טוען...

יום השנה להרב צדקה חוצין זצוק"ל

  פורסם בתאריך: 09.02.2024, 12:48 • מערכת שופר

יום השנה: ל' בשבט.

לרגל יום השנה נביא 2 קטעים ממנו בענין השבת והבחירות;

מכתב של הרב צדקה חוצין זצוק"ל בענין הדין הנורא של המחלל שבת - רח"ל!

נמצא בכתב יד של הרב צדקה משה חוצין ז"ל בירושלים חתום ע"י רבני התקופה בבגדד,:

'ראו ראינו מגאוני ורבני ארץ ארם צובא בעבור כמה אנשים בני ברית, (בני ברית זה יהודים שעושים ברית) אשר חלפו חוק, הפרו ברית לחלל את יום השבת, ולעבור על התורה אשר כמה אזהרות הזהירה לשמור את יום השבת ולא לעשות בו מלאכה, והאנשים האלה נושאים ונותנים ביום השבת וכותבים, ואין הפרש מימות החול' (זאת אומרת עושים עסקים בשבת, פותחים חנויות וכותבים בשבת, מחללים את השבת בפרהסיא).

'אשר על כן, בהסכמה גמורה שלמה וקיימת: שכל מי שמחזיק ברשעתו ואינו שב מידיעתו שמחלל את השבת בפרהסיא, להפריש אותו מעדת ישראל ונקרא: 'מין!', (מין זה אפיקורס), ופיתו פת גויים, ויינו יין נסך, ובנותיו בנות כותים (כמו בנות גויים) ולא ישאו מבנותיו לבניהם, ולא יאכלו פיתו ולא ישתו יינו ולא יצרפו אותו לעשרה בכל דבר שבקדושה, ולא יעלו אותו לספר תורה לחובת היום, ולא יקדשו לו אשה, וגם לא יתנו בנותיהם לבניו, ולא ימולו בניו, ולא יקברו אותו בקבורת ישראל.

ועל ידם החזיקו גאוני ורבני עיר הקודש ירושלים תובב"א (תבנה ותכונן במהרה בימינו אמן) וגאוני ורבני עיה"ק טבריה תובב"א, וגאוני ורבני עיה"ק חברון תבנה ותכונן.

הנה כי כן, גם אנחנו הבאים על החתום חכמים ורבנים פה עיר ואם בישראל בגדד, לשם יחוד קודשא בריך הוא, מסכימים בכל תוקף עוז ותעצומות, שכל מי שמחזיק ברשעתו לחלל את יום השבת ואינו שב מידיעתו לאחר ההתראה, נכריז עליו בבתי כנסיות: 'שלא יקדשו לו אשה, לא ישאו מבנותיו לבניהם, לא יאכלו מפתו לא ישתו מיינו לא ישאו את בניו, לא יעלו אותו לספר תורה חובת היום, לא יצרפו לעשרה ולכל דבר שבקדושה, ולא יקברו אותו בקבורת ישראל!'

ותקנותינו חזקה כי כל ישראל קדושים גזע דומים לשורשים, ומדרכי הגויים נפרשים, "וְשָׁמְרוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶת הַשַּׁבָּת" (שמות לא, טז).

ואשר ישמע לקול מורים ויחזור בתשובה לשמור את יום השבת כהלכתו, "יִרְאֶה זֶרַע יַאֲרִיךְ יָמִים" (ישעיה נג, י) ועליו תָּבוֹא בִרְכַּת טוֹב!

הלא כה דברי החותמים בדמע, לכבוד התורה ולכבוד השבת, כסלו שנת הת"ר ושישים ותשע לבריאת העולם ברוב עוז ושלום (לפני כמאה (100) שנה!).

חתומים: הצעיר יצחק אברהם שלמה יחזקאל עזרא אליה, אברהם ניסים חיים, יהושע ברבי אליהו, צדקה חוצין, עזרא מרדכי אליהו, יהודה משה פתאיה, אליה אברהם, יצחק צלאח מקאמל, חיים שלום, יחזקאל יעקב, משה, הצעיר משה ראובן בן צדקה חוצין, ששון אליהו, חכם רבי משה הלוי, אברהם משה הלל, משה חיים שלמה דוד, דוד עבדאללה סופר, שמעון אהרן אברהם, משה אהרן ויחזקאל עזרא, עזרא יעקב הכהן, שלח משה שאול לניאדו, מאיר יוסף גבריאל אליהו, ששון כדורי, יחזקאל עזרא, שמעון דוד מרדכי, שמואל אברהם, והצעיר ראובן דנגור.

כל אלה גדולי ישראל שהיו באותו דור.

ואח"כ באה עוד חתימה אחת: 'גם אני חתום מטה מסכים על המחלל שבת מן התורה בפרהסיא, שלא יקדשו לו אשה ולא יעלו אותו לספר תורה חובת היום, ולא יצרפו אותו לעשרה ולכל דבר שבקדושה, ולא ימולו את בניו, ולא יקברו אותו בקבורת ישראל עד שישוב בתשובה ויעזוב דרכו הרעה ויקבל עליו חברות בפני בית הדין הצדק והיה זה שלום.

חתום: 'הצעיר יוסף חיים בן רבי אליהו' (הבן איש חי הקדוש!)

 

מתוך הרצאה: 'נשר - חובת התוכחה, עונשה ושכרה - ב''.

האם מי שלא בוחר שס - עובר על 'ככל אשר יורוך'?

הרב שליט"א: 'אבל יש גם גדולים ספרדים שלא בוחרים ש"ס, האם הם עברו על: "כְּכֹל אֲשֶׁר יוֹרוּךָ" (דברים יז, י)? הרב בן ציון אבא שאול והרב צדקה מנוחתם עדן

הרה"ג הרב יעקב יוסף זצוק"ל: מימהם לא היו בלקפי!

הרב: נכון

הרב יעקב יוסף: אמרו: 'שאסור להצביע!'

הרב: נכון, הם לא עברו על ככל אשר יורוך, אפילו אם גדול הדור אמר הם לא עברו?

הרב יעקב יוסף: ודאי שלא!

הרב: זכותו של כל אדם להצביע למה שליבו חפץ.

הרב יעקב יוסף: נכון, נכון, כבודו יבדוק במחשב באוצר החכמה לפני שישים (60) ושבעים (70) שנה דנו בזה כל גדולי הדור, היה את הויכוח עם החזון איש, רוב הרבנים פסקו בענין ההוא: 'שעדיף יותר שלא להצביע!'. לא רק חכם יהודה צדקה וחכם בן ציון, היו מאות רבנים חלק מהם ספרדים חלק אשכנזים, שהלכו בדרך הזו, הגאון רבי צדקה חוצין, הרב מוצפי, הרב יהודה מועלם, עשרות שחתמו על כל הגדולים האלה, לי אין את ההעתק הזה אבל שמעתי שבאוצר החכמה הכניסו את הכל למחשב, דרך המחשב אתם יכולים לראות מה שיש מבחינה מספרית שמה, הרוב אמרו: 'לא להצביע!' כך שהרב צדקה הוא לא היה היחיד'. 

 

מתוך עדותו של הרה"ג הרב יעקב יוסף זצוק"ל ערב הבחירות בשנת 2013.

יהי רצון: שזכות הדברים, יהיו לטובת נשמת הרב צדקה חוצין, וירעיף עלינו מברכותיו מנוחתו עדן, אמן!

 

  •    שיתוף   
  • תגים:

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 13.05 11:05

    וואו כבוד הרב איזו הרצאה מחזקת (אור יהודה 12.5.24) שמעתי מהבית שלחתי את בעלי והילדים להרצאה ובבית רקדתי ושמחתי אתכם וב"ה נכנסה בי שמחה ותקווה ענקית ללב, כששמחתי ורקדתי להשי"ת כ"כ כבר שכחתי מתי פעם אחרונה רקדתי כך, תודה רבה-רבה הרב ועוד דבר כבוד הרב ביום שישי הייתי כאובה ולא הרגשתי טוב (ל"ע) בקושי תפקדתי אבל במהלך ההכנות שרתי: "עבדו את השם בשמחה!" וגם בהדלקת נרות החלטתי שאני מודה להשי"ת ולא בוכה, ופשוט שרתי וב"ה נכנסה בי שמחה ותקווה ענקית: שהכל יהיה בסדר! וב"ה קמתי בבוקר כמו חדשה!!! תודה רבה להשם יתברך ולכם הרב!

  • 13.05 11:03

    ואוו כבוד הרב איזה הרצאה איזה שמחה, איזה ריקודים🥳 ובנוסף ברכה שווה לכל האנשים שהשתתפו בריקוד, ממש נהניתי מכל רגע 🤗 לילה טוב כבוד הרב ונסיעה טובה 🙏🏼 (אמן)

  • 13.05 11:03

    תודה רבה על הכול כבוד מורנו ורבנו גדול הדור מחיה את עם ישראל ישר כוחכם! ויה"ר שנזכה כך לקלף את כל הקליפות ולראות מיהו מבשר הגאולה העומד למולנו (אמן). תודה רבהה💫💫.

  • 13.05 11:02

    ישתבח הבורא שזכינו להיות בדורך!!! איזו זכות לא מובן מאילו תודה רבה שאתה דואג להכניס בנו שמחה, יה"ר שהשי"ת יתן לך את כל הטוב שבעולם🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻 (אמן)

  • 13.05 11:02

    כבוד הרב, ב"ה הרצאה עילאית ומיוחדת באור יהודה (אור יהודה - כִּי בְשִׂמְחָה תֵצֵאוּ 12.05.2024 shofar.tv/lectures/1601) מחזקת מאוד להתאמץ בשמחה בעבודת ה' ובכלל הרב הביא הרבה אור ותקוה ללבבות היהודים שזכו לשמוע דבר ה' על השמחה, מדהים👏

  • 12.05 10:40

    שבוע טוב. לרב אמנון יצחק היקר תודה רבה על השיעורים שלך, בעיקר אני אוהבת ת'שאלות והתשובות שלך.

  • 11.05 21:46

    ב"ה תבורך🙏🏻תבורך🙏🏻הרב שבת שלום ומבורך 🌹🌹🌹🌹 ממש מרגש כמה אנשים יודעים להעריך את כל העזרה שאתה עושה לעם ישראל. השם יתברך 🙏🏻 יזכה אותך ואת כל הקרובים אליך לישועות וברכות מהשם יתברך🙏🏻 ויה"ר שכל משאלות לבכם יתגשמו לטובה אמן.

  • 11.05 21:46

    שלום לכבוד הרב! בהמשך לשיעורי כבוד הרב על השמחה (shofar.tv/lessons/17147), כשלוש שעות לפני כניסת השבת נתקענו ללא חלב לילדים ולנו הסתובבתי למעלה מחצי שעה לחפש חלב ברחבי איזורינו בבני ברק מסתבר מכמה סוחרים בחנויות שיש חוסר רציני בחלב בכשרות עדה חרדית של תנובה בלבד שרק זה מה שאנחנו שותים בקפ"ז. שרתי בדרכי עבדו עבדו.. לא התייאשתי ועשיתי סיבובים בשמחה! בסופו של דבר אכן מצאתי מינימרקט אחד שנשאר לו כמה שקיות אחרונות שהוא גם היה האחרון באיזורנו שאני מכיר לפני החזרה הביתה! ב"ה קניתי מספיק חלב לכמה ימים טובים "בשמחה ובטוב לבב" כפי שכבוד הרב לימד אותנו תודה רבה לרב על הלימוד הנפלא שבין דבר גדול, בין דבר קטן שאנחנו צריכים כמו חלב סך הכל, ניתן להשיג אם רק נהיה בשמחה גמורה ונשיר! שבת שלום ומבורך לכבוד הרב ומשפחתו דוד ביטון.

  • 11.05 21:45

    כבוד הרב, שיהיה שבת מבורכת (אמן) בעודי שומעת את השיעור של השמחה (shofar.tv/lessons/17147) לפתע היתה אזעקה בעירנו - התחלתי לרקוד משמחה! הילדים שהיו רגילים להיות חיוורים - החלו לצחוק ושמחו בממ"ד פעם ראשונה בחיים!

  • 11.05 21:44

    שלום עליכם רבנו, ב"ה היום מוקדם יותר ירד החום לתינוק והוא מרגיש טוב יותר, שרנו סביבו: "עבדו-עבדו-עבדו את השם בשמחה!" והנה ברכת הרב ויישום לימודי קודשו - פעלו ישועה. תודה רבה רבה שבת מבורכת ושמחה.

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים