמעה!… 

מדוע בתיה בת פרעה הרשע התגירה? מכיון שראתה שאביה הטוען שהוא אלהים מפחד מתינוק אשר יושיע את ישראל! 

אז חשבה לעצמה: 'אם פרעה אלהים מדוע מפחד מתינוק?!'

ומכיון שהבינה את זאת בחרה ללכת ולהתגייר… 

(לעוד הרחבה בענין בתיה ראה במאמר: 'מסירות נפש למען הזולת' מאמר נפלא! מהספר 'תורת חסד' מהרב אליהו אילן חנן שליט"א)

ועוד כהנה פנינים רבים זכינו לשמוע מכבוד הרב שליט"א. 

ועכשיו לדובדבן שבקצפת! לאחר גמר הדרשה נתן כבוד הרב אפשרות תשובות לשאלות בכל נושא אשר נמשך כחצי שעה…

שואל: אם שתיתי 'תה' ולא כיונתי בדעתי לפטור את שאר המשקאות, האם צריך לברך שוב?

הרב: כן, כל עוד לא כיוונת בדעתך

שואל: האם פלסטיק בולע?

הרב: כן

שואל: האם מותר לאכול מאכל 'בחזקת בשרי' עם מאכל 'בחזקת חלבי'?

הרב: אומרים חכמים: 'יברח אדם משבעים (70) שערים של היתר ולא יכנס לשער אחד (1) של איסור!'

 וכהנה עוד שאלות חשובות ומעניינות של הציבור אשר בזכות הרב התבהרו לנו.

שיעור בוקר שבת – 

מה היה סופו של מגדל בבל שבנו דור הפלגה? שליש (1/3) העליון נשרף! שליש התחתון נבלע באדמה והשליש האמצעי עדיין קיים… 

ומבאר המהרש"א זיע"א (ובספר באר שבע) מסביר: שהמגדל קיים! כי רצה השם יתברך להותיר עדות לכל באי עולם וסימן לדורות הבאים: שלא יעלה על ליבם לחטוא שנית.

והוסיף עוד גילוי עצום! שאנשי דור הפלגה הם גלגולים של דור המבול וחטאו שוב ולכן גלגל אותם באנשי סדום וכשחטאו בפעם השלישית (3) - רחם השם יתברך עליהם וגלגלם בשעבוד מצרים וכך באו לידי תיקונם. 

ולכן; שליש מהמגדל נשרף - כנגד סדום שנשרפו! ושליש נבלע - כנגד דור המבול ושליש נשאר קיים להורות: שעוד יבואו אל תיקונם השלם במצרים בשיעבוד "בְּחֹמֶר וּבִלְבֵנִים" (שמות א, יד). 

תהילים...

ולבינתיים... בבני ברק עיר התורה והחסידות התקיימו פרקי תהילים ע"י תשב"ר! 

משעה 13:00 (שעון חורף) עם פרסים וכו' קישור, ניתן לתרום ישירות באתר שופר לפרוייקט זה: 'שבת תהלים בקהילות פז' לחץ כאן.]

שיעור בצהרים – 

אומר האר"י ז"ל: שמטרת הירידה למצרים היתה כדי לתקן את ענין התאוות ששורשם הוא ביצר העריות, כי מאז שהטיל הנחש זוהמא בחוה ופגם בענין הקדושה המשיך קלקול זה לשלוט בכל הדורות.

ועל ידי שעבדו בעבודת פרך - המשברת את הגוף! עד שלא נשאר בהם עוד לחלוחית של תאווה.

ולמרות שעקב העבודת פרך נוצרה בעיה חריפה באמונה! כיון שהתחילו לעבוד עבודה זרה... אך זה היה כדאי! כי תאוות וענייני קדושה - קשה מאוד לתקן! ואילו את האמונה אפשר לרכוש בקלות.

וזהו עיקר העבודה המוטלת עלינו בימי השובבי"ם לעמול ולעבוד על תיקון ענייני הקדושה (ראה כתבה: 'לימי השובבי"ם - הספר 'ישראל והזמנים').

סעודה שלישית שנערכה "בְּרָב עָם הַדְרַת מֶלֶךְ" (משלי יד, כח) אוכל כשר וטעים של קפ"ז 

סעודה שלישית – 

ביאור נרחב בדברי חז"ל הקדושים זיע"א: 'בִּשְׂכַר נָשִׁים צִדְקָנִיּוֹת שֶׁהָיוּ בְּאוֹתוֹ הַדּוֹר נִגְאֲלוּ יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרַיִם!' (סוטה יא:)

זאת מכיון שגרמו לריבוי ילודה במסירות נפש!! ועל ידי כך הקדימו את הקץ!! כי אחד (1) האופנים לזירוז היציאה הוא אם השתעבדו כמות גדולה של היהודים ובכך שהנשים ילדו '6 בכרס אחד!' זירזו הנשים הצדקניות את הגאולה...!

וכך גם היום - ככל שיביאו הנשים הצדקניות יותר ילדים לעולם - כך תבוא הגאולה יותר במהרה… אמן!

(ליתר פרוט ראה מאמר נפלא: 'בִּשְׂכַר נָשִׁים צִדְקָנִיּוֹת... נִגְאֲלוּ!' מהספר 'תורת חסד' מהרב אליהו אילן חנן שליט"א)

להתראות בסיקור הבא בעזרת השי"ת!

  •    שיתוף   
  • תגים:

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 13.05 12:30

    בוקר טוב כבוד הרב ב"ה כותבים בהודיה עצומה על שמיעת שיעורי השמחה (shofar.tv/videos/17152) אשר פותחים את שערי השמים עבורינו. אנו ממש מרגישים את השגחת השם יתברך עלינו וכיצד נוהג הוא איתנו באותה המידה...בדיוק כמו שכבוד הרב מוסר בשיעורים... בזכות השמחה האמיתית הבית לובש חג, והישועות זורמות בקצב מסחרר כל השבוע שעבר השגחתי בכוונת תחילה על מאורעות הבית ונוכחנו לגלות שכל יום היה יותר מוצלח... והביא עמו בשורות טובות יותר... מקודמו! והודנו להשי"ת על כך בשולחן השבת.. כשהארתי עניי המסובים לתופעה המופלאה הזו. ממש כל השבוע נושענו בישועות שונות מפרנסה - ספורי ניסים ממש... כסף שבשום אופן לא היה יכול בדרך הטבע להגיע אלינו, הגיע... ובמלוא הדרו... עם ריבית מה שנקרא. ואולי אפרט רק בשביל להמחיש את גודל הנס? מערכות חשמל סולאריות, שלא עבדו כשנתיים! ולא יכלו לספק חשמל לחברת החשמל, בשום דרך שהיא, כי הכבלים מתחת לאדמה היו קרועים!!! במשך כשנתיים!!! ובכל זאת השם סידר אחרת, והם טענו: 'שהוזרם חשמל לחברת חשמל!' והעבירו מעל 100 אלף כתשלום עבור החשמל שכביכול סופק... עבור כל התקופה המדוברת... אחורה רטרו... זה פשוט נס מעל הטבע. דרך רפואה - מיחוש קל של פחות מיממה! בזמן שמסביבנו כולם חולים בשפעות שונות עקב מזג האויר. ועד שלום בית והצלחה בלימודי הילדים (בתקופת המבחנים והבגרויות) ובשורות טובות ממשרד השיכון (שאישר נגד כל הסיכויים המשך סיוע בשכירות). בקיצור... ישועות ישועות וישועות והכל בזכות - השמחה🙂 מודים לכבוד הרב על ריפוי לבבנו ממש חיינו התחדשו וליבנו מתרפא בכל פעם שאנו שרים עם הרב (במטבח אפילו). בעלי צחק ואמר: 'שאפילו השקשוקה יצאה לך יותר טעימה בזכות שאת שמחה בעקבות האזנה לשיעורי הרב...!' תודה ובהערכה רבה.

  • 13.05 11:05

    וואו כבוד הרב איזו הרצאה מחזקת (אור יהודה 12.5.24) שמעתי מהבית שלחתי את בעלי והילדים להרצאה ובבית רקדתי ושמחתי אתכם וב"ה נכנסה בי שמחה ותקווה ענקית ללב, כששמחתי ורקדתי להשי"ת כ"כ כבר שכחתי מתי פעם אחרונה רקדתי כך, תודה רבה-רבה הרב ועוד דבר כבוד הרב ביום שישי הייתי כאובה ולא הרגשתי טוב (ל"ע) בקושי תפקדתי אבל במהלך ההכנות שרתי: "עבדו את השם בשמחה!" וגם בהדלקת נרות החלטתי שאני מודה להשי"ת ולא בוכה, ופשוט שרתי וב"ה נכנסה בי שמחה ותקווה ענקית: שהכל יהיה בסדר! וב"ה קמתי בבוקר כמו חדשה!!! תודה רבה להשם יתברך ולכם הרב!

  • 13.05 11:03

    ואוו כבוד הרב איזה הרצאה איזה שמחה, איזה ריקודים🥳 ובנוסף ברכה שווה לכל האנשים שהשתתפו בריקוד, ממש נהניתי מכל רגע 🤗 לילה טוב כבוד הרב ונסיעה טובה 🙏🏼 (אמן)

  • 13.05 11:03

    תודה רבה על הכול כבוד מורנו ורבנו גדול הדור מחיה את עם ישראל ישר כוחכם! ויה"ר שנזכה כך לקלף את כל הקליפות ולראות מיהו מבשר הגאולה העומד למולנו (אמן). תודה רבהה💫💫.

  • 13.05 11:02

    ישתבח הבורא שזכינו להיות בדורך!!! איזו זכות לא מובן מאילו תודה רבה שאתה דואג להכניס בנו שמחה, יה"ר שהשי"ת יתן לך את כל הטוב שבעולם🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻 (אמן)

  • 13.05 11:02

    כבוד הרב, ב"ה הרצאה עילאית ומיוחדת באור יהודה (אור יהודה - כִּי בְשִׂמְחָה תֵצֵאוּ 12.05.2024 shofar.tv/lectures/1601) מחזקת מאוד להתאמץ בשמחה בעבודת ה' ובכלל הרב הביא הרבה אור ותקוה ללבבות היהודים שזכו לשמוע דבר ה' על השמחה, מדהים👏

  • 12.05 10:40

    שבוע טוב. לרב אמנון יצחק היקר תודה רבה על השיעורים שלך, בעיקר אני אוהבת ת'שאלות והתשובות שלך.

  • 11.05 21:46

    ב"ה תבורך🙏🏻תבורך🙏🏻הרב שבת שלום ומבורך 🌹🌹🌹🌹 ממש מרגש כמה אנשים יודעים להעריך את כל העזרה שאתה עושה לעם ישראל. השם יתברך 🙏🏻 יזכה אותך ואת כל הקרובים אליך לישועות וברכות מהשם יתברך🙏🏻 ויה"ר שכל משאלות לבכם יתגשמו לטובה אמן.

  • 11.05 21:46

    שלום לכבוד הרב! בהמשך לשיעורי כבוד הרב על השמחה (shofar.tv/lessons/17147), כשלוש שעות לפני כניסת השבת נתקענו ללא חלב לילדים ולנו הסתובבתי למעלה מחצי שעה לחפש חלב ברחבי איזורינו בבני ברק מסתבר מכמה סוחרים בחנויות שיש חוסר רציני בחלב בכשרות עדה חרדית של תנובה בלבד שרק זה מה שאנחנו שותים בקפ"ז. שרתי בדרכי עבדו עבדו.. לא התייאשתי ועשיתי סיבובים בשמחה! בסופו של דבר אכן מצאתי מינימרקט אחד שנשאר לו כמה שקיות אחרונות שהוא גם היה האחרון באיזורנו שאני מכיר לפני החזרה הביתה! ב"ה קניתי מספיק חלב לכמה ימים טובים "בשמחה ובטוב לבב" כפי שכבוד הרב לימד אותנו תודה רבה לרב על הלימוד הנפלא שבין דבר גדול, בין דבר קטן שאנחנו צריכים כמו חלב סך הכל, ניתן להשיג אם רק נהיה בשמחה גמורה ונשיר! שבת שלום ומבורך לכבוד הרב ומשפחתו דוד ביטון.

  • 11.05 21:45

    כבוד הרב, שיהיה שבת מבורכת (אמן) בעודי שומעת את השיעור של השמחה (shofar.tv/lessons/17147) לפתע היתה אזעקה בעירנו - התחלתי לרקוד משמחה! הילדים שהיו רגילים להיות חיוורים - החלו לצחוק ושמחו בממ"ד פעם ראשונה בחיים!

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים