טוען...

סיקור שבת תזריע בבני ברק

במחיצת כבוד הרב שליט"א בעיר התורה והחסידות בני ברק

  פורסם בתאריך: 14.04.2024, 14:06 • מערכת שופר

בס"ד

ב"ה אנו ממשיכים בסדרת הכתבות על השבתות וחגי ישראל במחיצת כבוד הרב שליט"א ברשימת מעט גרגירים, חוויות ורשמי הוד!

ראה כתבה ראשונה על הלו"ז בשבתות השנה (קישור

וכתבה קודמת סיקור פרשת שמיני (החודש) בירושלים תשפ"ד (קישור). 

סיקור שבת תזריע במחיצת כבוד הרב שליט"א בבני ברק

בחסדי השי"ת כי גבר עלינו תמיד לרגל השמחה השרויה במעונו של כבוד הרב שליט"א זכינו תושבי בני ברק עיר התורה והחסידות אשר ישבות בעירנו בשבת זו וכך נהנינו לחזות בזיו פניו ולהתפלל בד' אמותיו של אחד מגדולי הדור ודורשיו (ראה הנוסח המלא בקישור) ולהינות מאמרי פיו בשיעורי תורה מאלפים ובאטוקאליה מרתקת לאורך כל השבת כולה מכשעתיים לפני כניסת השבת המלכה ועד כשעה לאחר יציאתה "בְּרָב עָם הַדְרַת מֶלֶךְ" (משלי יד, כח)

ב"ה זכינו גם הפעם לקבל את השבת מוקדם ולשמוע מפיו של כבוד הרב שליט"א 2 שיעורים;

שיעור 1: בואי כלה שבת מלכתה (ע"פ הספר תורת חסד מהרב אליהו אילן חנן שליט"א, לכתבה לחץ כאן)

שיעור 2: המקדש והמשכן.

והשיעורים כרגיל שודרו בלייב לכל העולם ובעזרת השי"ת יתפרסמו בשידור חוזר גם בשופרקול (02-3724787)

[לפני השידור כבוד הרב שליט"א ציין שמאז שהתחילו קפז' לכוון ב: אמן יהא שמיה רבא, התחילו החיסולים באויבי ישראל, "כֵּן יֹאבְדוּ כָל אוֹיְבֶיךָ ה'" (שופטים ה, לא) מהרה אמן, לצפיה בהרצאה: נתניה - מעלת אמן יהא שמיה רבא מברך לעלם ולעלמי עלמיא יתברך 03.04.2024 לחץ כאן]

לאחר תפילת מנחה וקבלת שבת ואמירת משנת 'כל ישראל' ופרק 'במה מדליקין' קראנו את שיר השירים (לשמיעה מפי הרב זכריה יצחק זצ"ל) בניגון תימני השובה כל נפש (כעדות הרב הרה"ג יהודה שפירא זצוק"ל) ודרשה מפי כבוד הרב שליט"א ולאחר תפילת ערבית של ליל שבת קודש שרנו את הפיוט 'יגדל א-לקים חי' זכינו לדרשה נוספת מפי כבוד הרב שליט"א.

דרשה בליל שבת... - 

הדרשה עסקה ב-7 הנגעים הבאים על; לשון הרע, גסות הרוח, גזל, צרות עין וכו' ומפרט איזה סוג צרעת באה על איזה עוון, ושהחמור מכולם הוא הלשון הרע, שהוא מצורע מוחלט רח"ל שיוצא מחוץ ל-3 מחנות ואסור בפריעה ופרימה ומכריז בקול 'טמא! טמא!!' (ראה תגובה למרדכי גור). והמכנה המשותף בכולם שהם חשובים כמתים ל"ע. והראשון שדיבר לשון הרע בעולם זה היה הנחש בחטא עץ הדעת שניסה להחטיא את אדם הראשון וחוה אשתו ומחמתו נגזרה מיתה על באי עולם.

ומה היה הלשון הרע של הנחש? 

שאמר על הקב"ה (ח"ו) מן העץ אכל וברא את העולם (עפ"ל) דברי כפירה איומים ונוראים!

ובעקבות השאלות הפצצות הנ"ל הרב שליט"א הכריז על התשובות שיפוצצו בעזרת השי"ת את הקושיות בלימוד בחצות בליל שבת קודש בשעה 02:00 בלילה! – אשרי הזוכים להשכים קום וללמוד בשעת רצון שכזו (ראה כתבה על הספר 'אעירה שחר')

לאחר הדרשה, קדיש, כמובן עם הכוונות של הכ-30 פסוקים לפני הקדיש ובשעת הקדיש בכוונה כראוי בקול ובכוח! (ראה בקישור) הקריא ישראל יבור הי"ו את רשימת המצוות שמקיימים בשעה ששרים בשבת קודש לפני השי"ת

וכבוד הרב שליט"א הרים את 2 ידיו לאות שמחה ובקולו הנעים בשירת 'ישמחו במלכותך' (לשמיעת השיר מפי הרב שליט"א בליווי מוזיקה)

כאשר כל הקהל הקדוש שמילא את בימדקפ'ז ב"ב יצא ללוותו ברחובות בני ברק עד לחדר האוכל בו התקיימה בס"ד השבת חתן לבן הזקונים הי"ו של כבוד הרב שליט"א, בקידוש שם שמים ברבים כאשר ההולכים ושבים והצופים מבתיהם שמחים ועולזים ומצטרפים מי בקולו ומי במחיאת כפים לשירה הממלאת את רחובות בני ברק 'ישמחו במלכותך...!' כאשר בכניסה לאולם הסתובב הרב שליט"א לכיון קהל המלוויים וברגש חם בירך: 'תזכו לשנים רבות נעימות וטובות' והקהל ענה אחריו: אמן וכן למר!

[טעימה סרטון ריקוד האחים הקדושים הרב אמנון והרב אורי יצחק שליט"א בשמחת חתן וכלה]

לימוד בחצות לילה (משעה 2:00 ועד תפילת ותיקין בהנץ החמה!)

מהספר 'תורת חסד' הנ"ל חומש ויקרא פרשת תזריע מאמר הבושה בהרחבה נפלאה כיד ה' הטובה עליו.

כשלאחר הלימוד זכינו בס"ד לחבב את המצוות כפירוש רש"י הקדוש זיע"א במילת הגמרא: 'ותיקין' – 'אנשים ענוים ומחבבין מצוה' (ברכות ט, ב) להתפלל שחרית עם החזן מורי משה כהן הי"ו (קישור לשיעוריו) קריאה בתורה פרשת תזריע (לשמיעה מפי הרב זכריה יצחק זצ"ל) ולעלית מפטיר עלה כבוד הרב שליט"א כשמנעים בקולו את ההפטרה (לשמיעת ההפטרה מפי אביו הרב זכריה יצחק זצ"ל) ותפילת מוסף.

דרשה לאחר מוסף - 

ולפני אמירת 'תנא דבי אליהו' פתח כבוד הרב שליט"א בשיעור שהתורה הקדושה מצווה את הדיינים: "וְהִצִּילוּ הָעֵדָה" (במדבר לה, כה) שהולכים אחרי רוב, שנאמר: "אַחֲרֵי רַבִּים לְהַטֹּת" (כג, ב), וכאשר כל הדיינים פוסקים לחיוב הרי שהנידון יוצא זכאי לביתו. וביקש כבוד הרב שליט"א סברא! מה הטעם לכך? הרי אם ח"ו יזדמן "פיקח" שילמד הסוגיא ויעשה מעשה שלא יעשה בפני עדים ודיינים כשרים וכו' וכך לא ימצאו פתח לזכותו כל הדיינים – וא"כ יצא זכאי?! וכי הותרה הרצועה?

ושוב לאחר הדרשה הקהל יצא ללוות את כבוד הרב שליט"א בשירת 'ישמחו במלכותך' עד לביתו לחיים טובים ולשלום! כאשר מתחת לבנין נעמד כבוד הרב ופונה לקהל בהמשך הדרשה ובניסיון לתרץ את הקושיא של המהרי"ץ חיות זיע"א הנ"ל באומרו: שכנראה רצתה התורה הקדושה ללמד ולהרגיל את הדיינים שלא רק לפסוק את הדין לחיוב ח"ו אלא גם לחפש צדדי זכות ואפילו למי של"ע נתחייב מיתה באחת ממיתות בית דין – דבר מדהים כשלעצמו! והביא ראיה מדברי החינוך (מצוה תצו) לרעיון הנ"ל בביאור ובטעמי מצוות: "לֹא תָסוּר מִן הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ יָמִין וּשְׂמֹאל" (דברים יז, יא) מדברי הסנהדרין שירדה תורה לסוף הענין שעדיף שתהיה תקלה ח"ו ע"י בי"ד (שוגגין) וישמעו אליהן כל הקהל, מאשר שכל אחד יעשה תורה לעצמו. ושוב עודד הרב שליט"א למצוא תירוץ ע"פ סברא לישב הקושיא הנ"ל.

וב"ה ממשיכים התשב"ר לבוא לבית המדרש קפז' בשעה 13:00 ולומר את פרקי תהילים של יום השבת עם 3 הפרקים שסידר הרב שליט"א להצלת עם ישראל מהסדר העולמי החדש! (קישור ל-3 הפרקים, לכתבה, ותרומה ישירה.) כאשר במוצאי שבת לאחר ההבדלה זכו הילדים לקבל הפרסים המגיעים להם ביושר! והחלוקה נעשתה בפני כבוד הרב שליט"א אשר עודד והלהיב את ההורים להביא עוד שבת את התשב"ר לקריאת התהילים בציינו את דברי חז"ל הקדושים זיע"א: 'קנאת סופרים תרבה חכמה' (בבא בתרא כב, א).

הדרשה ביום שבת (14:10 בערך)

מהספר תורת חסד על נדב ואביהוא מאמר 'מיתת צדיקים' (לכתבה לחץ כאן

השאלות:

א] לאחר שנדב ואביהוא נפטרו באהל מועד כיצד הוציאו אותם משם? 

ב] מדוע רק מישאל ואליצפן הלויים סייעו בהוצאתם של נדב ואביהוא? והלא מותר היה גם לאחים עצמם לאלעזר ולאיתמר להטמא לאחיהם! שהרי מותר לכהן הדיוט להטמא לשבעת (7) קרוביו. 

ג] האם צדיק שנפטר מטמא? 

ד] מי הם ששת (6) הצדיקים שמתו במיתת נשיקה? 

ה] מפני מה נרקב הגוף לאחר המיתה? ומי הם הצדיקים שגופם נשאר שלם! 

ו] מי קבר את רבי עקיבא? וכיצד היה מותר לו לקבור אותו? והלא היה כהן! 

ז] מדוע רק קברו של רבי עקיבא אינו מטמא לאחר מותו? ואילו הרבה תנאים כגון; רבי שמעון בר יוחאי (רשב"י) וחבריו קברם מטמא?

והתשובות לשאלות:) בכתבה הנ"ל.

הדרשה המבארת האם קבריהם של צדיקים מטמאים ומתי? ומה הסוד שעם ישראל בכיפור מזכירים את הפסוק "אוֹר זָרֻעַ לַצַּדִּיק וּלְיִשְׁרֵי לֵב שִׂמְחָה!" (תהלים צז, יא) כאשר הרב שליט"א כדרכו בקודש משלב את קהל הלומדים הי"ו בשו"ת ולאחר הדרשה ביקש מכמה מהלומדים לחזור ואו לסכם את הדרשה. [חלק א]

כאשר במהלך הדרשה הרב שליט"א שר וביחד עמו הקהל את הפסוק הנ"ל: "אוֹר זָרֻעַ לַצַּדִּיק וּלְיִשְׁרֵי לֵב שִׂמְחָה!" והס"ת המדהים! ר' עקיבא שנפטר בכיפור הי"ד זיע"א! (ראה סרטון על ר' עקיבא שהיה עם הארץ ואיך גדל להיות התנא!)

[חלק ב] עוד מאמר מהספר הנ"ל אבל בקצרה ... וכן, שיש כמה שיטות כמה "חטאים" היו בענין נדב ואביהוא זיע"א שהיו גדולים ממשה ואהרן זיע"א! ובכל זאת התורה חזרה 4 פעמים על "אֵשׁ זָרָה" (ויקרא י, א) שיש בו ענין של "גאוה" (בדקי דקות, שלרום מעלתם הגדילו עוונם) כדי להרחיקנו עד הקצה ממידה זו. [ראה עוד כתבה בענין נדב ואביהוא]

בהמשך לכוונות בקדיש, סיפר הרב שליט"א שבמנין בירושלים (ראה סרטון 'בשורה משמחת') הגיע אחד מהראשי ישיבות להתפלל, ונדהם לראות שמתעכבים לפני כל קדיש כ-2.5! ובקדיש מסתכלים בדף גדול וכו' ולאחר התפילה הסביר לו הרב שליט"א והרגיעו שלא יבהל כי ב"ה יש ספר שנקרא כאשר ציוה השם (ראה כתבה) ע"פ מה שפסק מרן השו"ע זיע"א: 'מצוות צריכות כוונה' (או"ח, ס, ד) ועדין היה קשה לו לקבל, אך כשסיפר לו המעשה הידוע עם מרן הח"ח זיע"א כשראה שחתנו משלם לעגלון בלי כוונה! תמה: איך אפשר? הרי הפסדת כמה מצוות! 'ביומו תתן שכרו' ועוד ועוד...

[בתשלום לעגלון ניתן לקיים ארבע מצוות! סיפר הגאון רבי יעקב פאם זצ"ל בשם הגאון רבי מנדל זאקס זצ"ל חתנו של החפץ חיים זצ"ל נסעתי פעם עם חותני החפץ חיים זצ"ל, וכאשר הגענו למחוז חפצנו הוצאתי מעות מכיסי ושילמתי לבעל העגלה. אמר לי החפץ חיים זצ"ל: הנה נתת לעגלון את שכרו כלאחר יד בלי שימת לב לפעולתך כאילו היה זה בעיניך דבר של מה בכך, ידוע תדע כי קיימת עכשיו ארבע מצוות... והוסיף הגאון רבי מנדל זאקס זצ"ל: לא נתפרש לי אז מהו חשבון המצוות, אך לכאורה נראה שכוונתו היתה לדברי הגמרא (מס' ב"מ דף קיא.) שהכובש שכר שכיר עובר ב "לא תעשוק" וב "לא תגזול" וב "לא תלין" ובמצות עשה של "ביומו תתן שכרו" - הרי כאן ארבע אזהרות, ונמצא שהמשלם שכר שכיר בזמנו וכהלכתו קיים ארבע מצוות.

(ראה הרצאות; יד בנימין, בכל מעשה ניתן לקיים מצוה, 15.02.2023). וכן, ציריך - מצוות צריכות כונה 15.05.2023]

[ובנימה אישית לתושבי ב"ב היקרים הע"י אשר סובלים מתנאי תברואה נוראים, ומצפיפות כמו בגטו, הודה הרב שליט"א לקב"ה שלא שם לב לכל החסרונות שבעיר עד שגאלו והעלהו לעיה"ק ירושלים תובב"א אשר הביכנ"ס הנ"ל ממוקם בגובה קילומטר מהארץ! ואויר ירושלים נקי וצח עד ששווייץ קטנה לידו!!!... ובירך הרב את תושבי ב"ב שיזכו לעלות לירושלים מהרה אמן! ומזמין לביקור ואפילו קצר...]

ולאחריו תפילת מנחה וקריאת התורה (סעודה שלישית) ולפני תפילת ערבית הקריא החזן את המצוות בכוונה כאשר ציוה ה' שמקיימים בצאת השבת ולאחר תפילת ערבית, שרנו: 'לנר ולבשמים נפשי מיחלה' (לשמיעה מפי הרב זכריה יצחק זצ"ל) הבדלה ברוב עם, ולאחריה הרב שליט"א שר: 'שבוע טוב ומזל טוב!' וחלוקת הפרסים לילדי התשב"ר כנ"ל.

ושוב ניגשו המתפללים לכבוד הרב שליט"א להמשיך את הדיון המרתק בנושא של 'והצילו העדה' הנ"ל כאשר אחד מהמתשב"רים פתח את הספר מהרי"ץ חיות זיע"א והקריא מילה במילה שב"ה זכינו לראות שכבוד הרב שליט"א זכה מדנפשיה לכוון לקושיתו הנפלאה! והמהרי"ץ ציין לספר יערות דבש לרבי יהונתן אייבשיץ זיע"א (סרטון דוגמא) ואז פתח כבוד הרב שליט"א ולימד כחצי שעה מהספר דברים נפלאים על מהו השקר ועל חכמתם של עם ישראל הנפלאה בפלפול וכו' לעומת החכמים הזקנים שבאתונה.

ולאור בקשת המתנדבים הי"ו עודד הרב שליט"א את המשתתפים להושיט יד וכתף בבדיקת תבלינים כשל"פ לקפז' (ראה סרטון)

בברכת שבוע טוב!

ולהתראות בעזרת השי"ת בסיקור הבא...

 

  •    שיתוף   
  • תגים:

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 01.05 16:02

    ראשית רצינו לומר תודה להשי"ת ולכבוד הרב שליט"א ולפרסם הנס שלא הרגשנו טוב עם כאבים חוזרים ונשנים (ל"ע) וביקשנו דרך 'שופר' (ארגון להפצת יהדות) ברכה מהרב: 'שיעבור ולא יחזור' וברוך ה' מאז עבר ולא חזר!

  • 01.05 11:24

    אני שומעת הרבה פעמים בהרצאות שלך על זמרים פסולים ושירים שאסור לשמוע. ...ודרך אגב אחרי ששמעתי את ההרצאה שלך היום ביוטיוב - מחקתי את כל השירים הפסולים! אני כל כך אוהבת את ההרצאות שלך אתה באמת אומר דברים נכונים ואמיתיים שרבנים לא מדברים על זה.

  • 01.05 10:36

    כבוד הרב, איזה שיעור בוקר יפה רבינו הקדוש! קודם כל לזכות לשמוע את קולו מפיו של הצדיק אח"כ לראות איך הכותרת של השיעור 'ברית מילה' (shofar.tv/videos/17111) הופכת להיות עוד רבדים של מוסר ויראת שמים במצווה החשובה הזו וההסברים על שאר האותות השבת והתפילין ומה זה מסמל בהשגחת ה' עלינו והשיא זה שהרב שר את השיר האהוב: 'אנא אנא עבדא דקוב"ה..'. איזה נחת לראות ולשמוע עבד ה' זרע אברהם אבינו קודש קודשים מורינו ורבינו ממש משמח ומאיר בחשכת הגלות

  • 30.04 10:59

    תודה רבה רק רבנו יודע לגרום לנו לצחוק ככה:)

  • 30.04 10:59

    רבנו הקדוש, כמה צחקתי בסוף השיעור, כשהזכרת את מירב מיכאלי "שהיא אומר" פשוט צחקתי והרועצת המשפטית:) שוב צחקתי. (shofar.tv/videos/17088)

  • 30.04 10:58

    שיעור משמח מאוד רבנו, תודה רבה! ומחזק אותי בפרט שלדעת שכמה לפעמים קשה פתאום לשמוע את השיעור הזה ולהבין שזכינו הנשים לעשות את רצון השם ויה"ר שרק נמשיך כך לעשות נחת רוח ליוצרנו אמן כן יהיה רצון.

  • 30.04 10:57

    תודה רבנו תודה על השיעור, יה"ר שנזכה להרבה בריתות בעם ישראל ובפרט בקהילה (קפז), בזכות רבנו הקדוש והיקר שלנו (אמן).

  • 30.04 10:57

    שיעור מעלף ותענוג לשמוע ואכן 'בשכר נשים צדקניות נגאלנו ובזכות נשים צדקניות נגאל' (מהרה אמן).

  • 30.04 10:57

    רבנו הקדוש לילה טוב. איזה שיעור מדהים על הילודה (shofar.tv/lessons/17088) כמה זה מחזק אותנו לדעת שכל ילד שאנחנו מביאים לעולם גם אם טיפה קשה או מתיש - עדין שווה כל רגע ורגע! כמו שאמרת: לראות אותם בשולחן ליל הסדר, כולם ביחד כמה שמחה זה עושה! ברוך השם, השי"ת זיכה אותי ב-3 בנים ובת וזה אושר אין סופי! למרות הקושי, אני פונה לכל אשה ואשה: להביא ילדים לעולם עם כל הקושי, כי השכר על כך הוא ענק לאין שיעור! מעבר לזה שהיא מקיימת את מצוות התורה היא עושה נחת להשם יתברך מי יתן והשם יזכה אותי לעוד ילדים (אמן) רק המחשבה הזו זה אושר עילאי.

  • 30.04 10:54

    כבוד הרב, חייבת לומר אתה מדהים אין כמוך!! השיעור של הבטחון (shofar.tv/lessons/17088) דיבר הרבה על ההולדה, שאישה יש לה ביטחון מכך שהיא הביאה ילדים לעולם. ועוד מה שנאמר - ב"ה רומם את ההרגשות שהיו לי משמים הוצאת לי בלב, כמו שמשוחחים עם נפשי בשיעור הזה ממש הבנת את מה שהרגשתי ונתת תשובה ברורה ומדויקת משמים!! עושה גיבוי לשיעור הזה הוא שמור בלב! ואמרת הכל בכזה דיוק בכזאת חכמה!!! תודה על הכל.

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים