טוען...

חשיפה: שחיטה פסולה של בד"ץ 'אורות אליהו' בתוספת הערות

תיעוד נדיר מהשחיטה של בד"צ אורות אליהו בו רואים לא מעט ליקוים בהכשרת הבשר והחתמתו כ-'חלק בית יוסף'.

  פורסם בתאריך: 26.12.2019, 14:44 • מערכת שופר
תיעוד מתוך השחיטה של בד"צ 'אורות אליהו' (אזהרת צפיה)

תשובת הרב יצחק הכהן רבין שליט"א:

התשובה למראה הסרטון על שחיטת 'אורות אליהו' שהוקרן בצפת בהרצאתו של הרב אמנון יצחק בצפת ולטענת השוחט כדלהלן: "השוחט" הנ"ל אם קרא לא שנה ואם שנה לא שימש ת"ח וערבב במושגים שאינם נהירים לו דיים. לעצם הענין: דופן צר, הובא בהלכה בסימן לט סעיף י"ח שם מרן מגדיר ברור עד איפה זה נקרא גב האונה שאז ההלכה דופן צר, ורואים זאת ברור ברור בסרטון שכל שלשת הסרכות הם היו מקמא ולא לדופן צר ולכן להלכה: זה טרף למהדרין מן המהדרין!!

וגם שנסרך לגבה לא לכל מקום שתיסרך יש לה דין דופן צר, וראה בכף חיים רצ"ג ורצ"ד. ודו"ק. וגם בנסרכה בגבה, לא כל גבה זה דופן צר, אלא עד גבול מסוים וההגדרה בהלכה היא; "עד חוט שמנקרים מהחזה" . וגם לסברת הרמ"א לא התיר דופן צר וכותב שזה טרף. ראה בהגה על סעיף יח ודו"ק.



תשובת אחד הרבנים על דברי "השוחט" בהרצאה בצפת:

בסרטון הנ"ל מסתבר שהאדם החצוף שכח שיש 13 טרפויות של סירכות באונות ולפי מבנה הבהמה כל האונות הם עד צלע 5.5 (סימן לט' סע"ק ז') ובכולן הבחור לא יוצא טוב בהבנה שלו והבהמה ודאי טריפה לכולי עלמא, הבחור נאחז בקרנות המזבח על דופן צר אך רמ"א כותב: "ונהגו להטריף אף הדבוק בדופן צר..." אכן הוא צריך להשלח אל הרב צדוק לשיעור ולהשתדל הגיע ב-11:55. אך הייתי שולחו דוקא לרב אמנון יצחק שליט"א לשיעור בספר 'שערי תשובה'.



הערותיו של הרב מרדכי עזרן שליט"א:

עמדתי ואתבונן [בהילוך איטי] בסרטוני השחיטות המבוצעות במפעלים בדרום אמריקה שהבהמה שכובה על הארץ כשרגלה האחת באויר, והפועל מותח בקילשון ראשה לאחור, ופועל אחר מרים כלפי מעלה את עור הצואר המרובה המדולדל שאופייני לסוג הבהמות הללו, והנה השוחט מגיע מרום גבהו ומטה גופו כלפי הארץ לבצע השחיטה, ועפ"י רוב שחוט באופן שתחילה דוחק את סכינו כלפי מטה וחותך את עור הצואר וכשמגיע לסימנים מושך בהובאה את הסכין ופעמים שגם מוליך ומביא שהגיע לסוף הסימנים.

ונוראות נפלאתי בשמעי שהרבנים הגאונים השוחטים הידועים שצפו בסרטונים אמרו שאין בכך דרסה, וילמדונו רבותינו מדע אינו דרסה, שהרי הולכה והובאה ודאי אין כאן, ומהמקורות לקמן משמע שודאי השוחט באופן הנזכר הוי דרסה.

· כתב השו"ע [כד א] "דרסה כיצד, כגון שהניח הסכין על הצואר ודחק וחתך למטה כחותך צנון או קישות, הרי זו פסולה. ע"כ. וילפינן האיסור מהלכה למשה מסיני, שצריך להוליך ולהביא הסכין בשעת השחיטה, ואסמכוה אקרא, ושחט, אין ושחט אלא ומשך והדורס הרי הוא כחונק ולא כשוחט. הרי משמע להדיא מדברי השו"ע שאין לעשות כל דחיקה והפעלת לחץ כלפי מטה באופן שאין הסכין בתנועה הולכה או הובאה, ואפילו הניח רק על הצואר קודם שהגיע לסימנים.

· כתב בתו"ח בשיטתו על מס' חולין (ל.): לכתחילה צריך לשחוט בהולכה והובאה, אף על פי שהסכין ארוך כמה צוארים. וכן הסכים הפרי חדש [אות ג], והשמלה חדשה [ח אות ג], שפתי דעת [אות ב], חכמת אדם [כלל ג אות ג'], קומץ [אות ג], אהל יצחק [סי ו אות ב] זבחי צדק [אות ז] ועוד אחרונים, הובאו דבריהם בכף החיים סימן כד' אות ח'. וכ"כ הבית דוד והמטה אשר [כא ס"א] שיש לכוון לשחוט בהולכה והובאה.

הרי מבואר להדיא בדעת האחרונים שיש לבצע גם הולכה וגם הובאה אעפ"י שהסכין ארוך כמה צוארים, ואם שחט רק לכיון אחד, לא מקרי לכתחילה.

· כתב בדעת קדושים אות א', והובאו דבריו בזבחי צדק (סק"ב): שמקרבין את הסכין לצואר לשחוט, צריך לעשות הולכות והובאות באויר, כדי שברגע שהסכין מגיע אל הצואר יהיה דרך הולכה והובאה, דאם לא כן יש חשש שבהגעה הראשונה אל הצואר הסכין חתכה כל שהוא מן הושט שלא בהולכה והובאה. ובפרט בסכין חדה יש להקפיד על כך, וכן המנהג בא"י. והובא הדברים בכה"ח [כד ס"קג]. ובסכינים החדות ביותר הנדרשות בימנו לשחיטת הבקר, לכל הפחות שיתחיל את תנועת הסכין בהולכה או בהובאה קודם שתיגע הסכין בצואר.

· כתב השו"ע והרמ"א [כד ו]: כששוחט עוף לא יניח את אצבעו על הסכין שלא יבוא לדרסה, וכו', ואפילו לא דרס אלא במשהו מן הוושט, פסולה. והמנהג להטריף כל דרסה בין במיעוט קמא בין במיעוט בתרא בין קנה ובין וושט. ע"כ. ולזה הסכימו האחרונים: הגר"א, זב"צ, פר"ח, וכן מנהג בא"י ובירושלים. ואם בעוף פסלו כשמניח אצבעו, כן באופן יחסי בבהמה שמטה כל גופו ומשקלו כלפי מטה כששוחט לכ"ש. ועוד כיוון שהמנהג להטריף אפי' במיעוט בתחילה או בסוף כיון שראינו שאת העור בוודאי דורס, כיצד ידע שלא הגיע ודרס בסימנים במשהו קודם שהוליך או הביא.

  •    שיתוף   

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 20.05 09:45

    אמת כבודו. אשריך, ותודה רבה על החיזוקים והעצות הנפלאות. ב"ה גם לי היה מקרה בסגנון. בדרך כלל אני לא נלחץ מדברים כ"כ, אבל בעקבות מקרה מסויים, נכנסתי להרגשת חוסר אונים ומצוקה נפשית מאוד אינטנסיבית, למשך כל השבת. ואז שרתי לעצמי: "עבדו את השם בשמחה...!" בשבת ואפילו רקדתי לבדי בבית... היום בבוקר (ראשון) הייתי כ"כ נסער שלא יכולתי אפילו לפתוח את הפה ולומר 'קורבנות' בשחרית. ופתאום, ברוך השם היתה לי מין הארה. שקפצה לי התודעה, כאילו נפל האסימון, של: 'רגע אחד, השי"ת, זה שאתה מדבר אליו וממנו אתה מבקש שיושיע אותך, הוא זה ששולח לך את המצב הזה, אז מה הלחץ?! אז מה התלונה?!' כלומר, זה הרגיש לי בהבזק, פתאום אבסורד להתלונן על זה שמביא גם את זה וגם את זה. וכך זה פשוט ברוך השם חלף לו. באמת תודה רבה.

  • 20.05 08:36

    בוקר טוב מורי ורבי זה פשוט מדהים כמה העצות של הרב חזקות ופועלות. קמתי ב 5:50 בוכה מתוך חלום שחלמתי על הילדה שלי... חלום קשה מאוד... (רח"ל) ראיתי אותה בחלום פצועה ברמה קשה (ל"ע) והבכי לא הפסיק... מרגע לרגע זה התגבר ונכנסתי פשוט להיסטריה... שלחתי לה הודעות (כי היא בפנימייה) ולא הפסקתי לשגע אותה בשאלות אם קרה לה משהו... אם פגעו בה.. שתספר לי והיא נלחצה ממש ואמרה שב"ה היא יותר בסדר מבסדר... בכל זאת המראות שראיתי בחלום לא עזבו אותי והתחלתי לרעוד, קרוב לחצי שעה הייתי ככה ולא ידעתי מה לעשות... ב"ה נזכרתי פתאום שהרב אמר שאם אומרים נכון את "שמע ישראל" עם הכוונות, כל דבר לא טוב - זה מרחיק! התחלתי להגיד את זה כמה פעמים אפילו אילצתי את עצמי לחייך ופשוט נרגעתי לאט לאט... ידעתי שאני צריכה לפנות רק להשם יתברך כי כל רגע התמונות חזרו לי מהחלום והגוף רועד... לפני ברכות השחר התחלתי פשוט לשיר: "עבדו-עבדו את השם בשמחה!" (אין לי מושג מאיפה הכוחות שקיבלתי בטוח שמהפרק של אתמול על השמחה (shofar.tv/videos/17172) ואני מחזיקה את הסידור ולא יכולה להפסיק לשיר... הנחתי את הסידור ויצאתי למרפסת ופשוט מצאתי את עצמי ממש שמחה שרה ומוחאת כפים להשם יתברך... ממממדהים כמה שזה עובד וזה גרם לי להתפלל ממש מתוך שמחה אמיתית... ואמרתי את הקריאת שמע מילה במילה כמו שהרב אומר וזהו... הכל נעלם כאילו לא היה כלום... עד כדי כך שאני מנסה להיזכר במראות שראיתי וכאילו אין להם כניסה... הזוי.... פשוט מדהים... איזה כיף שיש לנו אותך תודה רבה לך הרב על העצות... ותודה לבורא עולם שזיכנו להיות קרובים לצדיק האמת השם ישמרך (אמן).

  • 19.05 17:27

    מה ששמחה יכולה לעשות 🙂 סוכנות ידיעות טורקית מדווחת כי המסוק עליו היה ראיסי התרסק.

  • 19.05 17:27

    כבוד מורי ורבי אלופי ומיודעי נראה לי ברוך השם בזכות סדרת שיעורי השמחה שהכנסת בעם ישראל (shofar.tv/videos/17172) חיסלת את נשיא אירן 😁 ("כֵּן יֹאבְדוּ כָל אוֹיְבֶיךָ ה'" אמן (שופטים ה, לא).

  • 19.05 11:36

    מרגש לצפות כל פעם איך הרב שליט"א במשך השנים ב"ה מגיע אל האנשים הפשוטים כמו הבעל שם טוב הקדוש (זיע"א) להאיר עיניהם ולהתקרב לאבינו שבשמים צריך להיות עיוורים לתופעה המדהימה הזו!

  • 19.05 05:25

    כבוד הרב, איזה שיעור מדהים!!!!! התעלות 'בנבל עשור זמרו לו' (shofar.tv/videos/17172) מרגש כל קטע! השירה כמה היא גבוהה ממש נותן מוסר השכל רק לזמר ולשיר לה' וחס ושלום לא לדבר לשון הרע ולהיות במחלוקת שזוהי השנאת החינם עכשיו מובן למה השירה הצילה את דוד המלך ומצילה מהאויבים ומקרבת אותנו לה' יתברך ביותר אני כל כך מודה לרב עוד פעם שזכיתי להגיע לכותל ולשיר לה' 3 ימים רצוף מתוך ספר התהילים שיותר מכל ישועה זו התעלות רוחנית ועכשיו אחרי השיעור הזה מובן הערך והמשמעות הגדולה לנו ולעם ישראל חזק וברוך💪

  • 18.05 21:56

    תודה כבוד הרב על השיעורים והדברי תורה ב"ה מתחילים להרגיש את עונג שבת כבר מלשמוע את הרב שבת שלום כבוד הרב.

  • 18.05 21:55

    כבוד הרב ב"ה שיעורים מהממים מרגישים רוחניים✈️ אתה שר ואנחנו שרים איתך אנו מסדרים שולחן ותוך כדי השיעור איתך יחד... בזריזות ושמחה. נהנים כל פעם מחדש... שמחה אמיתית ואת פניתך לצבא: 'גלנט - תבקש שישירו 'שירת הים' 😂😂😂!' ואי הרב איזה מצחיק וכיף לשמוע אותך שיהיה שבת שלום ומבורך (אמן) אין עליך☀️✨🌸🌻💐.

  • 18.05 21:54

    כבוד הרב שיעור חזק ביותר💪 'לך אכול בשמחה לחמך' (shofar.tv/videos/17171) החידושים על עניין האכילה בשמחה והסיפור על רפואת אימו ז"ל בזכות הברכה שבזכותו גם זכיתי ללמד הורי לברך על השתיה מדהים שבת שלום ומבורך🌹

  • 17.05 11:15

    לרבינו הקדוש שלום וברכה. אני אשת נ. א. הי"ו מודה לה' יתברך ששלח לנו אותך שליח נאמן ועבד נאמן של בורא עולם. על העצה ששלחת לנו "לשמוח לשמוח לשמוח" בזמן הכי קריטי עם הבן שלנו בבית חולים בזמן ניתוח בעין ואחרי ניתוח (לתפ"ץ). מאז ב"ה אנחנו משתדלים יותר להתחזק באמונה בטחון ובשמחה ולא מפסיקים לשיר את השיר: "עבדו את ה' בשמחה בואו לפניו ברננה". מאז המקרה אני לא מפסיקה לספר את העצה של רבינו לעוד הרבה אנשים במושב וכל מי שסובב אותנו אנחנו רואים את ההשגחה הפרטית של ה' יתברך הטוב ואב הרחמן ששומע תפילה וברכה של צדיק כמו רבינו הקדוש אנחנו משפחת אברהם מברכים את רבינו ומשפחתו והמורחבת לו: יה"ר שכל השפע הטוב ירד עליכם מעולמות עליונים ושהאור הגנוז יאיר בביתכם כל הברכות יחולו על ראשכם תבורכו בחזרה מפי עליון (אמן) שמחים ומאושרים בכל מה שאנחנו יונקים מההרצאות המחזקות תודה אלפי פעמים ויה"ר שיהיה בשורות טובות לכל עם ישראל (אמן).

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים