טוען...

סיקור שבת שמות בירושלים

  פורסם בתאריך: 07.01.2024, 16:07 • מערכת שופר

ב"ה אנו ממשיכים בסדרת הכתבות על השבתות וחגי ישראל במחיצת כבוד הרב שליט"א ברשימת מעט גרגירים, חוויות ורשמי הוד!

ראה כתבה ראשונה על הלו"ז בשבתות השנה (קישור

וכתבה קודמת (קישור) סיקור שבת פרשת 'ויחי' תשפ"ד. 

בסייעתא דשמיא סיקור פרשת שמות

ברוך השם זכינו לקבל את שבת המלכה במחיצת כבוד הרב שליט"א באוירת ירושלים עיר הקודש תובב"א עם נופה המהמם! (קישור לסרטון 'בשורה משמחת')

שידור חי בערב שבת - 

כדרכו של כבוד הרב שליט"א בכל שבוע גם לפני תפילת מנחה בערב שבת קודש הרב מעביר שיעור בשידור חי מבית המדרש ומשם לכל העולם והנה הפעם לצערנו עקב תקלה טכנית לא התקים השידור. הרב אמר על כך: שזה מהיצר הרע וזה גם מראה שב"ה אנחנו עובדים טוב כי אדם אשר הולך בדרך הנכונה - יש לו מניעים...!'

תקלות היו בתוכנה ולא הספיק הזמן לתת את השיעור הקבוע, ואמר הרב: שכך היה 'בתחילת הדרך' הרבה! 

וכמו בהפגנה כשמישהו מדבר - מפריעים לו כי מפחדים מדבריו! 

[וכשהזכירו את דיסק 58 'האוניברסיטה העברית בירושלים'

גילה שרבו (הרה"ג הרב יהודה שפירא זצוק"ל) אמר לו: 'לעשות את הסרט רק 18 דקות!' למרות שהיו שם 3 שעות!!! 

וכשאמר: 'להדליק להם סרט' – הסטודנטים צעקו על המסך וכשאמר: 'להגביר ווליום' הם הגבירו הצעקות על המסך והיה צחוק מזה 

ואחר זמן באה מישהי משם ואמרה שאחר כך הסטודנטים תפסו עצמם בשפלותם כי בשעת מעשה היו "דלוקים" ואחר כך אמרו על עצמם שהם יצאו לא טוב בכלל!...]

וברוך השם לאחר מכן זכינו להתפלל מנחה וקבלת שבת בחדווה גדולה...!

שיעור בין מנחה לערבית - מתוך הספר 'ילקוט מעם לועז' על פרשת שמות (כתבה בקיום מצוות בשלימות

הרב פתח את הדרשה בלימוד על הפסוק: "וַיְהִי כָּל נֶפֶשׁ יֹצְאֵי יֶרֶךְ יַעֲקֹב שִׁבְעִים נָפֶשׁ וְיוֹסֵף הָיָה בְמִצְרָיִם" (שמות א, ה) 

בהמשך השיעור שאל הרב: 'מי יודע באיזה גיל נפטר כל אחד משנים עשר (12) שבטי י-ה? ומי שיודע יקבל חמשת אלפים (5,000) שקלים!' 

לאחר שלא ידענו - הרב פירט (עיין בילקוט מעם לועז). 

בהמשך הדרשה נכנסו כ-15 בחורי ישיבה להסתופף במחיצת כבוד הרב שליט"א, והרב שאל אותם: 'למה מעבדים את העורות לספרי התורה דווקא מצואת הכלבים?'

הרב המשיך לדרוש בענין יוסף הצדיק ע"ה שהפסיד עשר (10) שנה מחייו! וזאת משום שאמרו לו אחיו 10 פעמים: "עַבְדְּךָ אָבִינוּ" (בראשית מד, לא) ושתק. וכיון שהיה פה צד של אִי כבוד אב (יעקב אע"ה) נענש והורידו לו 10 שנה מחייו. רואים מכאן: שאפילו ב'אונס' יש דברים שאין להם תירוצים...

לאחר תפילת ערבית של שבת קודש הרב העביר את השיעור על "צְפוֹ" (בראשית לו, יא) בנו של עשיו הרשע אשר רצה להילחם בבני ישראל בזמן לוויית יעקב אבינו ע"ה כדי לנקום על הריגת אביו (עיין שם בילקוט מעם לועז) 

ועתה הרב פנה לבחורי הישיבה הנ"ל ושאל אותם: 'מדוע יש שוני בין תפילת שחרית וערבית; שבתפילת שחרית כתוב: 'וּפְדִיתָנוּ מִבֵּית עֲבָדִים' לאחר מכן כתוב: 'הרג את הבכורות' ואילו בתפילת ערבית כתוב: שקודם השי"ת הכה את הבכורות ורק לאחר מכן הוציא את עם ישראל? 

ועוד: למה כתוב פעם 'הרג' ופעם 'הכה'; פעם 'המכה את בכורי מצרים' ופעם 'וכל בכוריהם הרגת'?

והוסיף הרב: שהראשון מביניהם שידע לענות על השאלה יקבל חמש מאות (500) שקלים. אחד ניסה לענות: 'כאן לפני היציאה וכאן אחרי' 

וענה: 'לא מספיק' והציע להם: שיבואו בפעם אחרת... [כי עכשיו כל הישיבה תדון בשאלה הזו] 

והמשיך את השיעור מהספר הנפלא! 'מעם לועז' על יציאת מצרים.

בליווי – אמר: 'להתבונן בעלה יבש! שכשמתייבש לגמרי רואים את הגידים שמשקים את העלה מהשורש שזה הברז הראשי. ואיך אפשר לומר ש: "מפיצוץ" נוצר כל החכמה הזאת בכל העצים?! (ראה סרטון על המדענים)

וכן שיבח את השי"ת על השמש והרוח והאויר הטוב וגם על הנוף!

בשיעור בלימוד בחצות בליל שבת קודש – הרב שליט"א העביר שיעור על הפסוק: "וְהָיָה כִּי תִקְרֶאנָה מִלְחָמָה וְנוֹסַף גַּם הוּא עַל שֹׂנְאֵינוּ וְנִלְחַם בָּנוּ וְעָלָה מִן הָאָרֶץ" (שמות א, י).

ושאל בהבנת המילים: "וְעָלָה מִן הָאָרֶץ" שאם זה שישראל יברחו ממצרים אז מה הבעיה של פרעה? הרי הם שונאיהם! ופירש: ש: וְעָלָה – היינו; עלינות צבאית שפרעה פחד שישראל ילחמו במצרים.

והקדיש מעל לשעה בכדי ללמדנו איך להבין את רש"י בצורה הנכונה (ממש שיעור גדול לחיים!) 

[אך דבר מוזר היה באותו לילה... עייפות גדולה השתררה בחדר הלימוד... אם תרצו לדעת מדוע? המשיכו לקרוא...)

לאחר הלימוד זכינו להתפלל תפילת שחרית של שבת בנוף של ירושלים... 

כשהוזמן הרב לעלות לקרוא את ההפטרה שם לב הרב שזו אינה ההפטרה הנכונה של השבת (לא תאמינו למה. המשך לקרוא אם מעוניין אתה לדעת)

בשיעור הבוקר שלאחר תפילת הנץ - הרב דיבר על הניסים הגדולים אשר נעשו לאותם תינוקות אשר נשות ישראל ילדו אותם 'תחת תפוח עץ' כדי שלא ידעו המצרים... 

(ומהיכן למדו הבני ברקים לבנות בין בנין לבנין עוד בנין? מפרעה ששם בין בתי היהודים בתים למצרים כדי שהם ידעו היכן נמצאים התינוקות...)

ומדוע בלילה השתררה עייפות גדולה? הרב הסביר ש: 'שַׂר הַשֵּׁנָה' הגיע לירושלים וזאת הסיבה...

תהילים...

ולבינתיים... בבני ברק עיר התורה והחסידות התקיימו פרקי תהילים ע"י תשב"ר! 

משעה 13:00 (שעון חורף) עם פרסים וכו' קישור, ניתן לתרום ישירות באתר שופר לפרוייקט זה: 'שבת תהלים בקהילות פז' לחץ כאן.]

שיעור מנחה - הרב דיבר על עצת פרעה הרשע להשליך את התינוקות ליאור... 

וחידוש ענק! שאברהם אבינו ע"ה התחתן עם שרה אמנו ע"ה בגיל 25 כששרה היתה בגיל 15 זאת אומרת שבערך 74 שנה חיכתה לילד עד שזכתה ללדת את יצחק אבינו ע"ה... 

וברגע שהמלאכים מודיעים לאברהם: 'שיוולד לו בן!' בכל זאת הוא אינו הולך לספר זאת לשרה... (אלא בא המלאך וגילה לה) 

ונשאלת השאלה: מדוע אברהם לא רץ לספר לשרה אחרי כל כך הרבה שנים של קיווי...? 

התשובה לכך... לא יאומן! 

משום שכאשר אברהם נצטווה על המילה - מיד נתעסק בה ולא היה יכול לקום ולא לדבר במשך ג' ימים ובכל זאת כשאך ראה את 3 האורחים (המלאכים) קם ורץ אליהם מרוב חביבות המצווה והיה עסוק כל כך במצות החסד שלא נזכר לחשוב ולספר לה... כי כל מהותו היתה חסד...!

סעודה שלישית שנערכה "בְּרָב עָם הַדְרַת מֶלֶךְ" (משלי יד, כח) אוכל כשר וטעים של קפ"ז 

הרב נתן דרשה על לידת משה רבינו ע"ה...

בהמשך לכך הרב הסביר את טעותם של הרואים בכוכבים (האצטגנינים) והסביר שיש כזו חכמה של אסטרולוגיה... וסיפר על עצמו שבתחילת דרכו הלך לרב משי זהב ז"ל בירושלים שידע את 'חכמת כף היד' ואמר לרב כל מה שיקרה עמו! ואכן הכל התקיים... והוסיף הרב: שבכל שנה שתי כפות ידיו של האדם משתנים כיון שבראש השנה משתנה הדין (אם תרצו לאמת זאת, תצלמו את ידכם השנה וכן תעשו זאת לשנה הבעל"ט ותראו את ההבדל)

וכן היה אצל הרב'ה מלעלוב זיע"א ואמר לו דברים שיעשה בעתיד אף שלא הכירו.

וסיפר שהיה חברותא כמה פעמים של הרב משה לוי זצ"ל (מחבר מחבר ספרי הלכה כדוגמת 'מנוחת אהבה' והיה ר"מ בישיבת 'כסא רחמים') והביא לו ספר שמיישב את כל ה: 'איבעית אימא' שבגמרא למה צריך? ולמה הסדר הזה? דווקא ושיבח את חכמת התורה שאינה צריכה לשום מדע!

עכשיו לשאלה: איך ידע הרב שהפטרה שנפתחה, לא היתה במקום הנכון? התשובה נמצא בפסוק: "וַיֵּלֶךְ אִישׁ מִבֵּית לֵוִי וַיִּקַּח אֶת בַּת לֵוִי" (שמות ב, א) וַיֵּלֶךְ אִישׁ (אי"ש ר"ת שם הרב אמנון יצחק שליט"א) אשר הרב הוא מִבֵּית לֵוִי כיון שאמו (הרבנית רומיה ע"ה) מִבֵּית לֵוִי "וַיִּקַּח אֶת בַּת לֵוִי" זוהי הרבנית אורה תליט"א שגם היא ממשפחת לוי וכבוד הרב והרבנית נישאו בפרשת שמות. והרב מעיד: שמה שכתוב בהפטרה - התקיים בהם! וכך רמוזה הפרשה על הרב והרבנית. עכשיו מובן למה הרב ידע שזו אינה הפטרה? כיון שזו הפטרה ה-45 של נישואיהם (עד 120!) פלא פלאות!... שיהיה במזל טוב לכבוד הרב שליט"א ולרבנית תחי' עד 120 שנה... (אמן!).

ועוד שבת מדהימה חלפה עברה ביעף אשר התקיימה בהסתופפות במחיצת הצדיק הרב שליט"א...

בלי נדר אם השי"ת יתן חיים נפגש בפעם הבאה...

שבוע טוב!

  •    שיתוף   
  • תגים:

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 13.05 12:30

    בוקר טוב כבוד הרב ב"ה כותבים בהודיה עצומה על שמיעת שיעורי השמחה (shofar.tv/videos/17152) אשר פותחים את שערי השמים עבורינו. אנו ממש מרגישים את השגחת השם יתברך עלינו וכיצד נוהג הוא איתנו באותה המידה...בדיוק כמו שכבוד הרב מוסר בשיעורים... בזכות השמחה האמיתית הבית לובש חג, והישועות זורמות בקצב מסחרר כל השבוע שעבר השגחתי בכוונת תחילה על מאורעות הבית ונוכחנו לגלות שכל יום היה יותר מוצלח... והביא עמו בשורות טובות יותר... מקודמו! והודנו להשי"ת על כך בשולחן השבת.. כשהארתי עניי המסובים לתופעה המופלאה הזו. ממש כל השבוע נושענו בישועות שונות מפרנסה - ספורי ניסים ממש... כסף שבשום אופן לא היה יכול בדרך הטבע להגיע אלינו, הגיע... ובמלוא הדרו... עם ריבית מה שנקרא. ואולי אפרט רק בשביל להמחיש את גודל הנס? מערכות חשמל סולאריות, שלא עבדו כשנתיים! ולא יכלו לספק חשמל לחברת החשמל, בשום דרך שהיא, כי הכבלים מתחת לאדמה היו קרועים!!! במשך כשנתיים!!! ובכל זאת השם סידר אחרת, והם טענו: 'שהוזרם חשמל לחברת חשמל!' והעבירו מעל 100 אלף כתשלום עבור החשמל שכביכול סופק... עבור כל התקופה המדוברת... אחורה רטרו... זה פשוט נס מעל הטבע. דרך רפואה - מיחוש קל של פחות מיממה! בזמן שמסביבנו כולם חולים בשפעות שונות עקב מזג האויר. ועד שלום בית והצלחה בלימודי הילדים (בתקופת המבחנים והבגרויות) ובשורות טובות ממשרד השיכון (שאישר נגד כל הסיכויים המשך סיוע בשכירות). בקיצור... ישועות ישועות וישועות והכל בזכות - השמחה🙂 מודים לכבוד הרב על ריפוי לבבנו ממש חיינו התחדשו וליבנו מתרפא בכל פעם שאנו שרים עם הרב (במטבח אפילו). בעלי צחק ואמר: 'שאפילו השקשוקה יצאה לך יותר טעימה בזכות שאת שמחה בעקבות האזנה לשיעורי הרב...!' תודה ובהערכה רבה.

  • 13.05 11:05

    וואו כבוד הרב איזו הרצאה מחזקת (אור יהודה 12.5.24) שמעתי מהבית שלחתי את בעלי והילדים להרצאה ובבית רקדתי ושמחתי אתכם וב"ה נכנסה בי שמחה ותקווה ענקית ללב, כששמחתי ורקדתי להשי"ת כ"כ כבר שכחתי מתי פעם אחרונה רקדתי כך, תודה רבה-רבה הרב ועוד דבר כבוד הרב ביום שישי הייתי כאובה ולא הרגשתי טוב (ל"ע) בקושי תפקדתי אבל במהלך ההכנות שרתי: "עבדו את השם בשמחה!" וגם בהדלקת נרות החלטתי שאני מודה להשי"ת ולא בוכה, ופשוט שרתי וב"ה נכנסה בי שמחה ותקווה ענקית: שהכל יהיה בסדר! וב"ה קמתי בבוקר כמו חדשה!!! תודה רבה להשם יתברך ולכם הרב!

  • 13.05 11:03

    ואוו כבוד הרב איזה הרצאה איזה שמחה, איזה ריקודים🥳 ובנוסף ברכה שווה לכל האנשים שהשתתפו בריקוד, ממש נהניתי מכל רגע 🤗 לילה טוב כבוד הרב ונסיעה טובה 🙏🏼 (אמן)

  • 13.05 11:03

    תודה רבה על הכול כבוד מורנו ורבנו גדול הדור מחיה את עם ישראל ישר כוחכם! ויה"ר שנזכה כך לקלף את כל הקליפות ולראות מיהו מבשר הגאולה העומד למולנו (אמן). תודה רבהה💫💫.

  • 13.05 11:02

    ישתבח הבורא שזכינו להיות בדורך!!! איזו זכות לא מובן מאילו תודה רבה שאתה דואג להכניס בנו שמחה, יה"ר שהשי"ת יתן לך את כל הטוב שבעולם🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻 (אמן)

  • 13.05 11:02

    כבוד הרב, ב"ה הרצאה עילאית ומיוחדת באור יהודה (אור יהודה - כִּי בְשִׂמְחָה תֵצֵאוּ 12.05.2024 shofar.tv/lectures/1601) מחזקת מאוד להתאמץ בשמחה בעבודת ה' ובכלל הרב הביא הרבה אור ותקוה ללבבות היהודים שזכו לשמוע דבר ה' על השמחה, מדהים👏

  • 12.05 10:40

    שבוע טוב. לרב אמנון יצחק היקר תודה רבה על השיעורים שלך, בעיקר אני אוהבת ת'שאלות והתשובות שלך.

  • 11.05 21:46

    ב"ה תבורך🙏🏻תבורך🙏🏻הרב שבת שלום ומבורך 🌹🌹🌹🌹 ממש מרגש כמה אנשים יודעים להעריך את כל העזרה שאתה עושה לעם ישראל. השם יתברך 🙏🏻 יזכה אותך ואת כל הקרובים אליך לישועות וברכות מהשם יתברך🙏🏻 ויה"ר שכל משאלות לבכם יתגשמו לטובה אמן.

  • 11.05 21:46

    שלום לכבוד הרב! בהמשך לשיעורי כבוד הרב על השמחה (shofar.tv/lessons/17147), כשלוש שעות לפני כניסת השבת נתקענו ללא חלב לילדים ולנו הסתובבתי למעלה מחצי שעה לחפש חלב ברחבי איזורינו בבני ברק מסתבר מכמה סוחרים בחנויות שיש חוסר רציני בחלב בכשרות עדה חרדית של תנובה בלבד שרק זה מה שאנחנו שותים בקפ"ז. שרתי בדרכי עבדו עבדו.. לא התייאשתי ועשיתי סיבובים בשמחה! בסופו של דבר אכן מצאתי מינימרקט אחד שנשאר לו כמה שקיות אחרונות שהוא גם היה האחרון באיזורנו שאני מכיר לפני החזרה הביתה! ב"ה קניתי מספיק חלב לכמה ימים טובים "בשמחה ובטוב לבב" כפי שכבוד הרב לימד אותנו תודה רבה לרב על הלימוד הנפלא שבין דבר גדול, בין דבר קטן שאנחנו צריכים כמו חלב סך הכל, ניתן להשיג אם רק נהיה בשמחה גמורה ונשיר! שבת שלום ומבורך לכבוד הרב ומשפחתו דוד ביטון.

  • 11.05 21:45

    כבוד הרב, שיהיה שבת מבורכת (אמן) בעודי שומעת את השיעור של השמחה (shofar.tv/lessons/17147) לפתע היתה אזעקה בעירנו - התחלתי לרקוד משמחה! הילדים שהיו רגילים להיות חיוורים - החלו לצחוק ושמחו בממ"ד פעם ראשונה בחיים!

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים