טוען...

פרשת המקוואות: לאן נעלמו 30 מיליון ש"ח בש"ס?

פרופסור ירון זליכה, שכיהן כחשב הכללי במשרד האוצר, חושף כיצד נעלמו 30 מיליון שקלים מתקציב המקוואות שקיבלה ש"ס ומה היה חלקו של אריה דרעי בפרשה.

  פורסם בתאריך: 26.12.2019, 14:09 • מערכת שופר

כתבה שהתפרסמה ב-י' בשבט תשע"ג (21-ינו'-2013 למניינם)

 

הקלטת שיחה

 

פרשת המקוואות: לאן העלימה ש"ס 30 מיליון ש"ח?

 

פרופסור ירון זליכה, שכיהן כחשב הכללי במשרד האוצר, חושף כיצד נעלמו 30 מיליון שקלים מתקציב המקוואות שקיבלה ש"ס ומה היה חלקו של אריה דרעי בפרשה. את הדברים, שנאמרו במהלך שיחה בינו לרב אמנון יצחק, אישר זליכה לפרסם.

 

הקריטריונים לבניית מקוואות

 

"עשו מכרז, נושא קרוב לליבך [של דרעי], מקוואות. דבר חשוב? חשוב. יש קריטריונים, אם יש X אוכלוסייה שמשתמשת במקווה - אז בונים מקווה, ואם זה X אנשים - אז בונים מקווה כזה, אם יש Y אנשים - בונים מקווה כזה. [כלומר, אתה] מחשב סטנדרטים לפי האוכלוסייה שיש. תלך לרמת אביב - לא צריך מקווה, שמה אף אחד לא משתמש, אולי הרב, תלך לבני ברק - אתה צריך הרבה מקוואות, נכון? צריך גם מקווה לגברים, ידעתם שיש מקווה לגברים גם?

 

5 מציעים בשם אריה דרעי

 

עכשיו, אריה דרעי סגר עם אהוד ברק. אהוד ברק היה ראש הממשלה. הוא הרכיב קואליציה. אתה רוצה שש"ס תהיה בפנים? כן, בהסכם הקואליציוני אני רוצה מאה מיליון שקל למקוואות. פשוט, משהו רע בזה? לגיטימי. טוב. מה הבעיה? באותה נקודה, גם אם תמלא את כל הארץ במקוואות לפי הקריטריונים, לא תוכל להוציא מאה מיליון שקל [כלומר, אין צורך בכסף רב כל כך]. טוב, עכשיו עשו מכרז, עשו מכרז ונגשו חמישה מציעים: אריה דרעי, אריה דרעי, אריה דרעי, אריה דרעי ואריה דרעי, רק שתבינו, קודם כל שתי הצעות נשלחו מאותו פקס.

 

ההצעה ה'זולה' יקרה ב-10%

 

עכשיו, רימו את החשבת. איך רימו את החשבת? קבעו, עשו מכרז שאתה משלם לקבלנים לפי החומרים, אתה מגיש הצעה: על בטון אני רוצה שקל, על ברזל אני רוצה שני שקלים וכן הלאה וכן הלאה, ההצעה [בהצעה] הזוכה, לקחו חלק מהפריטים ונקבו במחיר פי מאה מהמחיר בשוק, לקחו חלק אחר מהפריטים ולקחו עשירית ממחיר השוק, ואז עשו נוסחה. הנוסחה שהממשלה עשתה שיקללה לא נכון את הפריטים - נתנו פחות מדי לפריטים היקרים ויותר מדי לפריטים הזולים, ככה יצא שההצעה הזולה שנבחרה היא בעצם לא זולה; היא בעשרה אחוז יותר יקרה מההצעה באמת הזולה, אוקי, פרשה ראשונה.

 

"בית המקדש יותר קטן"

 

אחר כך אמרו, הלכו ובנו מקוואות גם היכן שלא צריך. אחר כך ראו [ש]גם זה לא מספיק - אז גם בנו בגדלים לא נכונים, בבת-ים למשל, אני הלכתי לראות בעיניים, תאמין לי בית המקדש יותר קטן, בנו מקווה 400 מטר, לגברים! אם יש שמה עשרים גברים שהולכים למקווה אתה מקבל מה שאתה רוצה. גם זה לא הספיק להם בשביל להוציא את המאה מיליון אז הם שיחדו את המפקחים. המפקחים דיווחו לממשלה, הממשלה לקחה מפקחים לראות מה בונים, המפקחים דיווחו לממשלה על עבודות שלא היו, הבנתם? גנבו אותנו בשלושים מיליון שקל מתוך המאה.

 

המפקח הוחלט

 

עכשיו, אני כשנכנסתי לתפקיד כבר הוציאו 35 מיליון שקל, כבר הוציאו, כשאני נכנסתי לתפקיד היה איזה בעיה, הייתה איזה בעיה באחד המקוואות עם אחד התשלומים, משהו איזוטרי, משהו משום מה יכול להיות באמת היה לי הרגשה לא טובה, הוריתי לעצור הכול, לקחתי מפקח שאני בעצמי בחרתי, שאני סומך עליו בעיניים עצומות. שלחתי אותו, חזר אמר לי: אל תשאל מה עשו לכם, אל תשאל מה עשו לכם!

 

לחצים מדרעי ומליברמן

 

ואז בינתיים אני עוצר, [כי] עוד אין לי את התשובות מהמפקח, לקח לו חודשיים, אני מקבל לחצים מאריה דרעי. עכשיו הוא לא בממשלה כבר, הוא יושב עם איווט ליברמן, ואיווט מתקשר אלי הוא לוחץ עלי שאני אשחרר אותו, אמרתי לו מה זה מעניין אותך, אתה, המקוואות? הוא אומר לי כי אריה דרעי לוחץ עלי, אמרתי לו מה זה עניינו עכשיו של אריה דרעי, הוא כבר לא בשס? הוא אומר: אריה דרעי אמר לי שאתה דופק אותו, אמרתי לו מה זה דופק אותו, מה הוא, הבעלים של החברה?

 

פרקליט המדינה חטף חום

 

טוב, מהון להון גילינו מה שגילינו, הלכנו לפרקליט המדינה, פרקליט המדינה קרא את החומר חטף חום! הורה למשטרה לפתוח בחקירה פלילית.

 

פרקליט המדינה: "עבדו עלי"

 

עוברים חודשים, אין חקירה! לפחות לא הזמינו אותי להעיד. טוב, אותי אולי אין מה להזמין, [אבל מה באשר להזמין] את המהנדס המפקח - כלום, את החשבת, כלום, שאלתי, אין! פניתי לפרקליט המדינה אמרתי לו: מה קורה? אומר לי: 'אין דבר כזה! הם באמצע חקירה, הם אומרים שהם באמצע חקירה'. אמרתי לו: '*** בעין', סליחה על הביטוי, הלך בדק, הוא אומר: בוא'נה הם עבדו עלי, הלך צעק, שלח להם מכתבים, אני מורה לכם! יש חקירה? פפפפ.

 

החקירה הפלילית

 

טוב, כתבתי מכתב לפרקליט המדינה, עם העתק למבקר המדינה, חמור ביותר, כי גנבו אותנו פה בעשרות מיליוני שקלים, אתה לא פתחת בחקירה, בקיצור פנה למבקר המדינה, פתחו בחקירה פלילית, קראו למנהל יחידת הביקורת שלנו לעדות, נתן עדות רשמו רשמו רשמו.

 

אין כוח להתעסק שוב בדרעי

 

עובר[ת] חצי שנה, אני אומר: מה קורה? - הם בחקירה. עובר[ת] עוד חצי שנה, הם בחקירה. כמה זמן חוקרים?? עובר[ת] שנה והם פתחו בחקירה על משהו אחר, קראו למנהל יחידת הביקורת שלי עוד פעם להעיד, בנושא אחר, אמרתי לו: בחיאת, תשאל אתה מה קורה גם עם זה? עכשיו לא תשאל את המפכ"ל, תשאל את החוקר, הוא, אתה יודע, סחבק, יגיד לך. טוב, זה יאח"ה, זה אותם... אתה יודע, הוא אומר לו: אתה רואה את הארון הזה? בקושי, אומר לו נו, הוא אומר אין לנו כוח אדם, אין לנו אנרגיות. עכשיו להתעסק עם דרעי עוד הפעם אין לנו סבלנות, אז אתה לא חוקר, הוא אומר אבל אל תגיד לו, אל תגיד שאמרתי.

 

נראה איך בית המשפט יטפל

 

בינתיים, הקבלן תובע אותנו, אני יצרתי את העבודות ולא משלם לו, הוא אומר: הוא רימה אותי בשלושים מיליון שקל. אני לא משלם לו, הוא תובע אותנו, בא אלי לפרקליטות: איך אתה לא משלם לי? תגידו אתם צוחקים עלי? חקירת משטרה, חקירת משטרה עוד לא נגמרה, בינתיים תשלם, אמרתי אני לא משלם. טוב, תבע אותנו לבית משפט, תבע אותנו לבית משפט באים הפרקליטות: תתפשר איתו, אמרתי אני לא מתפשר איתו, אומרים לי אתה תפסיד, אמרתי לו על הכיפאק, עוד יותר טוב, אני אפסיד אני הולך לשופט ואני מספר לו כל מה שהיה, שלא פתחתם בחקירה והכל רמאות ונראה איך בית משפט מטפל בכם, כי אתם גנבים יותר גדולים מהקבלן.


למה אני מספר לך את הסיפור הזה, אני יכול לספר לך כאלה מאה.

  •    שיתוף   

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 21.04 14:23

    תודה רבה לעמותת 'בצדקה תכונני' (shofar.tv/videos/17059) על הסל השופע מלא בכל טוב! בזכותכם אנחנו זוכים להדר את החג עם עופות משובחים ועוד הרבה דברים טובים שנמצאים בארגז הגדול. יה"ר שהשי"ת יברך אתכם שתמיד תזכו להיות מהנותנים ולשמח יהודים (אמן). תודה רבה!

  • 21.04 14:22

    מורי ורבי אלופי ומיודעי יה"ר שהשי"ת ישמרך על דברי תורה מתוקים מדבש ונופת צופים כל פעם התרגשות והתפעמות מחדש על הדברי מוסר שחודרים עמוק עמוק לנשמה כמה טוב השי"ת ששלח לנו אותך שליח נאמן איש האמת ותודה שזכינו בכך זה ממש לא מובן מאליו תודה על הכל ותודה שלזכותך כל הטובות האלו. שוב, יה"ר שהשי"ת ישמרך אורך ימים ושנים בטוב ובנעימים פסח כשר ושמח (אמן) ושוב תודה.

  • 21.04 14:21

    כבוד הרב רציתי לשתף אותך, ביום שלישי בקשתי מהשי"ת: 'בבקשה! השם אני מבקשת בזכות הרב אמנון יצחק לא בזכותי' חזרתי על זה מספר פעמים, שבחור מסויים ידבר איתי ונפגש, ואחרי שבקשתי כך בזכותך, שייכתי את הבקשה רק בזכותך וזה פעם ראשונה שעשיתי זאת, ב"ה הוא יתקשר באותו יום ונפגשנו. תודה לך כבוד הרב אנחנו לא יכולים לשער את גדולתך בעיני הבורא, אי אפשר. הכבוד שמגיע לך הוא פי מליון אין מספר לתאר כמה אתה גדול ומכובד בעולם 🙂 אני מודה להשי"ת שזכיתי לראות את זה. אחר כך יצא לי לבקש כך בשביל עוד דבר וגם בזה ישר ראיתי ישועה.

  • 20.04 21:07

    שלום עליכם כבוד הרב אתמול בלילה ב: 'אושר עד' יצא לי לדבר עם יהודי והגענו לנו''ט (נבלות וטרפות, ראה כתבה 'בכור היתוך' shofar.tv/articles/14830) הוא אומר לי: 'אתה אומר כמו שהרב אמנון יצחק אומר!' אמרתיו: 'בדיוק' הוא אומר לי: 'הרב החזיר אותי בתשובה! אבל אי אפשר בלי רבנו' חחחח ב"ה השם יתברך זיכה את הרב להגיע לכולם להציל מהנו''ט כמו שאר הצלות אבל נו''ט זה בסיס יום יומי יה"ר שהשי"ת יציל כל זרע ישראל ואותנו אמן ואמן שבת שלום ברוך תהיה אמן ואמן

  • 19.04 14:33

    תודה רבה לכם על כל השפע ב"ה יה"ר שתבורכו מפי עליון! שיהיה בעזרת השי"ת פסח שמח וכשר 🙏🏼 (אמן).

  • 19.04 14:32

    תודה והערכה רבה רבה על הסל הגדוש בטובה וברכה יה"ר שיתן ה' לך וכה יוסיף שתזכה להרבות חסדים למעלה למעלה להחיות ולשמח משפחות עם ישראל וימלאו כל משאלות לבך לטובה וברכה באושר ועושר ברוחניות וגשמיות ונזכה במהרה לאכול מן הזבחים והפסחים בבנין ירושלים אכי''ר.

  • 19.04 14:32

    ערב שבת הגדול שלום לכבוד הרב היקר! תודה לקב"ה שזיכנו להיות שליחים לשמח בניו ובנותיו הדחוקים (כולל לשמח אלמנה) לכבוד חג הפסח הבעל"ט! המון יהודים יקרים תרמו בעין יפה ובזכותם זכינו לעסוק בעמל רב ויגיעה במלאכת הקודש בסלים גדושים (וכבדים מאד!) לכבוד החג, רוב מצרכי המזון כשר לפסח המצויים לקפ"ז (כולל תבלינים), תלושי קניה, מצות ויין בשפע, עופות, וכמובן גם רוחני - עלונים והגדות מיוחדות שלנו. הכל קצת יותר מ-50 אלף ש''ח ברוך השם והיד עוד נטויה בלי נדר שבוע הבא בחול המועד... תודה גדולה לכבוד הרב על הכל, בזכות הרב זוכים לאסוף זכויות, לשמח ולעזור ליהודים רבים ולקרב הגאולה עם טונות של מצוות צדקה ביחד עם כל התורמים! מאחלים חג פסח שמח וכשר בתכלית לכבוד הרב ולמשפחתו ולכל קפ"ז ועם ישראל ושנזכה עוד השנה להקריב הפסח כהלכתו אמן ואמן! מאור וארז, עמותת בצדקה תכונני 💛

  • 19.04 14:31

    באמת שמודים לכם על הכל ישר כוח! גם על הדף שמסביר על מניעת השליטה של החיצונים במצוות ב"ה כבוד הרב שליט"א לימד אותנו זאת וכך בעזרת השי"ת נוכל לקיים את המצווה ב-100% ממש זכינו אשריכם!

  • 19.04 14:30

    תודה רבה רבה על כל העזרה יה"ר שהשי"ת יחזיר לכם בכפל כפליים, תבורכו מפי עליון תזכו לשפע פרנסה ולהיות תמיד מהנותנים אכי"ר.

  • 19.04 14:29

    יישר כוח! תודה לכם יה"ר שהשי"ת יברך אותכם (אמן).

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים