טוען...

סיקור שבת 'שובה' פרשת "האזינו" במחיצת כבוד הרב שליט"א

  פורסם בתאריך: 26.09.2023, 16:19 • מערכת שופר

ב"ה אנו ממשיכים בסדרת הכתבות על השבתות במחיצת כבוד הרב שליט"א ברשימת מעט גרגירים, חוויות ורשמי הוד!

 

ראה כתבה ראשונה על הלו"ז (קישור)

 

וכתבה קודמת (קישור) שבת וראש השנה.

 

שיעור 1 - מהאדמו"ר מרוז'ין: נאמר בפסוק: "אִם תָּשִׁיב מִשַּׁבָּת רַגְלֶךָ" (ישעיה נח, יג) = אם בשבת 'שובה' תשוב מהרגלי דיבורך, אז: "עֲשׂוֹת חֲפָצֶיךָ בְּיוֹם קָדְשִׁי" = אני [ה'] אעשה את אשר אתה חפץ בְּיוֹם קָדְשִׁי – ביום הכיפורים!

וכן למדנו שיש לקיים מצוות 'תשובה' (קישור) ולשוב גם על "וְדַבֵּר דָּבָר" שכן אסרו חז"ל דיבורים של חול ושאר דיבורים אסורים וביטול דברי תורה.

 

שיעור 2 - יש לשוב גם על אי לימוד הלכות שבת באופן תמידי (סרטון) כי כבר גילה מרן החפץ חיים זיע"א בספרו 'משנה ברורה' בשם ר' יהונתן אייבשיץ זיע"א (כתבה): שאי אפשר לשמור שבת - ללא לימוד תמידי!

 

שיעור 3 - פירוש בתפילות יום הכיפורים אנו מתוודים גם 'על חטא שחטאנו...' לדוגמא; 'על חטא שחטאנו לפניך באונס'. אבל לכאורה הרי אמרו חז"ל ש: 'אנוס - רחמנא פטריה!?' אלא הכוונה שאנחנו הכנסנו את עצמנו למצבי אונס ו/או שח"ו היינו מרוצים ממצבי האונס. 

וכן 'על חטא שחטאנו לפניך בבלי דעת' צריך להבין: אם הוא לא ידע אז על מה יש להאשים אותו? אלא, נחשוב רגע! כמה פעמים צעקנו: 'בדיל ויעבור' / אמן / עננו' וזה היה: בבלי דעת!! [כולל עחש"ל...!!!]

 

ואז הקהל הרב הי"ו מלווים בליל שבת 'שובה' את כבוד הרב שליט"א מבית המדרש קפ"ז לביתו לחיים טובים ולשלום! בשירת: 'ישמחו ובמלכותך' ובשמחה גדולה!

ליווי לילה - הרב דיבר על מעלת השבת 'שובה' שזו שבת תשובה הגדולה יותר מיום כיפור! כיון שביום כיפור - יש ארבעה חילוקי כפרה ואילו מעלת השבת שמכפרת אפילו לעבודה זרה של שבעים שנה כדור אנוש!

והרב אמר לנו חידוש על הפסוק: "אִם תָּשִׁיב מִשַּׁבָּת רַגְלֶךָ עֲשׂוֹת חֲפָצֶיךָ בְּיוֹם קָדְשִׁי..." 

הכוונה; שאם האדם יסתלק מההרגל שלו כמו בכל שבת, שח"ו לא זכה לעשות את השבת בשלמות. אלא יתגבר וינצל את השבת הזאת בשלמות, אם כן השי"ת אומר לו: 'אז אני יעשה את חֲפָצֶיךָ!' מתי? בְּיוֹם קָדְשִׁי - שזהו יום כיפור הקדוש...!

 

חצות לילה - הרב ביאר לנו את נוסח התפילה ווידוי של יום כיפור (קישור), עד כמה צריך להעמיק במה שאנו קוראים מהסידור ומוציאים מהפה לפני השי"ת. 

והרב נתן לנו עצה: להכין את עצמנו ליום הכיפורים - בכך שנחזור על ביאור התפילה.

 

שיעור 4 - חייבים לבטל כל סיג של גאווה! כי הרי הקב"ה מתעב "כל!" גבה לב!! כנאמר: "תּוֹעֲבַת ה' כָּל גְּבַהּ לֵב".

 ולדעת בהכרה ברורה: שאנו אפס אפסים. 

ואפילו משה רבנו ע"ה הגדול שבגדולים החשיב את עצמו כקטן שבקטנים ואמר "וְנַחְנוּ מָה" (שמות טז, ז) - שהוא שווה 2 אותיות 'מָה' ולא ידע למה להשוות את עצמו (לעפר כאברהם? לתולעת כדוד?). 

אבל... אנחנו! מחשיבים את עצמנו יותר מזה!! ולכן רח"ל עוברים על עבירות חמורות! כמו כעס... 

וכשאדם מגיע לבית דין של מעלה אחרי 120 ואומרים לו: "שלום, אנחנו מכירים אותך, אתה עבריין 'מפורסם' אצלנו...". - וזו משום מידת הכעס שבו. 

ולכן, עצת כבוד הרב: גם אם מישהו הכעיס אותך? - תחייך אליו. ותראה איך שהוא מתפוצץ! – וח"ו שאתה לא תתפוצץ. כי מרוב כעס ועצבים באים הרבה כמתים לפנים בשל כך.

 

ליווי בוקר - הרב הסביר שאחרי שקראנו את הווידוי (קישור) רואים כמה אנחנו אפסים! אם כן גם זה צריך להביא אותנו לענווה. כי איך אפשר להתגאות ולחשוב שאנחנו משהו?! 

אחד מהאנשים שאל את הרב: 'זה לא פשוט! אי אפשר להשתנות בבת אחת...' 

הרב ענה: 'שהכל בראש! ובהחלטה של האדם. הבעיה: שהאדם קשי עורף! וביחד עם 'תמהון לבב'... אבל אם האדם יהיה רציני (קישור) וילחם על התורה והמצוות – ירוויח! 

הרב נתן לכך דוגמא; על אדם שהתגרש מאשתו והחליט: לעזוב את כל הדרך הישנה... ובסוף: זכה לאשה כשרה! בזכות ההתעקשות שלו על התורה הקדושה – אשריו!

 

שיעור 5 - המשך מהספר הנפלא 'פלא יועץ' (קישור) ערך 'כעס': לפני הכל יעשה גדרים שלא יבוא לידי כעס! לדוגמא; לפני כניסתו לבית הוא יודע שיכעס על הבלאגן, יכין וירגיע עצמו. 

(היה אחד מגדולי ישראל זצוק"ל שהיה מכין בארון חשמל פרוסת עוגה, כדי שלא יהיה רעב כשנכנס לביתו...)

ושתיקה בזמן הכעס - היא כמים שמכבה את האש! 

וכבר אמרו אמר 'ר' חנינא: 'אין אדם נוקף אצבעו מלמטה אלא א"כ מכריזין עליו מלמעלה!' שנאמר: "מה' מִצְעֲדֵי גֶבֶר כּוֹנָנוּ" (תהלים לז, כג) "וְאָדָם מַה יָּבִין דַּרְכּוֹ"(משלי כ, כד). 

 זאת אומרת גזרו עליך מן השמים שיעשו לך כך וכך! ואם אתה ח"ו כועס אז יש לך תרעומת כלפי שמיא!! 

קרה וכעסת תשתדל להיות 'נוח לרצות!' (כדברי התנא באבות) ויתפייס מיד! ויזכה אף בזה לברכת ה'. 

כוונה – 'כוונת הלב' (קישור) כלל גדול הוא! עד שאמרו חז"ל: 'גדולה עבירה לשמה [כגון; יעל] יותר ממצווה שלא לשמה!'. 

והקב"ה בורר מתפילות העמידה של כל חיי האדם את הברכות שכיוון בהם כראוי ומזה "תופר" לו תפילה אחת מושלמת - ונותן לו ככתר לראשו!!! 

 

שיעור 6 - בענין נדרים; כל מה שיהודי מוציא מפיו - זה בגדר של שבועה. ולכן חייב להקדים ולומר: 'בלי נדר' וגם אם נהג מנהג טוב יתנה: 'בלי נדר'. 

והנודר לצדקה - לא יאחר לשלמו! כי נברא מלאך חובל – רח"ל. 

וגילו חז"ל: 'בעוון נדרים - גורם מיתה לבניו!' ל"ע ומאבד מעט מצוותיו. 

וכיון שגילה אשמדאי מלך השדים לשלמה המלך ע"ה (ראה זוהר תרומה) שבמצוות שאדם עושה אותם בחינם - יש אחיזה לס"א במצוות הללו, לכן יש לשלם על המצוות! אפילו אם מזמינים אותך!! כגון; עליה לתורה וכדומה.

וידוע על אחד מגדולי ישראל שליט"א ששילם את כל הפעמים שהוזמן בכל השנים!! [כ-37,000 ש"ח!!].

(בכתבה זו השתתפו: ר' דניאל הררי (קישור) והמתשב"ר ר' אברהם ילהאל הי"ו).

 

תזכורת: תשלום נדרים תשפ"ד הבעל"ט / כסא 'ימים נוראים' - בטל' משרדי 'שופר' או דרך אתר שופר...

  •    שיתוף   
  • תגים:

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 09.05 18:01

    תודה רבה לכבוד הרב ב"ה יש התרגשות להיות סביב השמחה במהלך היום במיוחד בקיום המצוות היום לפני ההלל (ראש חודש אייר) שרתי בשמחה גדולה: "עבדו את ה' בשמחה!" והכל פשוט נפתח! הלב הוציא מעצמו פירושים לכל מילה משתדלים להקרין בבית והחוצה בכל דבר אתמול בטבריה (8.5.24) הרגשנו את השמחה בעצמותינו בריקודים הילדים לא זזו מהכיסא כשעתיים כל הדרשה:)

  • 09.05 17:38

    כבוד מורנו ורבנו הצדיק והחסיד מלך ישראל! בתאריך ט''ו אייר יום שני 20/05/19 הרצאה בבית שאן (shofar.tv/lectures/1246 מארגן הערב מתן מלכה) ראיתי את אבא שלו ובישר שב"ה מתן התחתן! ויש לו כבר 2 ילדים!! באופן אישי לא ידעתי שמתן מימן הערב להביא את הרב עד ההרצאה האחרונה בעיר (בית שאן) ו' באב 24/07/23 (shofar.tv/lectures/1536) ידידי ר' דניאל שמסור לך מאוד ושעובד עם הרב שאל אותי עליו - הבטחתי: שאם אדע משהו אעדכן. מעדכן, בשורות טובות! (אמן) מעבדך מבית שאן.

  • 09.05 17:17

    מורינו ורבינו! היום לקחנו את הרכב לטסט. חששתי מאוד כי היו בעיות בעבר... במהלך כל הטסט כשישבנו ברכב, שרתי כל הזמן: "עבדו את השם בשמחה" שוב ושוב, עד שבעלי ביקש שאפסיק כי הוא לא שומע את ההוראות מבחוץ חחח. בסוף ב"ה הרכב עבר את הטסט במהירות! וכמעט בלי תור! וכמובן ששרנו שוב ביחד מרוב שמחה! ישתבח ויתעלה שמו לעד!! תודה רבה לרב היקר שמאיר את דרכינו תמיד!

  • 09.05 17:16

    "עבדו את ה' בשמחה!" גם בהובלת D9...!

  • 09.05 17:16

    הרב, אתה פשוט האור של הדור ב"ה הרצאה בטבריה (8.5.24) חזקה! כל הנשמות - רקדו באולם כששמעו את קולך שר: "עבדו את השם בשמחה!" 💥⭐️ זה כמו טיל לנשמות ופוגע מושלם.

  • 09.05 11:04

    שלום כבוד הרב. חודש טוב ומבורך. תודה רבה על כל החסד שעשית איתנו. ב"ה אתמול הרצאה היתה מחזקת מאד! (טבריה 8.5.24) כמה חשוב לעבוד את השם בשמחה, השמחה לא ירדת ממני תודה רבה.

  • 09.05 11:04

    כבוד הרב אני חושב שהשיחה בטבריה - חייב כל יהודי לשמוע (טבריה - עבדו את השם בשמחה 08.05.2024 shofar.tv/lectures/1600) (מלבד שאר השיחות) ממש הפסד גדול! למי שלא יזכה לשמוע. אשריכם! איזה שמחה יש בשמים שמזכים יהודים לשמוח ולצאת מהצרות. ו: 'מגלגלים זכות על ידי זכאי!'.

  • 09.05 11:03

    ב"ה השירים והריקודים בהרצאות - מרוממים את הנפש ממש! (shofar.tv/videos/17141)

  • 09.05 11:02

    שלום כבוד הרב, רציתי לומר לכם תודה רבה על הספר: 'בטחוני בצורי הוא אוצרי' (shofar.tv/articles/14809) ב"ה זה רומם לי את הנפש ומשמח אותי וגם השירים שלך: 'ושמחת בימיך' (shofar.tv/videos/15558) והשיעורים שלכם על נושא השמחה (shofar.tv/videos/17144) תודה כבוד הרב...

  • 09.05 00:59

    מורנו ורבנו היקר יה"ר שהשי"ת ישמרך (אמן) תודה רבה-רבה-רבה על הרצאה כזו (טבריה 8.5.24) מרוממת ומחזקת בדיוק בזמן הנכון ב"ה כמה כוחות ואנרגיות הכנסת בנו חזרנו כל המשפחה פשוט שמחים ומאושרים, מודים להשי"ת הטוב שזכינו בך וששלח לנו שליח טוב איש אמת יחיד ומיוחד בדורו, מודים לך על כל השיעורים וההרצאות שמחזקים ומרוממים את הנפש ב"ה כל מילה חודרת פנימה יה"ר שהשי"ת הטוב ישמור לנו עליך מכל משמר (אמן) האוצר של הדור!!! נסיעה טובה ובטוחה (אמן) מחכים כבר להרצאה הבאה בעזרת השי"ת משפחת ש...

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים