טוען...

6 מזונות רבי עצמה, שיגנו עליכם מפני הרוצח השקט

כולכם בוודאי כבר יודעים שהמושג 'הרוצח השקט' מיוחס ליתר לחץ דם. לחץ דם גבוה נפוץ מאוד ברחבי העולם, אך אין להוריד מערך הסיכון שהוא מהווה ללוקים בו. (שיפקה - מגזין בריאות)

  פורסם בתאריך: 24.12.2019, 09:09 • מערכת שופר
צילום: Pixabay
צילום: Pixabay

כאשר אדם נמצא במצב של לחץ דם גבוה ולא מטופל כראוי, זה עלול להוביל לקריסת הכליות, להתקפת לב או לשבץ. באופן כללי כל לחץ דם שהוא מעל 140/90 Hg, נחשב לגבוה.

גילכם והמגדר שלכם משפיעים גם הם על רמות ה-Hg והם גם אלו שקובעים את רמות לחץ הדם שלכם.

חלק מהסיבות הנפוצות ללחץ דם גבוה הן גנטיות, צריכה גבוהה של אלכוהול, צריכה גבוהה של מלח שולחן (נתרן), מחסור בפעילות גופנית, לחץ, השמנת יתר, שימוש תכוף במשככי כאבים ומחלה בבלוטת יותרת הכליה או מחלה של הכליות.

מצב זה בדרך כלל מטופל ע"י תרופות, אולם ישנם הרבה טיפולים טבעיים שיכולים לתת לכם תוצאות מדהימות.

 

אלה הם 6 המזונות השכיחים ביותר לטיפול בלחץ דם גבוה

 

1. לימון

לימונים מכילים כמות גבוהה מאוד של ויטמין C ונוגדי חמצון, העוזרים לנטרל את ההשפעות המזיקות של רדיקלים חופשיים בתוך הגוף. ללימונים גם יש את היכולת לשמור על כלי הדם שלכם רכים וגמישים.

שמירה על כלי דם רכים וגמישים עוזרת להפחית את לחץ הדם. צריכה של לימונים על בסיס יומי, יכולה לעזור לכם לשלוט על יתר לחץ דם. אחת הדרכים לצרוך לימונים על בסיס יומי היא להוסיף אותם לכוס המים של הבוקר.

תסחטו בכל בוקר חצי לימון טרי לכוס מים חמימים ותשתו, תוך מספר ימים אתם תחושו את הנפלאות הקורות בגופכם, בנוסף לשליטה על לחץ הדם. את הקליפות מומלץ לטחון ולהקפיא ולהוסיף לכל תבשיל 1 כף, מכיוון שהן בריאות אף יותר מהמיץ עצמו.

שתיית מים בכמות נאותה בכל יום, חשובה מאוד לבריאותכם והוספת מיץ לימון לכוס המים שאתם שותים בבוקר, תעזור לגופכם להישאר רווי במים ולשלוט ביתר לחץ הדם. הוספת מיץ הלימון למים גם מוסיפה טעם נפלא.

 

2. גרעיני אבטיח

גרעיני האבטיח מכילים תרכובת הנקראת קוקורבוסיטרינים, תרכובת זו עוזרת להרחיב את נימי הדם ומשפרת את תפקוד הכליות.

מחקר שבוצע לאחרונה זיהה את גרעיני האבטיח כאחת מהתרופות היעילות ביותר לטיפול ביתר לחץ דם, זאת בשל סגולתם להרחיב את כלי הדם.

הדרך היעילה ביותר ליהנות מהסגולות של גרעיני האבטיח, היא ליבש ולטחון אותם. כאשר הם טחונים, אתם יכולים להוסיף אותם לכל מאכל טרי כמו סלט או פרי שייק, לכוס המים שלכם, למיץ הטבעי שהרגע סחטתם וכדומה.

 

3. שום

לשום כפי שאתם כבר יודעים, יש שפע של סגולות בריאותיות ואחת מהן היא הורדת לחץ דם. בנוסף לכך, השום גם עוזר לגוף להוריד את רמות הכולסטרול הרע.

השום עוזר להוריד את לחץ הדם ע"י כך שהוא מאיץ את הייצור של תחמוצת החנקן ושל מימן גופרתי. שני אלה מרגיעים את כלי הדם וכך מפחיתים את לחץ הדם.

מה שנחמד בנוגע לשום ביחס ללחץ הדם הוא, שאתם יכולים לצרוך את השום טרי או מבושל ועדיין לקבל ממנו את המיטב. אחת הדרכים היעילות ביותר היא לאכול 2 שיני שום טריות כשהקיבה ריקה.

בדרך זו לא רק שהשום יעזור לכם לשלוט על לחץ הדם, אלא הוא גם ינקה את גופכם מרעלים ומתכות כבדות למיניהם. אך אם אתם לא מסוגלים לאכול שתי שיני שום בבת אחת, פשוט תוסיפו את השום לארוחות שלכם.

חשוב מאוד: הדרך היעילה ביותר לקבל מהשום את המיטב, היא לכתוש או לקצוץ אותו היטב ולתת לו לשבת באוויר למשך 7-10 דק', כי המגע עם האוויר משחרר בתוכו את התרכובת החשובה מכל ששמה אליצין.

האליצין נוצר בכתישת השום, התרכובת הגופריתית המופלאה הזו נותנת לגופכם הגנה רחבה מפני זיהומים, חיידקים וכדומה.

למידע נוסף על שום תכתבו בחיפוש- לעולם אל תזרקו נבטי שום.

 

4. בננות

הבננות מכילות רמות גבוהות של אשלגן, המצמצם את השפעותיו של הנתרן על גופכם. אנשים רבים הסובלים מלחץ דם גבוה, אוכלים בננות על בסיס קבוע, כדי לשלוט בלחץ הדם.

 

5. סלרי

אתם יכולים להסתמך על הסלרי שיעזור לכם לטפל בלחץ הדם הגבוה. הסלרי מכיל כמויות משמעויות של פיטוכימיקל הנקרא 3-אן-בותילפטלאיד (phytochemical 3-N-butylphthalide) אשר מוריד ביעילות את לחץ הדם.

הוא מרגיע את השרירים, מרחיב את כלי הדם וכך משפר את זרימת הדם. יתרה מכך, הסלרי מפחית בטבעיות את הלחץ הפנימי, לחץ הוא הגורם המרכזי ליתר לחץ דם.

על מנת לאזן את לחץ הדם שלכם או לשמור עליו תקין, מומלץ לכם לאכול כל יום גבעול 1 של סלרי טרי.

למידע נוסף על הסלרי תכתבו בחיפוש- אתם לא תאמינו מה שהסלרי עושה לגוף שלנו

 

6. מי קוקוס (חלב קוקוס)

כל אחד ואחת מאיתנו צריכים לשתות כמות נאותה של מים בכל יום, על מנת לשמור על גופנו שלא יתייבש. אז על אחת כמה וכמה, אנשים הסובלים מלחץ דם גבוה. לכן לאנשים הסובלים מיתר לחץ דם, מומלץ לשתות 2 ליטר של מים ביום.

מי הקוקוס עשירים מאוד באשלגן ומגנזיום ואם קניתם קוקוס טרי, המים שלו גם מכילים ויטמין C וכל השלושה האלה יעילים מאוד בהורדת לחץ הדם. לכן שתיית מי קוקוס על בסיס יומי, יעילה מאוד לאנשים הסובלים מיתר לחץ דם.

שימו לב- כאשר אתם קונים מי קוקוס תקראו על התווית שהמים לא עברו פסטור, חימום, סינון או כל תהליך עיבוד אחר הגורם למי הקוקוס לאבד את כל היתרונות הבריאותיים שלו.

מומלץ לא לקנות בקופסת שימורים מכיוון שהאלומיניום של הקופסה מחלחל לתוך המים ואם אתם קונים בקרטון, לאחר השימוש הראשון תוודאו שבפנים אין אלומיניום.

 

אלה הן רק חלק מהתרופות הטבעיות שאתם יכולים להיעזר בהן להורדת לחץ הדם. איזון לחץ הדם חשוב מאוד לבריאותכם, אל תורידו מערכו.

כולנו עוברים תקופות בחיים שבהן לחץ הדם שלנו מרקיע שחקים, אך אל תתעלמו ממנו ותדאגו לאזן אותו תמיד, מכיוון שזה חיוני לבריאותכם.

כל אחד מהמזונות שמוזכר במאמר זה, יכול להיאכל גם למניעת יתר לחץ דם. כלומר שאתם לא צריכים להגיע למצב של יתר לחץ דם כדי להיעזר בהם, אתם יכולים כבר מעכשיו להכניס אותם לתזונה שלכם כדי למנוע מעצמכם יתר לחץ דם.

 

שתפו בברכה את החברים והמשפחה, הם יודו לכם!

 

קרדיט: שיפקה - מגזין בריאות
http://shifke.com/?p=2581

  •    שיתוף   

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 21.04 14:23

    תודה רבה לעמותת 'בצדקה תכונני' (shofar.tv/videos/17059) על הסל השופע מלא בכל טוב! בזכותכם אנחנו זוכים להדר את החג עם עופות משובחים ועוד הרבה דברים טובים שנמצאים בארגז הגדול. יה"ר שהשי"ת יברך אתכם שתמיד תזכו להיות מהנותנים ולשמח יהודים (אמן). תודה רבה!

  • 21.04 14:22

    מורי ורבי אלופי ומיודעי יה"ר שהשי"ת ישמרך על דברי תורה מתוקים מדבש ונופת צופים כל פעם התרגשות והתפעמות מחדש על הדברי מוסר שחודרים עמוק עמוק לנשמה כמה טוב השי"ת ששלח לנו אותך שליח נאמן איש האמת ותודה שזכינו בכך זה ממש לא מובן מאליו תודה על הכל ותודה שלזכותך כל הטובות האלו. שוב, יה"ר שהשי"ת ישמרך אורך ימים ושנים בטוב ובנעימים פסח כשר ושמח (אמן) ושוב תודה.

  • 21.04 14:21

    כבוד הרב רציתי לשתף אותך, ביום שלישי בקשתי מהשי"ת: 'בבקשה! השם אני מבקשת בזכות הרב אמנון יצחק לא בזכותי' חזרתי על זה מספר פעמים, שבחור מסויים ידבר איתי ונפגש, ואחרי שבקשתי כך בזכותך, שייכתי את הבקשה רק בזכותך וזה פעם ראשונה שעשיתי זאת, ב"ה הוא יתקשר באותו יום ונפגשנו. תודה לך כבוד הרב אנחנו לא יכולים לשער את גדולתך בעיני הבורא, אי אפשר. הכבוד שמגיע לך הוא פי מליון אין מספר לתאר כמה אתה גדול ומכובד בעולם 🙂 אני מודה להשי"ת שזכיתי לראות את זה. אחר כך יצא לי לבקש כך בשביל עוד דבר וגם בזה ישר ראיתי ישועה.

  • 20.04 21:07

    שלום עליכם כבוד הרב אתמול בלילה ב: 'אושר עד' יצא לי לדבר עם יהודי והגענו לנו''ט (נבלות וטרפות, ראה כתבה 'בכור היתוך' shofar.tv/articles/14830) הוא אומר לי: 'אתה אומר כמו שהרב אמנון יצחק אומר!' אמרתיו: 'בדיוק' הוא אומר לי: 'הרב החזיר אותי בתשובה! אבל אי אפשר בלי רבנו' חחחח ב"ה השם יתברך זיכה את הרב להגיע לכולם להציל מהנו''ט כמו שאר הצלות אבל נו''ט זה בסיס יום יומי יה"ר שהשי"ת יציל כל זרע ישראל ואותנו אמן ואמן שבת שלום ברוך תהיה אמן ואמן

  • 19.04 14:33

    תודה רבה לכם על כל השפע ב"ה יה"ר שתבורכו מפי עליון! שיהיה בעזרת השי"ת פסח שמח וכשר 🙏🏼 (אמן).

  • 19.04 14:32

    תודה והערכה רבה רבה על הסל הגדוש בטובה וברכה יה"ר שיתן ה' לך וכה יוסיף שתזכה להרבות חסדים למעלה למעלה להחיות ולשמח משפחות עם ישראל וימלאו כל משאלות לבך לטובה וברכה באושר ועושר ברוחניות וגשמיות ונזכה במהרה לאכול מן הזבחים והפסחים בבנין ירושלים אכי''ר.

  • 19.04 14:32

    ערב שבת הגדול שלום לכבוד הרב היקר! תודה לקב"ה שזיכנו להיות שליחים לשמח בניו ובנותיו הדחוקים (כולל לשמח אלמנה) לכבוד חג הפסח הבעל"ט! המון יהודים יקרים תרמו בעין יפה ובזכותם זכינו לעסוק בעמל רב ויגיעה במלאכת הקודש בסלים גדושים (וכבדים מאד!) לכבוד החג, רוב מצרכי המזון כשר לפסח המצויים לקפ"ז (כולל תבלינים), תלושי קניה, מצות ויין בשפע, עופות, וכמובן גם רוחני - עלונים והגדות מיוחדות שלנו. הכל קצת יותר מ-50 אלף ש''ח ברוך השם והיד עוד נטויה בלי נדר שבוע הבא בחול המועד... תודה גדולה לכבוד הרב על הכל, בזכות הרב זוכים לאסוף זכויות, לשמח ולעזור ליהודים רבים ולקרב הגאולה עם טונות של מצוות צדקה ביחד עם כל התורמים! מאחלים חג פסח שמח וכשר בתכלית לכבוד הרב ולמשפחתו ולכל קפ"ז ועם ישראל ושנזכה עוד השנה להקריב הפסח כהלכתו אמן ואמן! מאור וארז, עמותת בצדקה תכונני 💛

  • 19.04 14:31

    באמת שמודים לכם על הכל ישר כוח! גם על הדף שמסביר על מניעת השליטה של החיצונים במצוות ב"ה כבוד הרב שליט"א לימד אותנו זאת וכך בעזרת השי"ת נוכל לקיים את המצווה ב-100% ממש זכינו אשריכם!

  • 19.04 14:30

    תודה רבה רבה על כל העזרה יה"ר שהשי"ת יחזיר לכם בכפל כפליים, תבורכו מפי עליון תזכו לשפע פרנסה ולהיות תמיד מהנותנים אכי"ר.

  • 19.04 14:29

    יישר כוח! תודה לכם יה"ר שהשי"ת יברך אותכם (אמן).

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים