טוען...

במלאת 24 חודשים לר' חיים נגר ז"ל

  פורסם בתאריך: 20.02.2024, 17:31 • מערכת שופר

יום השנה ה-2 לר' חיים נגר ז"ל

להלן אזכורים מכבוד הרב שליט"א בשנה האחרונה ועוד

 

 העליה לקבר

יום רביעי 21/2/24 נעלה לקברו בבית העלמין הר המנוחות בשעה 11:00.

להלן פרטי הגעה

גוש (ספרדים) 30 , חלקה 30 דרום, שורה 18, מקום 003א

חברה קדישא העדה הספרדית

 

הכתבות והסרטונים

ביום הולדת של כבוד הרב שליט"א 26-11-2003 א' כסלו תשסד'

להלן הקטע: 'מיהו תינוק שנשבה'

"הַרְחֶב פִּיךָ וַאֲמַלְאֵהוּ"

הרב שליט"א: 'הייתי הולך להרצאות, נותן דרשות, מגיע (חיים נגר הזכיר לי את זה אתמול) יוצאים מאיזה שיעור, 

אני אומר לו: "אתה יודע, השאלה ששאלה האשה ההיא, אם לא הייתי קורא את זה אתמול - לא הייתי יודע מה לענות לה!" 

כל שאלה שנשאלתי – למדתי אותה לפני. אף פעם לא שאלו מה שלא למדתי! לא שאני יודע לענות על כל השאלות – לא שאלו אותי מה שאני לא יודע! אתם מבינים איזה חסד?! זה חסד ה'! אתה בא לאולם, אלף איש! אלפים איש!! 

"יש שאלות?" בטח יש שאלות, מכאן עד להודעה חדשה. מה זה "יש שאלות?" [צחוק...] בלי פחד, בלי כלום "הַרְחֶב פִּיךָ וַאֲמַלְאֵהוּ" (תהלים פא יא) "הַרְחֶב פִּיךָ וַאֲמַלְאֵהוּ" – אתה רק מוכן לפתוח את הפה? אל תדאג, אני אמלא לך אותו. אתה לא יודע לקראת מה אתה הולך בכלל! והקב"ה עוזר.

אם אדם שומע את דברי התורה ומקבל על עצמו: 'לעשות אותם!' אין דבר כזה שהקב"ה לא יתן לו מענה בפיהו לכל שאלה ולכל שואל. אבל צריך להיות כזה שהאדם יהיה שלם עם מה שהוא לומד. "שִׂמְחָה לָאִישׁ בְּמַעֲנֵה פִיו" (משלי טו כג) "הֶאֱמַנְתִּי כִּי אֲדַבֵּר אֲנִי עָנִיתִי מְאֹד" (תהילים קטז י) אתה מאמין שאתה יכול לדבר? אז אתה תוכל לענות גם מְאֹד! אל תפחד. אבל אתה צריך ללכת עם ביטחון: 'שרק ה' – הוא המדריך, המלמד לְהוֹעִיל (ישעיה מח יז) אבל תקיים מה שהוא אומר. אמר – תקיים. אמר – תקיים. אז גם הוא יקיים את מה שהוא אמר! גם הוא יקיים את מה שהוא אמר.

מתוך שיעור: 'שמעו ותחי נפשכם' בית כנסת אליהו הנביא, בני ברק 08.02.2007.

קיבל 100% במבחן ארמית

'עכשיו מי זוכר מכם מה היה הפירוש שאמרתי? "מָה רַב טוּבְךָ אֲשֶׁר צָפַנְתָּ לִּירֵאֶיךָ פָּעַלְתָּ לַחֹסִים בָּךְ נֶגֶד בְּנֵי אָדָם" (תהלים לא, כ)? אני אתחיל לעשות מבחנים חבר'ה, לא זה לא צחוק, אני פעם לימדתי גמרא חבר'ה ולימדתי אותם יסודות ומילים בארמית, לאט לאט התחלנו ועשיתי מבחן, וחיים נגר קיבל מאה במבחן. אז זאת אומרת, אם בן אדם לא קולט את הדברים והם לא נשארים, אז זה בעיה, אתם רואים אני מקליט בכוונה שתוכלו לשנן ולחזור עוד פעם, אז קחו את השיעור תקליטו, שימו בווקמן באם פי שלש (MP3) בזה, ובעבודה בדרך באיזשהו מקום כשמתאפשר לשנן עוד פעם, לשנן, לשנן, "וְשִׁנַּנְתָּם" (דברים ו, ז), אחרת זה רק 'חויה ונהנינו ואיזה כיף! ואיזה דברים... איזה זה...' ולא נשאר מזה כלום. קיבלתם אוצרות שצריך להשתמש איתם, צריך להפוך אותם למעשים. אדם יודע כבר איך ללטש את האבנים הטובות והוא לא מלטש, והכל נשאר חומר גלם. למה לא אומרים לבני אדם זה גולם, מה זה גולם? חושבים שגולם זה טיפש, גולם זה לא טיפש, הרמב"ם אומר גולם זה כמו חומר גלם, זאת אומרת צריך לעבד אותו, בפנים טמון הכל אבל אם לא תעבד אותו, לא תלטש אותו אז הוא ישאר חומר גלם'

מתוך שיעור: 'שער הבטחון - חובות הלבבות - פרק ד חלק יג גמול' יביע אומר, בני ברק 08.12.2011.

הסוד שגילה החכם חיים נגר ז"ל: למה הגויים משחקים כדורגל?

ציטוט: 'מה זה השטויות האלה? בעלי משפחות, רצים אחרי כדור?! תקנה לכל אחד - שני כדורים ישבו בבית וגמרנו. 'להבקיע גול!' לא יאומן כי יסופר! כמה טיפשות צריך להיות, עולם ומלואו, מיליארדים משועבדים "לכדור עגל" הזה, מיליארדים.

נו, רואים כמה התורה עושה מהבן אדם - 'בן אדם!', ברגע שבן אדם לומד תורה!

אחרת הוא יכול לבזבז את הזמן שלו על להעביר כדור משם לפה משם לפה, לרוץ לחזור לרוץ לחזור לרוץ לחזור לרוץ לחזור לרוץ--- מה זה? מה המעלה בזה? מה התוספת מה זה?

אתה יודע מה הסוד? גילה את זה החכם חיים נגר, הוא אמר: 'שהקב"ה עשה חסד עם עם ישראל, שנתן לגויים את השֶׂכל המעוות הזה, לכלות את כוחותיהם בספורט, על סוגיו ומיניו, שאם הם לא יוציאו את האנרגיות שלהם השליליות בדברים האלה - הם יפנו את הכל נגדנו. אז ה' אמר: 'תישארו שמה תכסחו אחד את השני, תצעקו: 'הי הה הי!' וכל שבוע שיהיה לכם משחק, שתמתינו למשחק הבא, ולא יהיה לכם זמן להתעסק בישראל!' כי אם הם יהיו פנויים - אוי ואבוי...! אז צריך שהם יהיו משועבדים, זה לא יאומן כי יסופר, עולם שלם מפגר!'.

מתוך השיעור: 'חובות הלבבות - שער עבודת האלקים ומעשה בת הש"ך ובת המלך' יביע אומר, בני ברק 05.02.2012.

הכרת הטוב של המהרש"א זיע"א

ועכשיו אני אראה לכם משהו עוד יותר מדהים! הכרת הטוב - המהרש"א נולד להורים אחרי שנים רבות! ההורים הקריבו עבור לידתו את חייהם ואת רכושם! ומשום כך נשאר המהרש"א יתום מאב ואם מיד לאחר לידתו, השקיעו את כל כוחם, את כל ממונם שיהיה להם ילד, בא להם המהרש"א אבל הוא נתיתם מאם מיד לאחר הלידה, ומי גידל אותו? - גידלוהו משפחת האופה! המשפחה שלו גידלה אותו, ולאחר מכן נשא לאשה את בתם, ומשום הכרת הטוב קרא את שמו: 'אידלש' על שם חמותו שגידלה אותו כמו בן! 

אתם שומעים? קרא את שמו על שם חמותו! הוא קרא את שמו כשם אשה שקראו לה: 'אידלש' בגלל שגידלה אותו כבן להכיר לה טובה! פעם שמעתם דבר כזה? אז זאת אומרת רואים מה זה הכרת הטוב! הכרת הטוב לא רק חד פעמי ולא בנתינה 'במקום עדשים – בשר' אלא הכרת הטוב תמידית עד כדי קריאת שמות הילדים הנולדים או המשפחה וכו' על שם אלה שעזרו, הצילו, יעצו וכו' וכמו ששמענו פה. 

יש יהודי יקר! בשם חיים נגר בן ברכה ה' ישלח לו רפואה מאוצר מתנות חינם - מהרה ויעתיק את החולי שלו לביל גייטס יש"ו- אמן! יש לנו תמונה משותפת שאנחנו מצולמים יחדיו, וכל פעם הוא מסתכל בתמונה ומדבר איתי דרך התמונה... לא מסיר אותה מנגד עיניו, ה' יצילהו - אמן!'

מתוך שיעור: 'הכרת הטוב וכפיות טובה - חלק ט' בית מדרש קהילות פז, בני ברק 26.10.2021.

סיפור חייו של ר' חיים נגר ז"ל מפי יבדלחט"א הרב אמנון יצחק שליט"א + תמלול.

 

לכתבה: הספדו של כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א ועוד...' - לחץ כאן

 

לכתבה: 'סיקור מעמד הכנסת ס"ת וסעודת מצוה לע"נ ר' חיים נגר ז"ל [כולל גלרית תמונות]' - לחץ כאן.

 

לכתבה: 'שידור חוזר מהכנסת ספר התורה לע"נ ר' חיים נגר ז"ל' - לחץ כאן.

 

הלוח שנה מבית 'שופר' ארגון להפצת יהדות (ע.ר.) בשנת תשפ"ג יצאה לע"נ ר' חיים נגר ז"ל, לכתבה - לחץ כאן.

 

  •    שיתוף   
  • תגים:

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 09.05 18:01

    תודה רבה לכבוד הרב ב"ה יש התרגשות להיות סביב השמחה במהלך היום במיוחד בקיום המצוות היום לפני ההלל (ראש חודש אייר) שרתי בשמחה גדולה: "עבדו את ה' בשמחה!" והכל פשוט נפתח! הלב הוציא מעצמו פירושים לכל מילה משתדלים להקרין בבית והחוצה בכל דבר אתמול בטבריה (8.5.24) הרגשנו את השמחה בעצמותינו בריקודים הילדים לא זזו מהכיסא כשעתיים כל הדרשה:)

  • 09.05 17:38

    כבוד מורנו ורבנו הצדיק והחסיד מלך ישראל! בתאריך ט''ו אייר יום שני 20/05/19 הרצאה בבית שאן (shofar.tv/lectures/1246 מארגן הערב מתן מלכה) ראיתי את אבא שלו ובישר שב"ה מתן התחתן! ויש לו כבר 2 ילדים!! באופן אישי לא ידעתי שמתן מימן הערב להביא את הרב עד ההרצאה האחרונה בעיר (בית שאן) ו' באב 24/07/23 (shofar.tv/lectures/1536) ידידי ר' דניאל שמסור לך מאוד ושעובד עם הרב שאל אותי עליו - הבטחתי: שאם אדע משהו אעדכן. מעדכן, בשורות טובות! (אמן) מעבדך מבית שאן.

  • 09.05 17:17

    מורינו ורבינו! היום לקחנו את הרכב לטסט. חששתי מאוד כי היו בעיות בעבר... במהלך כל הטסט כשישבנו ברכב, שרתי כל הזמן: "עבדו את השם בשמחה" שוב ושוב, עד שבעלי ביקש שאפסיק כי הוא לא שומע את ההוראות מבחוץ חחח. בסוף ב"ה הרכב עבר את הטסט במהירות! וכמעט בלי תור! וכמובן ששרנו שוב ביחד מרוב שמחה! ישתבח ויתעלה שמו לעד!! תודה רבה לרב היקר שמאיר את דרכינו תמיד!

  • 09.05 17:16

    "עבדו את ה' בשמחה!" גם בהובלת D9...!

  • 09.05 17:16

    הרב, אתה פשוט האור של הדור ב"ה הרצאה בטבריה (8.5.24) חזקה! כל הנשמות - רקדו באולם כששמעו את קולך שר: "עבדו את השם בשמחה!" 💥⭐️ זה כמו טיל לנשמות ופוגע מושלם.

  • 09.05 11:04

    שלום כבוד הרב. חודש טוב ומבורך. תודה רבה על כל החסד שעשית איתנו. ב"ה אתמול הרצאה היתה מחזקת מאד! (טבריה 8.5.24) כמה חשוב לעבוד את השם בשמחה, השמחה לא ירדת ממני תודה רבה.

  • 09.05 11:04

    כבוד הרב אני חושב שהשיחה בטבריה - חייב כל יהודי לשמוע (טבריה - עבדו את השם בשמחה 08.05.2024 shofar.tv/lectures/1600) (מלבד שאר השיחות) ממש הפסד גדול! למי שלא יזכה לשמוע. אשריכם! איזה שמחה יש בשמים שמזכים יהודים לשמוח ולצאת מהצרות. ו: 'מגלגלים זכות על ידי זכאי!'.

  • 09.05 11:03

    ב"ה השירים והריקודים בהרצאות - מרוממים את הנפש ממש! (shofar.tv/videos/17141)

  • 09.05 11:02

    שלום כבוד הרב, רציתי לומר לכם תודה רבה על הספר: 'בטחוני בצורי הוא אוצרי' (shofar.tv/articles/14809) ב"ה זה רומם לי את הנפש ומשמח אותי וגם השירים שלך: 'ושמחת בימיך' (shofar.tv/videos/15558) והשיעורים שלכם על נושא השמחה (shofar.tv/videos/17144) תודה כבוד הרב...

  • 09.05 00:59

    מורנו ורבנו היקר יה"ר שהשי"ת ישמרך (אמן) תודה רבה-רבה-רבה על הרצאה כזו (טבריה 8.5.24) מרוממת ומחזקת בדיוק בזמן הנכון ב"ה כמה כוחות ואנרגיות הכנסת בנו חזרנו כל המשפחה פשוט שמחים ומאושרים, מודים להשי"ת הטוב שזכינו בך וששלח לנו שליח טוב איש אמת יחיד ומיוחד בדורו, מודים לך על כל השיעורים וההרצאות שמחזקים ומרוממים את הנפש ב"ה כל מילה חודרת פנימה יה"ר שהשי"ת הטוב ישמור לנו עליך מכל משמר (אמן) האוצר של הדור!!! נסיעה טובה ובטוחה (אמן) מחכים כבר להרצאה הבאה בעזרת השי"ת משפחת ש...

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים