טוען...

סיקור שבת תרומה בירושלים

במחיצת כבוד הרב שליט"א בירושלים עיר הקודש תובב"א

  פורסם בתאריך: 19.02.2024, 13:04 • מערכת שופר

בס"ד

ב"ה אנו ממשיכים בסדרת הכתבות על השבתות וחגי ישראל במחיצת כבוד הרב שליט"א ברשימת מעט גרגירים, חוויות ורשמי הוד!

ראה כתבה ראשונה על הלו"ז בשבתות השנה (קישור

וכתבה קודמת (קישור) סיקור שבת משפטים תשפ"ד. 

בסיעתא דשמיא סיקור פרשת תרומה

ברוך ה' זכינו השבת להיות במחיצת הרב שליט"א בעיר הקודש ירושלים תובב"א (קישור לסרטון 'בשורה משמחת')

נוף מרהיב! עוצר נשימה!! (ראה קולאז' וגלריה בכתבה לשבת וישב)

ובחסדי שמים אנו זוכים להיות מנין הנחשונים לעלות לעיר הקודש

קבלת שבת התחילה כמה שעות טובות לפני כניסת שבת קודש כשאנחנו מוכנים ולבושים לקראת בואה של שבת המלכה 

ובכך זכינו לשיעור מכבוד הרב שליט"א שמשודר בלייב לכל העולם! 

השיעור ששודר: 'פרשת תרומה - אדם = משכן = עולם'

שיעור ליל שבת – 

הבדל בין צדקה לתרומה? היא שהתרומה היא לשם שמים ובצדקה יש פניה אישית... אנו מוצאים שדוד המלך ע"ה השתוקק כל כך לבנות את בית המקדש! למרות שבני דורו לעגו עליו! אך דוד לא זכה לבנות את בית במקדש! מדוע? 

חידוש נורא! יש על השאלה זאת. כי בעת שניצח דוד את גולית הרשע, בנות ישראל זרקו על דוד זהב וכסף מהחלונות... עמד דוד והקדיש את הכל לבנין בית המקדש.

ובזמנו היה רעב במשך שלוש (3) שנים! (לתפ"ץ) באו ישראל וביקשו מדוד: 'שיתן להם חלק מהממון לפרנסתם…!' כמו שדורשת ההלכה: 'שמעות לבניית הבית כנסת יתנו למצות פדיון שבויים או עניים שעלולים למות ברעב!'.

אך דוד המלך סירב כיון שחשב: 'שבנין בית המקדש לא דומה לבניין בית הכנסת ומעלתו יותר גבוהה מכך!'.

אמר לו הקב"ה: 'אתה לא ריחמת על העניים? לא תזכה לבנות את בית המקדש בחייך!' ועוד, שכל הממון שכנס דוד - לא השתמשו בו לבין בית המקדש. וזו הכוונה בפסוק: " כִּי דָּמִים רַבִּים שָׁפַכְתָּ אַרְצָה לְפָנָי" (דברי הימים-א כב, ח) בכך שלא ריחם על עניים הרי זה נחשב כשפיכות דמים.

 

'רָצָה הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא לְזַכּוֹת אֶת יִשְׂרָאֵל, לְפִיכָךְ הִרְבָּה לָהֶם תּוֹרָה וּמִצְוֹת' (מכות ג, טז) 

הגמרא (ע"ז) מספרת: 'שאל רבי חנינא בן תרדיון (מעשרה הרוגי מלכות!) את רבי יוסי בן קיסמא: 'מה אני לחיי העולם הבא?' 

ענה לו: 'כלום מעשה בא לידך?' 

חשב רבי חנינא ואמר: 'כן! פעם נתתי לעניים את מעות פורים במקום מעות עניים ובכל זאת נתתי להם גם את המעות של העניים!'. 

אמר רבי יוסי: 'אם כן, מחלקך יהיה חלקי!'

ומופלאים הדברים! כי העובדה שרבי חנינא היה עוסק בתורה והעמיד תלמיד חכמים הרבה לא הספיקה?! רואים ממעשה זה: שעל ידי מצווה שעושה בשלמות מבלי להשיג כבוד ממנה – רק אז זוכה לעולם הבא!

וזאת הסיבה שהקב"ה הרבה לישראל מצוות כדי שיזכו לעשות מצווה אחת בשלמות ויזכו לעולם הבא.

[להשלמת הענין, ראה 17 תנאים לקיום מצוה בשלימות, מאת הילקוט מעם לועז זיע"א].

[להרחבת הענין, ראה כתבה: 'פרשת תְּרוּמָה, מאמר: תרומה לשמה' מאמר נפלא! מהספר 'תורת חסד' מהרב אליהו אילן חנן שליט"א ושיעור מכבוד הרב שליט"א: 'פרשת תרומה - תרומה לשמה'] 

חצות לילה – 

נאמר בפרשה: "וְיִקְחוּ לִי תְּרוּמָה" (שמות כה, ב) כאילו כתוב: 'וְיִקְחוּ אותי' דהיינו; שהקב"ה מבקש שניתן לו מקום וזה המשכן. 

משל למלך שהיתה לו בת יחידה ורצה להשיאה אך מנגד לא רצה שתלך ממנו מה עשה? אמר לחתן: 'אני נותן לך את ביתי בתנאי שתעשה לי בית קטן לידכם כדי שאוכל להיות איתה גם!' כך הקב"ה נתן לנו את הבת היחדה שלו - התורה הקדושה! ומבקש רק: שניתן לו דירה זהו המשכן… לכן צריך להכשיר את הלב כי הלב הוא המשכן.

[להרחבת הענין ראה כתבה: 'פרשת תרומה, מאמר: "מִשְׁכַּן הָעֵדֻת"' מאמר נפלא! מהספר 'תורת חסד' מהרב אליהו אילן חנן שליט"א ושיעור מהרב שליט"א: 'פרשת תרומה - משכן העדות' ]

בהמשך הלילה כבוד הרב שליט"א לימדנו דברים נפלאים! מתוך הספר 'חזון איש אמונה ובטחון'; 

כיצד הקב"ה ברא את האדם ודואג לו לכל הנצרך מתחילת הוויתו… אך האדם מתעלם מהם משום שהם בנמצא והורגל עליהם ורק בדברים משונים ומיוחדים מהרגיל אז מתפעל...

[לדוגמת שיעור מהספר הנ"ל: 'אשריכם תלמידי חכמים שדברי תורה חביבים עליכם ביותר']

ושאלה בהלכות שבת: (לכתבה: '"שבת קודש" - חשיבות התפילות והקידוש')

שואל: 'תבשיל שנתבשל כל צורכו האם אפשר לכסות בשבת או שמא אסור משום הטמנה?'

הרב: 'אסור'.

שיעור בוקר שבת – 

הדמיון גורם לאדם לחשוב שטחיות! וטבעו לשכנע את האדם ולאוסרו שלא יחשבו כנגד הדמיון. לעומת זאת בשכל הוא תמיד רב עם הדמיון. זאת אומרת שהדמיון גורם לאדם לצייר ציורים כיצד יעשה ויצליח לדוגמא; "סינואר" ימח שמו וזכרו (אמן) הדמיון נתן לו לחשוב שבפעולותיו הרעות יגרום לישראל להיכנע אליו אך הדמיון לא נתן לו לראות כיצד עזה תחרב… ("כֵּן יֹאבְדוּ כָל אוֹיְבֶיךָ ה'" - אמן! שופטים ה, לא). 

ולכן גם אנו מוצאים אנשים השומעים לרבני השקר - כי נח לאדם לדמין שאותם אנשים צדיקים כיון שיש לו כובע וזקן… אך הדמיון לא נותן לו להבין: שמה שהם מדברים הוא שקר! כדוגמת ר' זמיר כהן (הידברות) ש: "מתיר" להדליק סיגריה בשבת!! אך ע"י נר נשמה… - רח"ל! (עפ"ל) 

הרי אם האדם יפעיל את השכל הוא יתמה וישאל: 'מהיכן היתרים אלו? ומיהם הגדולים האמיתיים שיתירו דבר כזה?!' אך הדמיון נותן לו ציורים לפי נוחיותו.

(כאן הרב הסביר לנו מה פירוש המילה: 'לכאורה'? פירוש המילה יובן על פי ההיגוי התימני (ראה סרטון: 'מעשה נורא מ'הפלא ופלא' ופסקו של הרה"ג יעקב יוסף זצוק"ל בשבח ההיגוי התימני מהספרדי') שהמילה לכאורה לכשיבוא האור הראשון זאת אומרת שלפי האור הראשוני נראה לנו כך, אך בהמשך רואים שזה אחרת ממה שראינו בהתחלה.) 

ומגלה מרן החזון איש זיע"א: שלכאורה נראה לנו שהחכמה לא קשורות למידותיו דהיינו שגם אדם רשע יכול להיות חכם.

וקובע לנו החזון איש: שזה אינו! כי אדם כזה הוא חדל בקנין החכמה כי כדי לקנותה צריך מידות טובות.

ומוסיף החזון איש: 'יש אדם אשר מכבד את הבריות ואוהבם ודואג להם ושמח לראותם ומנגד יש אדם ששונא את הבריות! ואם תשאל אותו: 'מדוע אתה שונא את פלוני?' יענה לך: 'לא יודע לא בא לי עליו...' (בלשון המדוברת:) וזאת משום הסיבה הצפונה שנמצאת בליבו.

שואל: 'כיצד מגעים למצב שאוהבים כל יהודי?'

הרב: 'תעבור על סדרת השיעורים של: 'ואהבת לרעך כמוך. כיצד לקיים מצוה זאת?' שלימדתי – ובעזרת השי"ת הלימוד בזה יעזור לך!' (לצפיה בסדרת השיעורים לחץ כאן, נ.ב. נמצאים בדיסק און קי 'מאגר השו"ת הגדול בעולם!' סדרת 'תיקון המידות')

ליווי – 

כידוע שרנו את השיר: 'ישמחו במלכותך…' ואתנו שר גם ילד נחמד מהקהילה הרב שם לב שהוא שר את השיר מבלי לדקדק באותיות החית והעין כמו שצריך וכבוד הרב התחיל ללמדו כיצד לומר זאת נכון… - מחזה יפה מאוד!

 

תהילים...

ולבינתיים... בבני ברק עיר התורה והחסידות התקיימו פרקי תהילים ע"י תשב"ר! 

משעה 13:00 (שעון חורף) עם פרסים וכו' קישור, ניתן לתרום ישירות באתר שופר לפרוייקט זה: 'שבת תהלים בקהילות פז' לחץ כאן.]

שיעור צהרים – 

במהלך שיעור זה הצטרפו עוד יהודים יקרים!… והרב התייחס לכל אחד מהם ושאל למצבם... וגם רואים את מידת אהבת ישראל שיש לכבוד הרב שליט"א

לאדם קל לקיים מצוות: "וַעֲשֵׂה טוֹב" אך קשה לו לקיים מצוות: "סוּר מֵרָע" (תהלים לד, טו) לדוגמא; יש אדם שמוכן ומקפיד לעזור לציבור אבל אם חלילה פוגעים בכבודו - מתקצף מאוד ואף יכול להכות! רח"ל לאדם כזה אי אפשר לתת לו כבוד כי כל נכונותו לעזור לאנשים בא לו בטבעיות הוא לא באמת עבד על כך אבל אדם שעבד על מידותיו ראוי לכבדו ולשבחו.

אדם שהוא חסיד - לא מקנא אם אדם אחר עשה את המעשה הטוב! ולא הוא כי העיקר אצלו שנעשה המעשה הטוב! כך חושב החסיד. אבל ישנם אנשים שאוהבים לעשות טוב אבל אם ראו אדם אחר שעושה את הפעולה הטובה ולא הוא - מיד מקנא וצרה עינו בזה האדם.

וזאת משום שיש לאדם שני כוחות בנפש; כח האהבה וכח השנאה והם אינם יכולים לעשות ביחד. ברגע שפועל כח אחד הוא מבטל את השני. לכן זוג שהיה נשוי ואהבו אחד את השני מתגרשים (ל"ע) ואף מגעים פעמים לשנאה אחד כלפי השני (רח"ל).

מוסיף החזון איש: שאנו נוכל לראות שהאדם ימסור נפשו ויקפוץ על רימון בשביל להציל יהודי אחר! (בשפה הציורית...) אך את אותו אדם נוכל למצאו במצב אחר בחיים למשל; כשיהודי הרגיז אותו ויחזיר לו אפילו בנתינת מכות. זאת משום שהאדם נברא עם הרוחניות והשכל הוא המפקד עליהם אך עם זאת נברא גם בגשמיות ויש בו את כל הכוחות שיש לבעלי חיים.

שאלות:

שואל: 'מה ההבדל בין כעס לרוגז?'

הרב: 'כעס הוא חיצוני ורוגז הוא פנימי'.

האם 'האם מותר בשבת להגביה ולהוריד סטנדר'?

הרב: 'כן'.

סעודה שלישית שנערכה "בְּרָב עָם הַדְרַת מֶלֶךְ" (משלי יד, כח) אוכל כשר וטעים של קפ"ז 

סעודה שלישית – 

אומר החזון איש: 'יש טעות ישנה! שהאנשים טועים בה והיא: שחושבים שביטחון הוא שחובה להאמין: 'שיהיה טוב!' וכי מי שחושב שיכול להיות שלא יהיה טוב - הוא אינו בעל ביטחון (וזו טעות!). אלא, הביטחון הוא להאמין שביכולתו של הקב"ה לעשות טוב אך זה אינו מחייב שיהיה טוב (חוץ מהבוטחים ברמה גבוהה כמו של ר' ישראל מסלנט זיע"א שיכולים להיות בטוחים שיעשה להם רק טוב. נ.ב. ראה כתבה ליום השנה...)

כמו שהמידות אינם קבועות באדם אלא משתנות לפי מדרגת האדם כך גם היא האמונה יש בה מעלות שונות! ולכן תמצא שיש אנשים שנזהרים מלעבור עברות חמורות כמו שמירת שבת אך תפילות הוא אינו מתפלל (רח"ל) ואדם כזה אמונתו קטנה מאוד!

כי האמונה היא בהבט הכללי: להאמין שיש הקב"ה ותורה ואילו הביטחון הוא המבט הפרטי שעל ידו אפשר לדעת כמה באמת האדם מאמין. קל מאוד לאנשים לומר דברי ביטחון ולשבח את הביטחון אך באמת יבחנו אם הם בוטחים - ברגע שהיה ניסיון של; פרנסה, מחלה, ומלחמה וכו'...

יש עוד סעיף חשוב בעניין הביטחון והוא: שבעל הביטחון המזויף - יותר גרוע מאותו אדם שאינו בוטח כלל. כיון שבעל הביטחון המזוייף מושך עמו גם חניכים שהולכים לפי שיטתו ובכך גורם לחילול השם כשמתגלה קלונו ברבים.

ביטחון אמתי הוא: שהאדם בוטח ב: "וְהַצְנֵעַ לֶכֶת עִם אֱ-לֹהֶיךָ" (מיכה ו, ח) ולא משמיע בפיו ונאנח על חסרון הביטחון שיש לו וגם לא פוחד ודואג אם יש לו מתחרה כנגדו אלא אדרבה! יעזור לו.

שואל: 'מה הכוונה בפסוק 'השלך' "הַשְׁלֵךְ עַל ה' יְהָבְךָ וְהוּא יְכַלְכְּלֶךָ" (תהלים נה, כג) האם צריך לזרוק הכל בבת אחת וללכת ללמוד?'

הרב: 'לא. אדם צריך שיהיה לו הכרה אמתית מהו הביטחון לולא זה הוא יפול (ח"ו)'.

שואל: 'האם בכך שאני מצטייד לקראת המלחמה באוכל שתייה גנרטור וכו' זה חוסר ביטחון?'

הרב: 'לא! כי לא נחכה שהגנרטור יפול מן השמים. לכן במצב כזה שאין דרך אחרת אנו נצרכים לעשות פעולות כאלו כמו שעם ישראל ממצרים חמושים ("וַחֲמֻשִׁים עָלוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם" ראה רש"י שמות יג, יח)'.

שואל: 'אדם דחף אותי (וכדומה) כיצד צריך להגיב?'

הרב: 'אם יש לאדם ביטחון הוא יאמר לו: 'תודה!' וישמח ואף יתן לו שוקולד:)'

 

לאחר תפילת ערבית של מוצאי שבת קודש זכינו לקדש את הלבנה במחיצת כבוד הרב שליט"א ('תנא דבי רבי ישמעאל: 'אלמלא זכו ישראל אלא להקביל פני אביהם שבשמים כל חודש וחודש – דיים!' אמר אביי: 'הלכך נימרינהו מעומד' סנהדרין מב, א) 

 

וידועות הסגולות בזכות מצוות קידוש לבנה:

'זמן ברכת הלבנה הוא עת רצון מיוחדת. לכן, יש לאדם לבקש על צרכיו בעת ברכת הלבנה ובעיקר יבקש מה' שיזמין לו את בת זוגו האמיתית. כן כתב בעל "בית יצחק" (פרק טז).

ב"כף החיים" (או"ח סימן תכה) מובא, כי אמירת ברכת הלבנה במתינות ובכוונה, במנין אנשים – מסוגלת למנוע עיכובים במציאת השידוך.

(מתוך השיעור: 'הפלא ופלא - אות ש - חלק ג' בית מדרש 'קהילות פז', בני ברק 05.11.2022)

קדחת

אדם שבודק את שתי הציציות שלפניו לאור הלבנה לאחר קידוש לבנה – מובטח לו שלא יחלה בקדחת (דלקות לסוגיהן) כל אותו החודש. כן מבואר בקובץ "בית אהרן וישראל" (קרלין, גליון ו, אב-אלול תשנ, דף קכח) בשם הר"י בריזל, בשם צדיקי ישראל.

קידוש לבנה

יש להזדרז ב"ברכת הלבנה" לקדשה מיד בהגיע זמנה, שכן כתבו הקדמונים שמרגע שאדם קיים מצות קידוש לבנה – מובטח לו שלא ימות באותו חודש בידי אדם. כן מבואר ב"באר היטב" (סימן תרב, ס"ק ד) בשם הקדמונים (ראה גם ספר "הברית" מאמר ד).

אמירת ברכת הלבנה כתיקונה מתוך שמחה – מסוגלת מאוד להצלה מאויבים ומכל רעות העולם. מסופר על אדם שרצו לרוצחו נפש וביקש מהם בקשה אחרונה להניחו לברך "ברכת הלבנה" – "וקידשה בפניהם בכוונה גדולה ונעשה לו נס כשדילג וקפץ ג' פעמים כמנהג ונשאו הרוח וניצול מהם". כן מבואר ב"אליה רבה" (סימן תרב).

כה אמר ה"מגיד" למרן ה"בית יוסף": "סימן זה יהא בידך – בחודש שתברכו בו 'ברכת הלבנה' במוצאי שבת, תמצאו הצלחה". כן מבואר בספר "מגיד מישרים" (תכו, ב).

אדם שחלה ונפל למשכב – "יוסיף אומץ ויחזק עצמו לומר את 'ברכת הלבנה' בכוונה גדולה", כי בכוחה של 'ברכת הלבנה', כשהיא נאמרת כדת וכהלכה, לסלק מהאומר כל חולי באותו חודש". כן מבואר בספר "כף החיים" (לה, סג).

(מתוך השיעור: 'הפלא ופלא - אות ק - חלק ב' בית מדרש 'קהילות פז', בני ברק 24.10.2022)

ווסת

עצה לסידור ווסת בלתי סדירה: בעת "קידוש לבנה", באמירת התיבות "שלא ישנו את תפקידם", יכוין בעלה שראשי התיבות של המילים "שלא ישנו את תפקידם" הם "אשתי" וישא תפילה לבורא עולם, ש"כשם שהלבנה במשך שני שבועות היא מתמלאת ובמשך שני שבועות היא נחסרת ואינה משנה את תפקידה – כן יעשה ה' שגם אשתי לא תשנה את תפקידה ותהיה שני שבועות טהורה. כן מבואר בספר "דברי יצחק", בשם הרב מראפשיץ.

(מתוך השיעור: 'הפלא ופלא - אות ו' בית מדרש 'קהילות פז', בני ברק 08.09.2022)

 

בברכת: 'שבוע טוב ומבורך!'

 

  •    שיתוף   
  • תגים:

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 09.05 18:01

    תודה רבה לכבוד הרב ב"ה יש התרגשות להיות סביב השמחה במהלך היום במיוחד בקיום המצוות היום לפני ההלל (ראש חודש אייר) שרתי בשמחה גדולה: "עבדו את ה' בשמחה!" והכל פשוט נפתח! הלב הוציא מעצמו פירושים לכל מילה משתדלים להקרין בבית והחוצה בכל דבר אתמול בטבריה (8.5.24) הרגשנו את השמחה בעצמותינו בריקודים הילדים לא זזו מהכיסא כשעתיים כל הדרשה:)

  • 09.05 17:38

    כבוד מורנו ורבנו הצדיק והחסיד מלך ישראל! בתאריך ט''ו אייר יום שני 20/05/19 הרצאה בבית שאן (shofar.tv/lectures/1246 מארגן הערב מתן מלכה) ראיתי את אבא שלו ובישר שב"ה מתן התחתן! ויש לו כבר 2 ילדים!! באופן אישי לא ידעתי שמתן מימן הערב להביא את הרב עד ההרצאה האחרונה בעיר (בית שאן) ו' באב 24/07/23 (shofar.tv/lectures/1536) ידידי ר' דניאל שמסור לך מאוד ושעובד עם הרב שאל אותי עליו - הבטחתי: שאם אדע משהו אעדכן. מעדכן, בשורות טובות! (אמן) מעבדך מבית שאן.

  • 09.05 17:17

    מורינו ורבינו! היום לקחנו את הרכב לטסט. חששתי מאוד כי היו בעיות בעבר... במהלך כל הטסט כשישבנו ברכב, שרתי כל הזמן: "עבדו את השם בשמחה" שוב ושוב, עד שבעלי ביקש שאפסיק כי הוא לא שומע את ההוראות מבחוץ חחח. בסוף ב"ה הרכב עבר את הטסט במהירות! וכמעט בלי תור! וכמובן ששרנו שוב ביחד מרוב שמחה! ישתבח ויתעלה שמו לעד!! תודה רבה לרב היקר שמאיר את דרכינו תמיד!

  • 09.05 17:16

    "עבדו את ה' בשמחה!" גם בהובלת D9...!

  • 09.05 17:16

    הרב, אתה פשוט האור של הדור ב"ה הרצאה בטבריה (8.5.24) חזקה! כל הנשמות - רקדו באולם כששמעו את קולך שר: "עבדו את השם בשמחה!" 💥⭐️ זה כמו טיל לנשמות ופוגע מושלם.

  • 09.05 11:04

    שלום כבוד הרב. חודש טוב ומבורך. תודה רבה על כל החסד שעשית איתנו. ב"ה אתמול הרצאה היתה מחזקת מאד! (טבריה 8.5.24) כמה חשוב לעבוד את השם בשמחה, השמחה לא ירדת ממני תודה רבה.

  • 09.05 11:04

    כבוד הרב אני חושב שהשיחה בטבריה - חייב כל יהודי לשמוע (טבריה - עבדו את השם בשמחה 08.05.2024 shofar.tv/lectures/1600) (מלבד שאר השיחות) ממש הפסד גדול! למי שלא יזכה לשמוע. אשריכם! איזה שמחה יש בשמים שמזכים יהודים לשמוח ולצאת מהצרות. ו: 'מגלגלים זכות על ידי זכאי!'.

  • 09.05 11:03

    ב"ה השירים והריקודים בהרצאות - מרוממים את הנפש ממש! (shofar.tv/videos/17141)

  • 09.05 11:02

    שלום כבוד הרב, רציתי לומר לכם תודה רבה על הספר: 'בטחוני בצורי הוא אוצרי' (shofar.tv/articles/14809) ב"ה זה רומם לי את הנפש ומשמח אותי וגם השירים שלך: 'ושמחת בימיך' (shofar.tv/videos/15558) והשיעורים שלכם על נושא השמחה (shofar.tv/videos/17144) תודה כבוד הרב...

  • 09.05 00:59

    מורנו ורבנו היקר יה"ר שהשי"ת ישמרך (אמן) תודה רבה-רבה-רבה על הרצאה כזו (טבריה 8.5.24) מרוממת ומחזקת בדיוק בזמן הנכון ב"ה כמה כוחות ואנרגיות הכנסת בנו חזרנו כל המשפחה פשוט שמחים ומאושרים, מודים להשי"ת הטוב שזכינו בך וששלח לנו שליח טוב איש אמת יחיד ומיוחד בדורו, מודים לך על כל השיעורים וההרצאות שמחזקים ומרוממים את הנפש ב"ה כל מילה חודרת פנימה יה"ר שהשי"ת הטוב ישמור לנו עליך מכל משמר (אמן) האוצר של הדור!!! נסיעה טובה ובטוחה (אמן) מחכים כבר להרצאה הבאה בעזרת השי"ת משפחת ש...

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים